Kristyon - főkép
>> SzervizAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-07

Mivel a tengely úgy nézett ki, hogy passzol, ezért tengellyel együtt cseréltem a vezérlés módosítót. Ennél a motornál, minden csavarhoz, kb. 40Nm nyomaték kellett a lazításhoz, a 147, motorjánál, 25-30Nm között elég volt. A 2. képen fellül amit most raktam be tengely, alul, meg amit kivettem, ezen azért látszik kopásnyom. 3. képen, amit innen kivettem csapágy, 4. képen, pedig amit beraktam csapágyak. Nem fotóztam le külön a hidrotőkéket, de azok tök jól néztek ki, az a lefogató is átkerült a 147 motorjáról, az nem volt repedezet.
Sajnos a szelephang megmaradt. Úgy érzem túl kevés képet készítettem :)

>> SzervizAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-06

Megkerestem a 147 régi motorjának fázis érzékelőjét, meg a vezérmű kerekét, és neki álltam a cserének.
Az egyes henger gyertyáinál állt az olaj, nem kicsit. Szelepfedél tömítésre gondoltam, de nem is mindenhol volt megfelelő hosszúságú csavar, és volt köztük olyan is ami tök laza volt.
Közben ráakadtam a riasztóra, és, hogy ennek is van OBD csatia, de mivel se a távirányítója, se a kulcsa nincs meg, így ezt nem mertem piszkálni...
Holtpontra állítottam az egyes hengert, és levettem a szelepfedelet. Lám valaki itt már jelölgetett...
Kissé nyugtalanít, hogy olyan repedezett a veztengelyek végén a lefogatás, bár ott az olajat nem szórta, talán nem is gond. Majd megnézem, hogy a 147 régi motorján ami van azzal passzol-e.
A vezérmű keréken jól látszik, hogy mi okozta a szenzor halálát. Biztos, hogy nem az elszabadult szenzor hajtogatta el így a lemezt...
Kénytelen voltam kiegyengetni ezt a lemezt, mert persze, hogy nem egyforma a 147 régi motorjának a kereke ennek a kerekével... Szenzort felrakva, feltűnt, hogy vagy 15cm-vel hosszabb a kanóca, aztán az is, hogy a stekker se olyan a végén. Na most akkor az lett, hogy a döglött szenzor vezetékének végére nyomtam kis sarukat, amik passzoltak a vezeték végén lévő sarukra. A stekker végén meg is vannak számozva a vezeték kiosztások, de biztos ami biztos rá is mértem. Összedugdostam, és jó is lett. A motor most már hibakód mentes.
A szelepfedélre rá fér majd a takarítás, de majd úgy is cserélem a szíjakat, majd akkor. Kapott egy lehelletnyi pasztát, és csavarokból is minden helyre olyan került, ami le is húzza rendesen.
A vezérlés burkolatán is próbáltam minden csavart pótolni, nem kellett volna. Több helyről is hiánnyzott csavar, aztán az egyik lyuknál, nem is volt a blokk oldalában menet. Viszont ahol meg volt menet, ott meg a burkolaton nem volt lyuk. Úgy fest nem rá való a burkolat. Most viszont, hogy mindenhova raktam csavart ahova lehetett , el is áll a teteje a blokktól, és még a vezérlést is hallani, hogy beleér...
A hosszbordás szíj vezető görgőlyét lecseréltem, mert volt egy alig használtam elrakva.
Lehet a vezérlés módosító, meg döglődik benne... A hangja is ketyegőssebb mint a 147 motorjának.

