Kristyon - főkép
>> EgyébAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2015-02-28

Azért, csak kíváncsi voltam arra, vajon mitől adta meg magát a turbó, ha már a felújító műhely nem állt neki szétszedni, és kideríteni.
Mivel ez az első turbó amit volt alkalmam közelebbről megvizsgálni, így csak arra tudtam hagyatkozni amit a netről lehet olvasni...
Kenés problémára gyanakszom, mert a tengely a persely teljes keresztmetszetében el van színesedve és közép részen is oda kozmált a tengelyre az olaj.
A kipufogó amellett, hogy odakozmált az olaj, rendesen megrágta a perselyt is és a tengelyt is. A tengely még el is van deformálódva, ehhez azért igen nagy hő is kellett, amit azért tudni lehet, hogy a kipufogó oldalon van bőven.
Az utolsó képen látható szűrő ugyan nem a turbóban volt, de a kenését biztosító cső felső befogató csavarjában helyezkedett el.

>> SzervizAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2015-02-18

Ma másfél hete, hogy áll az autó. Mióta nálam van még ennyi ideig egyhuzamban nem volt ilyenre példa, de most sajnos muszáj volt.
A turbó megállt, szétszerelés után kiderült, hogy a csapágyazása beadta az unalmast.
video1 video2
Felkerestem egy felújító műhelyt, Pénteken lebeszéltem velük, majd hétfőn nyitásra ott is voltam. Kb. 5 percet töltöttem náluk...(inkább kicserélték volna a komplett közepét, minthogy felújították volna, persze nem olyan határidővel mint ahogy azt az oldalukon hirdetik, még csak alkatrészük sem volt helyben...a többi tapasztalatom velük itt nem részletezem)
Ezek után hívtam Erhard kollégát, aki előbbre felajánlotta, hogy komplett közepet tud nekem intézni. Innen is köszönet érte :) Ma reggelre meg is érkezett hozzá és el is hoztam. Reggelizést követően neki is álltam összerakni. Tegnap volt időm letakarítani rendesen az alkatrészeket, a szívó oldali ház belsejét is szépen sikerült felpolírozni.
"A turbó kenését biztosító olajcső egy üreges olajáteresztő csavaron át kapja meg a kenőanyagot. A kis áteresztő csavarban van egy még kisebb szűrőcske, amely idővel megtelik kosszal és eltömődik. Ha turbófeltöltő nem kap kenőanyagot, az eltömődött szitaszűrő miatt törvényszerű, hogy tönkremegy " , még jó, hogy erre a kis szűrőre is rátaláltam ugyan is igen nehezen tudtam rajta átfújni, így ezt ki is iktattam szépen...
Felhasználtam az új kipufogó sortömítést is amit még régebben vettem egy elszakadt tőcsavar miatt. kisebb pihenőket tartva délután fél kettőkor már indítottam is az autót, ez után hagytam egy fél órát alapjáraton ketyegni... Miután elindultam próbakörre fülig ért a szám az örömtől, hogy ismét úgy megy az autó, ahogy kell :)

>> SzervizAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2015-02-08

Elvégeztem az olajcserét, először megkapta a motoröblítőt, majd hagytam időt arra is hogy kicsöpögjön rendesen az olaj, kb3 órán keresztül...
Majd megkapta a friss olajat, olajszűrőt, közben pedig a légszűrőt is kicseréltem.
Miután üzem melegre melegítettem megkapta a revitalizálót is előírás szerint.
Sajnos 30km megtétele után a turbóm úgy gondolta eleget dolgozott, és szabadságra ment...
Kilométer állás: 245320

 
>> SzervizAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2015-01-25

Hamarosan itt az ideje az újabb olajcserének, így elkezdtem bevásárolgatni.
A sok kilométerre való tekintettel, meg hogy még sok-sok kilométert kibírjon, így némi felújító anyagokat is kap. A teljes képhez még a pollen szűrő hiányzik, de mire itt lesz az ideje a cserének meg lesz az is.

 
>> SzervizAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2015-01-05

Helyzetjelző izzót cseréltem, bal elsőt.
Még pénteken szállt el, persze egyik benzinkúton sem lehet kapni, így csak hétfőn sikerült vennem...
Kettőt vettem, így maradt egy tartaléknak is, ezt be is raktam az izzókészletbe, ha kellene meg is találjam...

>> AutóápolásAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2014-12-25

Három napja MOL kúton tankoltam és kaptam egy csomó matricát, ezt kihasználva kedvezményesen vásárolhattam Osram Silverstar 2.0 H1 izzókat. A standard izzókhoz képest +60% fényerő +20m a látótávolsághoz és elvileg 2x hosszabb élettartamot ígérnek. Ugyan bent lévő izzóknak semmi bajuk nem volt, tegnap még is kicseréltem őket. Ma este le is teszteltem, és fényerőbe tényleg mintha jobb lenne... :)

>> SzervizAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2014-11-25

Ki kellett cserélni a stabilizátor rúd szilentjeit. A múltkori zsírzás a nyüszkölésére megoldás volt, de nem rég elkezdett durván zuhogni. A strongflex poliuretán szilentjeire esett a választás, mert alig valamivel került többe, mint az utángyártott gumi Elvileg a gyárival megegyező keménységű. Gyári szilentek voltak bent, az összeheftelt bilencseket látván, már valamikor cserélhették.
Csere után fantasztikus tapasztalatok hurrá megszűnt a zörgés :)
Apukám segített a cserében, innen is nagy köszönet érte!

>> AutóápolásAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2014-11-18

Semmi extra, csak lekerültek a nyári kerekek, és fel mentek a téliek...
Km: 241616

>> Tuning és extraAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2014-10-18

Már több mint egy hete, hogy megérkezett a fakormány és a fa váltógomb, és ma eljutottam arra a pontra, hogy nem bírom ki a felújításig. Ki kellett próbálnom, hogy néz ki az autóban. A váltógomb felhelyezésekor leesett a teteje, így feltűnt, hogy a fekete az már nem az eredeti színe, de attól még tetszik :)
Első tapasztalatként, kellemes fogása van és jól illeszkedik a világos belsőhöz...

>> SzervizAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2014-09-07

Reggel még semmi baja nem volt az autónak, délutánra viszont elgyengült, csak a harmadik indításra villantotta ki a motorkontroll lámpát. Kiolvasva az EGR szelepre gyanakodtam, miután többen írták ehhez a hibakódhoz, hogy EGR csere vagy tisztitás után megoldódott a probléma. Illetve a második hibakód a légtömegmérőt hozta hibásnak, hát reménykedtem benne, hogy nem ennek lesz baja. Viszont olcsón megúsztam, ugyan is a blokk tetején megy át egy fém vákumcső erre megy a blokk mögött egy gumi cső, ez volt annyira elöregedve, hogy teljesen levált a fém csőröl. A másik fele egy műanyag dobozra csatlakozott, mivel innen nem tudtam egészben lehúzni, ki is kellett szerelnem a dobozt, hogy kiférjen az EGR szelepet is le kellett szerelnem.
Cső volt itthon, az első csövet is kicseréltem...