Kristyon - főkép
>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-02

Első hiba javítás. A kulcsról hiányzott a logó, ez pótlásra került 😁

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-02

Ma sikerült megvennem, ezt a csodát. Annyit tudni kell róla, hogy a tavalyi évben össz-vissz 100 km közlekedtek vele azóta állt, akku nullára volt merülve. Én vittem bele másik akksit. Pöccre indult, és ha már indult, egy próbakör után már írtuk is az adásvételit.. Élmény volt vele hazajönni is már. Tető egyenlőre nem nyílik, az ablaknak nevezett fólián kilátni nem lehetett. Valami menet közben klattyogott, jobb hátulról hallottam a hangot, ez fékezésnél erősödött, mire hazaértem elhalkult. Érdekes, hogy próbakörön nem hallottam. Itthon felfedeztem, hogy nem volt túl sok víz a kiegyenlítő tartályban, ezt feltöltöttem. Ezt követően az tűnt fel, hogy nem igazán mocorog a víz járó motornál a tartályban. Miután lehúztam a visszatérő tömlőt, ott nem jelent meg víz. Vagy a vízpumpa nem keringtet, vagy dugulás van valahol a rendszerben, de inkább a vízpumpára gyanakszom... Bal elején egy helyzetjelző izzót, és elöl az index izzókat kell cserélni, ezek már inkább fehéren villognak. Ami még kelleni fog az egy légszűrőház, mert direkt légszűrő van rajta. Egyenlőre ennyi tapasztalat. Remélem holap el tudom vinni eredetvizsgára, utána pedig tudom intézni az átírást. Ja és a műszaki vizsga májusban lejár...

>> EgyébAlfa 147 Selespeed // 2024-03-21

Ma kaptam egy cetlit, miszerint zöldterületen várakoztam. Az autó jobb oldala valóban a füvesített területen volt. Ez a szüleim háza előtt van. Értem én, hogy ilyenkor közterület, de bezzeg füvet nyírni nem jönnek...
Remélem így az úton nem leszek útban senkinek...

>> AutóápolásAlfa 147 Selespeed // 2024-03-20

Nem sok esemény történt a kerékcserék között, de most újra nyári kerekeken gurulhat.
Ebben a szezonban alig 1100km ment a téli kerekeken.

>> AutóápolásAlfa 147 Selespeed // 2023-11-01

Ma egész jó kis idő volt, így már ma átpakoltam a téli kerekeket.
Nyári gumikban: 32072km (5 szezont futott, az idei szezonban 2781km ment bele)
A téli kerekekben ismeretlen. Lassan kuka, már csak a kora miatt, mert minta még bőven van rajta...

>> SzervizAlfa 147 Selespeed // 2023-08-28

Valamivel több mint egy évet bírt, már megint eldobta magát.
Kicseréltem, megint újat kapott, nem gyári, de Bosch. Elvileg csak a stekker más rajta...

>> SzervizAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2023-07-23

Korábbi blogban már írtam, hogy kissé trehány módon rakták össze az autót. Erre a pontjára most jutottam el, hogy rendbe rakjam. Kapott gyári lámpanosós ablakmosó tartályt, és gyári ablakmosó szivattyút, illetve gyári lámpamosó szivattyút, és egy balos lámpamosó fejet (konzollal együtt érkezett, ezt nem kellett felhasználnom.). Ez mind bontott, de legalább gyári. Rendesen gyári állapotra szerettem volna hozni, de még így is hiányzott némi alkatrész, ezeket az itthon megtalálható alkatrészekből pótoltam. T elosztónak első körben a 156-nak a lámpamosó körében található darabot szereltem be, ez visszafolyás gátlós is, így ez nem volt jó, mert a fejek nem tudtak visszatérni az alap pozíciójukba. Ezért a 147-nek a régi szétfagyott elosztójából csináltam egy sima elosztót, ezzel vállt tökéletessé.
A lámpamosó szivattyú, úgy érkezett, hogy be volt állva. Hiába raktam ultrahangos mosóba, még így sem volt hajlandó megindulni. Szétt kellett szedni. Rendesen rozsdás volt a motor. Bőségesen befújtam WD40-el és fogóval megmozgattam a tengelyt. Még fúrógéppel is rásegítettem, innentől már jól működött.

