Átnézettem a téli kerekeket, kettő gumi cserés lett félre kopás miatt, három felnit görgőzni kellett...
Laufen gumik lettek az újak...
Nokian gumikban: 31699km van ezek mennek majd előre...
Most állványon várják, a szezonváltást...
Kezdett elegem lenni abból, hogy egyre hangosabban kattog a sofőr ajtó nyitáskor.
Első nekifutásra kicseréltem az első ajtóhatárolót a hátsó ajtóéval, csak a harmadik képen látható lemezt kellett átrakni az elsőről a hátsó határolóra.
Szerelés a hátsó ajtónál elég csak a hangszórót kiszerelni, ezen keresztül cserélhető a támasztó, az első ajtónál már sajnos csak a kárpit lebontásával oldható meg a dolog.
Még működött is a dolog, csak kevesebb pozícióban lehetett megállítani a sofőr ajtót, és mivel a hátsó ajtót is szoktam használni, így megmaradt az idegesítő kattogás, így jött az, hogy kell egy új. Az alkatrészboltokban nem igazán találtam, így maradt az e-bayos rendelés. Futárral küldték, három nap alatt itt is volt. Közben találtam olcsóbban, gondolom itt nem három nap alatt érkezik meg, de ugyan az az eladó: e-bay.
A csere pedig már könnyen ment, a hátsó is visszakerült az eredeti helyére...
Állítólag 120ezer kilométerenként cserélni kéne (bőven benne van). Megvettem az újat, de vizsgálat után visszaraktam a régit. Levettem, mert azt mondják a belső fele az árulkodó az állapotát illetően. Nem tűnik öregedettnek a gumi rajta, sőt ellenkezőleg. Vezérlés cseréig szerintem kényelmesen ki fogja bírni, az úgy is jövőre lesz esedékes.
A futóműtől néha jönnek fura ropogó zajok, mikor lassan megyek, kormányzásnál, fékezésnél és gyorsításnál hallható. Az axial csuklókra tippeltem, de sajnos nem hozott eredményt a cseréjük. A kiszerelt alkatrészek teljesen jónak bizonyultak, pedig minimum 130ezer km van bennük.
Kicseréltem a kormány összekötő axialt és gömbfejet, illetve a hozzátartozó porvédő gumiharangot. (axial TRW, gömbfej TRW, porvédő Lemförder, menetrögzítő Würth)
A ciki az egészben az volt, hogy típusra a beszerelt axial csuklót nem tudtam beazonosítani, ami mindegy is lett volna ha két darab alátéttel és egy rezgés csillapítással gazdagabb lett volna. A TRW-hez adták az alátéteket (a mellékletben leírtak szerint minden alkatrészt fel kell használni a csomagból.) úgy kellett kitotóznom, hogy hova is, és milyen sorrendbe is kell odarakni. Végül is remélem nem hibáztam, mivel a fém alátétnek akkora volt a belső átmérője, hogy az rácsúszott volna a kormányrúdra, így a műanyag alátét ment a kormányrúd irányába, és a fém az axial csukló felé.
Ui.:
2018.10.06. Megtaláltam ropogó zörgő alkatrészt, a bal alsó lengőkar első bilincsének a belső anyájába megszakadt a menet, és eltudott mozdulni a bölcsőtől. Ez a mozgás a csavart is megnyúzta némileg. Orvoslásképpen a csavarról lefeszegettem a két darab alátétet, és egy önzáró anyát kapott a túloldalról a stabil rögzítés érdekében.
Zörgés megszűnt :)
Cserére érett az alsó motorvédő burkolat, mióta meg van az autó foltozgattam némileg, de mostanra már elég jól meg sikerült lógnia. Az új egy utángyártott lett, egy pár dolog le van róla spórolva, de jól illeszkedik és jól tartja magát. A hátsó csavaroknál a fém betétet nem raktam át mert az egy dolog hogy a fülek furatai nem voltak meg rajta, de a csavar helyénél lévő ovál furat is kisebb... Ebből kifolyólag viszont a gyári csavarok hossza így túl nagy lett és nem lehetett vele fixre rögzíteni a burkolatot. Rakhattam volna be plusz alátétet is, de inkább rövidebb csavarokat választottam...
