Kn[.]xX - főkép
>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-03-31

Tegnap (0330) voltunk Zolinál, hogy leszurkoljam neki a fényezés árát (90) és a 20e Ft-os tartozásomat, amivel a lakatosnak lógtam. A fényező ugyancsak veresen van, a lakatosműhellyel egy udvarban. Sajnos az autót nem láttuk, mert holnap (0401) hozza el Zoli a traileressel az alfát Gödöllőre. Veresen meg azért nem volt látható, mert a műhelyben állt a vas. Pedig kiváncsi lettem volna, milyen munkát végeztek. A lakatos elég szépen megoldotta a helyzetet, a fényezőtől is hasonlót várok. Igaz, hogy csak 5 elem lett fényezve (első-hátsó lökös, két hátsó sárvédő, illetve a motortér, hamár a motor ki lett véve, akkor legyen az is szép). A többit majd legközelebb. Ugyis a terveim között szerepel a kilincsek eltüntetése, úgyhogy akkor már egyúttal az ajtók is megkapják az ezüst metálfényt. Úgy néz ki készen lesz 12-ére, nagyon remélem, mert várom már a talit:) és hogy végre feltehessem a matricát. Viszont mióta megkaptam, azóta nem láttam az utakon alfacity matricás autót.. Merre jártok?:)

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-03-21

A minap voltunk lent Veresegyházon a huzatópados-lakatos-fényezős műhelyben, és a lent található képek fogadtak bennünket. De amíg leér a szemed a sorok alatti fotókra, közben leírom, magyarul is: Az autó félkész állapotba került. Elmúltak a csúnya törései, rándulásai, már csak egy két seb, hegg maradt, amit jövőhéten egy fényező mester szépen meg fog oldani. Jó volt újra látni a vasat, de valahogy olyan volt, mintha nem is a mienk lett volna. Csak egy autó a sok közül. Éreztük ezt mindazért, mert mint olvashattátok a vásárlás után 1,5 hónappal történt a baleset, még épp kezdtük élvezni, mikor már el is vitték tőlünk és már lassan 3 hónapja, hogy nem vezettem, és lassan 2, hogy elvitték itthonról a műhelybe. Lassú munkához idő kell, szokták volt viccesen is mondani, de a jóhoz is. Hangzik ez igazul. Csodáljátok mi lett a nagyoncsúnyánkinéző 156osomból. Eddig! Ezután jön még csak a java. Amint már mondtam: jövő héten a fényezés, majd a szélvédő beragasztása és a különböző apróságok, motor, ülések, kárpitok, stb. visszapakolása. A lakatosmunka 150Ft volt. Ebből most 130-at tudtam leszurkolni. Nem volt nálam több, mert nem számítottam -bevallom- arra, hogy a "100, 150 között"-ből 150 lesz. De legyen, csak már hallanám a motorja hangját..:)

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-03-14

A sportos szív remélhetőleg egy hét múlva újra dobogni fog. A költség a motor ki-be szerelés díja. A műszerfal és a középkonzolja egyáltalán nem mindennapos az alfákban, de az ív, amelyet a sebességváltó és a kézifék felé produkáltak az valami fantasztikusan jól néz ki. Amíg bent voltak az ülések, ezt észre sem vettem. Pedig érdemes vetni rá egy pillantást. Remélem nemsokára, már szebb képekkel tudom díszíteni a blogot.

>> EgyébAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-03-14

2008. március 09-én voltunk Zolinál látogatóban, névnap, stb. Vittünk neki pár alkatrészt. És szolgált egy két jó ill. rossz hírrel. A jó az az volt, hogy 15-16-án már elhozzák Veresről a padról az autót, és a másik - a "rossz" - hír pedig az volt, hogy már egyszer hasonlóképpen volt törve az autó, vágva az eleje stb. Mert a toronynál hatalmas adag gittet találtak és a jobb hátsó sárvédő és a küszöb találkozásánál is azért kezdett el rohadni, mert már ott is gittelve volt. Akkor kaptuk a képeket is tőle. Amiből itt van még pár, a padra kerülés előtti állapotról. Kibelezve..