>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-05

A motorvezérlőből kiolvastam a hibákat, fázisérzékelő, és légmennyiség mérő. Töröltem, de a fázis érzékelő motor indítást követően visszajött. Kis utánajárás után, hogy mi is ez, megnéztem a vezérmű fogaskerekénél a jeladót, nem olyanra emlékeztem, mint az első képen látható, aztán a letört darabkája meg is lett. Vet fel némi kérdést, hogy mi okozhatta, hogy letört. Még jó, hogy nagyobb bajt nem csinált. Vennem nem kell, a 147-es régi motorjáról van tartalékom. A km óra állás innen a vezérlőből kiolvasva 235ezer, csak 70ezerrel írhatták vissza az óráját valamikor (nem is értem minek).
Akartam olvasni a légzsákot is, de hiába csatlakoztam rá, nem jött létre kapcsolat. Gondoltam lehet megdöglött a vezérlő. Kiszereltem, hátha látok rajta valamit, de sértetlen. Majd megvizsgálom, kap-e feszt, csak ahhoz előbb lekötöm a légzsákokat, nehogy véletlenül elpukkasszam. Ha már itt matattam, rákötöttem a tető nyitó vezérlésére is. Volt benne pár hiba, töröltem. Majd később újra ránézek, lényegében jól működik.
ABS kockára is rákötöttem, de sajnos érvénytelen ISO kóddal eldobja magát. Végül is hibát nem dob a műszerfalon, a működését még nem teszteltem, de majd kiderúl működik-e.
Vizsgálat közben felfedeztem, hogy az összeeresztésnél kifúj a kipufogó csonk.
Azért még belefért a mai napba, hogy kicseréljem az első rendszámtábla tartó keretet is, csak jobban néz így ki, mint a gyorskötözővel... :).

 
>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-05

Jobb Hátsó kerékkel kezdtem, mert onnan jött a zavaró hang. Úgy tűnik azt a hangot is csak a lekopó rozsda okozta. Meglepően hosszúak csavarok, aztán meg lett a turpisság, nyomtávszélesítő van. Elöl is, de ott keskenyebb a szélesítés,és a csavarok is valamivel rövidebbek. Ahátsó Gumik megöregedve (20 éves) repedezett, kissé félrekopva. Az alsó-hátsó lengőkar külső szilentje ki van, mind két oldalon. A hátsó fékbetétek, ezt a szezont még kibírják, a tárcsák, a kis rozsdát leszámítva, és az első fékbetétek nagyon jó állapotúak. Az első gumik két évesek jó állapotúak, nincsenek félrekopva. Stab pálca szilentek meg vannak öregedve, cserések lesznek. Az alja eég jó állapotnak örvend, annak ellenére, hogy valamikor emelésnél a küszöbök peremét elgyűrték. Úgy nézem még vissza lehet majd egyengetni, a küszöb nem rogyott meg. Most először hasznát vettem annak a piros vezetőnek, mert az első tárcsán a nyomtávszélesítő pörgött mint a ringlispíl, még véletlenül sem állt volna be lyukra...
Kell beszereznem egy alacsony profilú hidaulikus emelőt, mert az enyém már nem fér alá...

>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-04

Kitakarítottam a szélvédő előtti esővíz elvezetőt, nem is volt annyira tele, mint amire számítottam. Gondoltam egyuttal a pollenszűrőre is ránézek, de ennek csak a hűlt helyét találtam. Még a tartó konzol sem volt meg, de olyan mintha soha nem is lett volna oda felcsavarozva.
Egyuttal ellenőriztem az ablaktörlő szerkezetet. Elég masszív nem lóg, nem lötyög, viszont számomra érdekes a működése, lehet van egy kis kopás az elektronikus részénél. Ha szakaszosra van állítva, nem csak az alsó végálláson, hanem a felső végálláson is megáll egy kicsit pihenni. Ilyenkor nem is töröl ki teljasen az üveg széléig, hanem függőlegesen áll meg a lapát, és onnan indul vissza. Ha folyamatos gyorsra van kapcsolva, akkor a felső végállást, teljesen a szélvédő széléig engedi, és az alsó végállást is magasabbra veszi. Lekapcsolásnál, viszont visszatér rendesen a helyére. Ezért gyanítom, hogy így működik helyesen.
Helyzetjelző izzókat cseréltem elöl. Ugyan csak az egyik volt rossz, de inkább párban cseréltem. Az index izzókat is újra cseréltem, így már szép sárgán villognak ezek is...
Sok macerálásal az akkut (53Ah bars jobb+) le is merítettem, ahhoz képest, hogy milyen kicsi, jól bírta. Még jó, hogy a sajátját fel sikerült tölteni, így az visszakerült bele, bár azt sem mondanám belevalónak (70Ah exide bal+), kényelmetlenebb volt berakni, és a kárpit is jobban feszül felette...

>> SzervizAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-03

Először is a dugulást kezdtem vizsgálni, a visszatérő csövet lehúztam a kiegyenlítő tartályról, és kompresszorral 2bárral megnyomattam. Pont semmi nem történ, így erősödött is a gyanú a dugulásra, elkezdtem visszafelé lebontani a csöveket, és mikor és mikor a termosztát tetejéről húztam le ott már gyanús volt, mert meg kellett volna jelennie a víznek. Innen kitekertem a csatlakozót, és már meg is indult a víz. A negyedik képen a csöcsből kiesett dolog ami a dugulást okozta. Ötödik képen pedig az látszik, hogy van rendes keringés. Így jó a tudat, hogy a vízpumpa jó, viszont további kérdést vet fel, hogy hogyan alakult ki az a dugulás...

Ha már itt a motortérben matattam, letakarítottam a légszűrőt, illetve ideiglenesen megragasztottam a gumicsövét is. Motorhiba lámpa égve maradt, úgy, hogy nem a fals levegő okozta a hibát...

Még ránéztem a hangszórókra is, mert elég gyatrán szóltak. Még a gyáriak, sajnos nagyon gatya állapotban, és úgy tűnik hogy a bal oldali magas helye üres.. Majd kap újakat.
Közben a gyomagtartóról is lőttem egy képet...

>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-03

Egy pár előtte, közben, és utána kép. Ki vette rendesen az energiát belőlem mára...
A tetőt is sikerült lenyitni, jól meg is járattam, minden bizti rendben volt, csak lehet nem volt rendesen végálláson a szerkezet zárt állapotban, és ezért nem volt hajlandó megmozdulni...

>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-02

Első hiba javítás. A kulcsról hiányzott a logó, ez pótlásra került 😁

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-02

Ma sikerült megvennem, ezt a csodát. Annyit tudni kell róla, hogy a tavalyi évben össz-vissz 100 km közlekedtek vele azóta állt, akku nullára volt merülve. Én vittem bele másik akksit. Pöccre indult, és ha már indult, egy próbakör után már írtuk is az adásvételit.. Élmény volt vele hazajönni is már. Tető egyenlőre nem nyílik, az ablaknak nevezett fólián kilátni nem lehetett. Valami menet közben klattyogott, jobb hátulról hallottam a hangot, ez fékezésnél erősödött, mire hazaértem elhalkult. Érdekes, hogy próbakörön nem hallottam. Itthon felfedeztem, hogy nem volt túl sok víz a kiegyenlítő tartályban, ezt feltöltöttem. Ezt követően az tűnt fel, hogy nem igazán mocorog a víz járó motornál a tartályban. Miután lehúztam a visszatérő tömlőt, ott nem jelent meg víz. Vagy a vízpumpa nem keringtet, vagy dugulás van valahol a rendszerben, de inkább a vízpumpára gyanakszom... Bal elején egy helyzetjelző izzót, és elöl az index izzókat kell cserélni, ezek már inkább fehéren villognak. Ami még kelleni fog az egy légszűrőház, mert direkt légszűrő van rajta. Egyenlőre ennyi tapasztalat. Remélem holap el tudom vinni eredetvizsgára, utána pedig tudom intézni az átírást. Ja és a műszaki vizsga májusban lejár...

>> EgyébAlfa 147 Selespeed // 2024-03-21

Ma kaptam egy cetlit, miszerint zöldterületen várakoztam. Az autó jobb oldala valóban a füvesített területen volt. Ez a szüleim háza előtt van. Értem én, hogy ilyenkor közterület, de bezzeg füvet nyírni nem jönnek...
Remélem így az úton nem leszek útban senkinek...