A csomagtartóra is felkerült egy fekete-fehér logó, bár ez még mindig nem olyan mint amilyet szerettem volna....
Tavaszias időnek köszönhetően kicseréltem a kerekeket. Cseréltem még a fék légtelenítő csavarjainak a kupakjait. Illetve kép készült még a kormányról az új logoval, és a kerekek logoival. Téli kerekek felniközepe is átalakult fekete-fehérre (ezt elfelejtettem fotózni...), határozottan jobban sikerült mint a nyárié, mert itt eltávolítottam az eredeti logot, és úgy került fel az új, míg a nyárinál az eredetire lett ráragasztva. A hátsó embléma is lecserélődött.
Óra állás: 300894km
Nyári gumi első tengely (Linglong): 42016km; hátsó tengely (Superia): 16386km
A téli gumikban: 31699km
A kulcsház cseréje meghiúsult, mert az olcsóbb kulcsházak, nem igazán passzolnak ezzel a kulccsal. Annyira meg még ez sincsen rossz állapotban, hogy hatezret kiadjak egy újért, így a korábban rendelt logo-t erre raktam rá...Rendeltem hozzá szilikontokot, de az meg finoman szólva mint tehénen a gatya, ezért ezt is elvetettem.
Berendeltem fekete-fehér logokból, a 40mm-es a kormányra, az 50mm-ek a téli felniközepekre mennek majd, ezek már csak ősszel. A 74mm-ek az autó orrára, és a hátuljára. Sajnos nem egyforma logokat kaptam, így a hátulján még nem cseréltem le, az majd ha megérkezik az új rendelés...
A nyári MAK felnik kupakjait nem akartam buherálni, de mivel mind a két fajta garnitúra felnikupak amit rendeltem (60mm) nem lehetett bepattintani a felni közepébe, így az lett a végeredmény, hogy az egyik garnitúráról lefejtettem a logot és felragasztottam a MAK felniközepekre. Na így már ez is jó...
A nagy hidegekben előfordult, hogy a teleszkópok nem tartották meg a csomagtérajtót, ezért kicseréltem ezeket is... Ezekre is felkerültek a segédrugók, így pattintásra fel is nyílik teljesen az ajó...
A csomagtér ajtóba még korábban fúrtam be két ledet, amit még régebben nappali menetfénynek rendeltem, de arra a célra túl gyengének, meg a pici felülete miatt is alkalmatlan. Még gondoltam arra is, hogy kilépőfénynek szerelem be, de ez lett a tökéletes helye, nagyon szuperül bevilágítja a csomagteret, és így hogy kettő van belőle még árnyékot sem tudok neki vetni...
Ma hozta a posta, alig vártam, hogy műszakból hazaérjek, és nekieshessek a cserének. Sokkal jobban néz ki az új gombokkal :)
Ma megérkezett, és hamar ki is cseréltem a kuplung és a fékpedál gumiját.
Érkezett még 21W izzó helyére led, ezeket a tolatólámpába raktam be. A fénye nem lett nagyobb csak fehérebben világít. Így az is kiderült, hogy a tolatólámpa nincs a CAN-Bus-ra kötve. Volt némi kontakt hiba a a jobb oldali lámpa csatlakozójánál (gyengébben világított a tolató, és a ködlámpa is a jobb oldalon), pontosabban a testelésnél, így ezt is javítottam. Ha nem jött volna a led, lehet sose veszem észre... (ilyen világítós dolgokról nem tudom hogyan lehet jó képeket csinálni, de azért megpróbáltam.)