>> SzervizAlfa 147 Selespeed // 2023-05-10

Múlt hét kedden volt az autó állapot felmérésen, itt megjeyeztek némi ledes átalakítást, amit vissza kellett alakítanom a műszaki vizsgához, illetve hogy több helyen csöpög az olaj a motorból. A több hely az a szelepfedél tömítés elöregedése okozta, érdekességként a blokk oldala csupa olaj volt, míg az olajdekni csont száraz maradt. A régi motoron tudtam, hogy mielőtt megvettem, előtte nem sokkal cseréltek szelepfedél tömítést. Így azt megvizsgálva, úgy döntöttem ez kerül be. Na itt bukott ki az is, hogy nem is rá való szelepfedél volt a motoron. Hiányzott egy levegőztető csatorna belőle. A régi motor szelepfedelén nagyon durva kemény lerakódások voltak, így azt nem álltam neki letakarítani, csak azt a kis fedelet, amin az a plusz csatorna megvan. Így lett a két szelepfedélből egy. Felrakás után lemostam a motort, motorteret. Ügy tűnik jó lett, mert ma le is vizsgázott az autó.
Ha már levizsgázott a kerekeket is átcseréltem nyárira.
Nyári gumikban: 29291km (4 szezont futott)
A téli kerekekben ismeretlen, nálam idáig kb. 7139Km ment bele. (2 szezont futott)

>> Tuning és extraAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2023-05-10

2023.05.09.
Facebook csoportban osztottak meg nagyon jó dolgokat a fejegységgel kapcsolatban, ehhez első sorban kellett egy szoftverfrissítés ez a videó nagyon részletes, és nagy segítség. Majd következő lépésben ellenőriztem, hogy tud-e tolató kamerát kezelni (teszt 5.kép), és tudja :)
Majd holnap folytatom, térképfrissítéssel, meg ha találok itthon megfelelő vezetéket a kamerának, akkor azt is telepítem...
2023.05.10.
A térképfrissítést megcsináltam, kezdetnek az indítási képernyő változott meg, de a frissítés nem sikerült elsőre (8. kép), sőt másodikra sem. Gyanakodni kezdtem, hogy hibássan jött le fájl, már kicsomagolásnál több POI fájlra panaszkodott a windows csomagoló programja, hogy nem áthelyezhető, de a winrar program egy kivételével mindent kicsomagolt, majd újra letöltöttem, ez után már csak azt az egy fájlt másoltam pluszban a pendrivera. Na ezzel kisérleteztem kétszer. Úgy tünt itt volt a hiba, a pendrivot lepucoltam, és a már másodjára letöltött fájlt kicsomagolva és felmásolva, már rendben vot (9. kép)...
2023.05.11.
Beépült a kamera is, nagyjából követtem a leírást. Nekem volt egy régi jó minőségű árnyékolt hongszóró kábelem, szerelhető RCA csatlakozókkal a vegén, így ezt befűzes után méretre vágtam. Mielőtt befűztem volna teszteltem mindent, hogy működik-e rendesen, mert a kamerám is kicsit eltért a leírtaktól. A jobb oldalon a küszöb melletti kabelkorbácsnál vittem hátra a vezetéket. Ami nem szerepel a videóban, hogy honnan kap áramot a kamera. Persze a tolató lámpáról célszerű áramot vinni. Én még mielőtt az ajtóba érkezne a vezeték ott kötöttem rá a 12v-ot(szürke fekete csíkkal), testet pedig a csaomagtatróban az ülés háttámlát rogzítő csavarhoz kötöttem, kárpit alatt van nem látszik. A prizmát a lökhárítóból nem tudtam kivenni, nagyon nem is feszegettem, nehogy megsérüljön a fényezés, belülről meg nem tudtam oda nyúlni, de a csomibol le lehet ereszteni a vezetéket, majd onnan fel lehet játszani a rendszámtábla világításához.
Nekem kb. 4.5 óras mutatvány volt beszerelni. Jó, nem is kapkodtam vele.

>> SzervizAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2023-04-30

Kereken egy év telt el az olajcsere óta, így ma megejtettem, mindn egyébbel.