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-03-14

Több ütemben, de elég jól halad az alkatrészek beszerzése. Már a 80%-a biztosan megvan, annak, amiket cserélni kellett és kell majd. Akik segítettek a beszerzésben: Ipacsfa utcai bontó - nagyon rendesek és segítőkészek, sokminden beszerezhető náluk, ami nincs azt próbálják behozni itáliából, és ha onnan sem megy, akkor meg tudják rendelni újonan is. Ahol még sok dolgot vettem újonan olcsóért, az a váci LAVINA volt, hasonlóképpen rendesek, segítőkészek, szombaton is nyitva vannak és hipergyorsak. Egy délután megrendelt alkatrészt másnap reggel 8-ra is meghoznak ha szükséged van rá. Ajánlom őket is. Ami nem jött be az a fóti bontó. A "Költségem"-nél a következő alkatrészek vannak:

bontott: kipufogó hátsó dob, szárítószűrő klímához, első lökhárítóba jobb ezüst ködlámpakeret, háromszög díszrács alatti műa. burkolat, bal hátsó ajtó küszöbdíszléc, motortartó bak csavarok, 2db dísztárcsa, jobb első ajtórekeszbe gumibetét, napellenző tartó (tükör felöli), hídtest - hátsó futómű középtartó, bal hátsó ABS jeladó, sárvédőtartó jobb-bal első 2db, sárvédő jobb-bal első 2db, gépháztető zárszerkezet, zárhíd

új: pollenszűrő, 2db első fényszóró, hátsó stabilizátor rúdról a gömbfej, féknyereg festék, rozsdamaró a hátsó dobhoz, kerekekhez a műa. dobbetétetek 4db, első féltengely anya (jobb-bal) 2db, bal hátsó lámpa szett (külső-belső)

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-03-14

2008. 02. 25-én 4 hét távollét után elkerült az alfa Gödöllőről Veresegyházra, egy Zoli által ismert huzatópadra, ahol visszanyeri majd eredeti alakját, és felkerülnek rá az új alkatrészek. Szerdán 27-én kezdték el csinálni, és kb 2 hétig tart majd a folyamat. a költség kb. 150.000-re rúg. És ez csak a munkadíj.. A szállítás díja, oda-vissza 15.000Ft. A pad után fújva is lesz a drága, az illesztések miatt, és a jobb küszöbnél volt egy kis rozsda, amit úgyis javítani kellett volna már a baleset előtt is, úgyhogy hajrá. Erről bővebben később.

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-03-14

Hosszas keresgélés után - 2007. dec. 30-a, a baleset óta folyamatosan keresem a megfelelő bontókat és alkatrészeket, amiket cserélni kell a nemkicsit összetört autómon. De végül megtaláltam a helyet, ahol a legtöbb karosszéria alkatrészt be tudtam szerezni (Ipacsfa utca) és Robival egy januári nap elmentünk érte egy kombi avensissel és egy utánfutóval. Nem kell mondanom - gondolom - hogy megtelt mindkettő, a teli pénztárcám pedig kiürült. De ez még csak az első "adag" volt. Ezután még sok minden következett. (Pl. a "gumifordítás") A legtöbb karosszéria elemet sikerült egy 2002-es teljesen jó állapotban lévő olasz 156-osról levadásznom, amit a tulaja csak azért adott le a bontóba, mert odakint az 5 éves autó már öregnek számít.. Nekem pedig teljesen megfelelnek a karcmentes, pont ezüstmetál alkatrészei.

>> SzervizAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-03-14

2008. február 02-án eljött az az idő is, hogy elvitték az autót Gödöllőre egy szervízbe. A srác régi ismerős, de már régen nem találkozunk. Egy véletlen telefon kapcsán egy volt osztálytársam (Tivadar) ajánlotta őt, hogy bízzam rá, ő majd mindent elintéz. Így is lett. Eljöttek hozzánk, megnézték a vasat, kicsit csúnyának bizonyult, amint látható a baleset utáni képeken is. Azt mondta, nem lesz olcsó, de gyógyítható. Így esett, hogy több mint egy hónap nejlon fólia alatti udvaron parkolás után, 2-án elvitték az autót ugyanazzal a darus trailerrel Zolihoz, mint amivel haza is hozták Aszódról a baleset napján. A műhelyében a képek 13-án készültek, pont egy hónapja. A szállítás költsége 20eFT-ra rúgott.

>> EseményAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-03-13

2008. március 13-án beszéltem Bánfalvi Kolossal a www.rendszámtábla.hu-ról, aki segít majd elintézni a motorrendszámot az autóra, mivel az "A" tipusú elég bénán néz ki rajta és ha már ennyit költök rá, - végülis megmentette az életünket -, ennyit igazán megérdemel. Még ha alfacityre nem is készül el.. De legalább lesz. Ha előbb nem, utóbb. :)

>> EseményAlfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-02-29

2008. február 29-én - igaz autó nélkül -, de mi is elmentünk a matricáért, hogy Esztergomban már ennyivel is szebb legyen az alfa, és hirdesse az igét:) Halesznek köszönhetően az út egy részét vele és a GT-jével tettük meg. Jó volt már újra érezni az "alfa érzést":)