Ma kicseréltem.
Nem volt egyszerű, de csak mert a múlt héten már nekiálltam, és félbe kellet hagynom. Először a jobb oldalinak álltam neki, mivel a balost már régebben cseréltem, így tudtam, hogy a balosnál könnyebben megfognak indulni a csavarok, (így is lett).
Szépen haladtam a bontással, viszont a gátló alját rögzítő csavar nem volt hajlandó kijönni. Használtam drótkefét is a menetnél, és be volt fújva csavarlazítóval is, egy kicsit megmozdult, de nagyon nagy erőkarral, és attól féltem, nehogy eltépjem. Így inkább összepakoltam, hagytam egy hetet pihenni. Meg is lett az eredménye, most nagyon könnyen ki tudtam hajtani a csavart. Kiszerelésnél megállapításra került, hogy semmi baja nem volt a gátlónak, sem a toronyszilentnek, de érezhetően más a karekterisztikája a két gátlónak, persze az egyik gyári, a másik Lip márkájú.Tulajdonképpen pont azért cseréltem ki, hogy egyformák legyenek bent.
Ha már így megbontottam, úgy is készültem, hogy újra zsírzom a felső lengőkarok szilentjeit, a jobb oldali lengőkarban, a gyári Boog szilentek vannak a tartóssága miatt, ennek volt némi nyüszögése, de a zsírzással ez meg is szűnt, nem lóg. A bal oldali Starline lengőkarban a saját szilentjei vannak, ezek nem nyüszköltek, viszont sajna már van némi lógásuk, hiába voltak már új korukban zsírozva, úgy látszik a persej így is megrágta a gumiszilentet.
Vagy megpróbálok gyári szilenteket beszerezni, vagy majd poliuretán fog bekerülni...
Kép csak azért ennyi, mert melóból hazaérve délután ugrottam neki, és iparkodnom kellett, hogy ne nagyon csússzak bele az éjszakába.
Ma sikerült vennem két új első lengéscsillapítót, a számla szerint Bilstein B4
Hamarosan csere :)
Megesett a vezérlés csere.
Dayco szettet kapott...
Vízpumpa, vezető-, feszítő görgő.
Kb.: 77000Km volt a vezérlésben.
Gyanús, hogy ki vannak az első toronyszilentjeim, így vettem 2db Febit, de lehet majd lengéscsillapítókkal együtt fogom cserélni.
Közben megadta magát az egyik motorház tető kitámasztó teleszkóp, ezt már ki is cseréltem, Bárdis lett.
Már régóta szemezek ezzel a gyöngyszemmel, sajnáltam rá az anyagiakat, meg hát féltem, hogy valami gagyit kapok, de végül is rászántam magam, és nem bántam meg...
Nagyon jó fényereje van, avatatlan szemnek olyan mintha xenon lenne, tartottam tőle, hogy össze vissza fog világítani, de jól eltalálták a fókuszpontját.
A jobbos lámpában még a halogén, a balosban viszont már a led világít.
A refibe és a ködlámpába nem fért be, a projektorba is csak éppen-hogy...
Már csak a tartósságában kell bíznom :)
Sajnos hiába a nagy fényerő, valahogy nem elég jól ossza el a fényt a projektor, nagyon sok fény érkezik az autó elé, és pont ez miatt nem látni elég messze, vezetni vele kicsit így olyan mintha szürkületben vezetnék, látni lehet vele de azért többet várnék...
Majd beszerkesztem valahogy a refibe, megnézem ott milyen, csak tágítani kell egy kicsit a furatot az izzó helyén, hogy beférjen...
Sor került a pollenszűrő cserére, és egyúttal kapott egy fertőtlenítést is...
Úgy döntöttem, hogy megválok az autómtól. így visszaraktam a gyári magnót, hangszórókat, illetve a kormányt és a váltógombot..
A küszöb spoilerek ismét a helyükön, most már úgy állnak, ahogy kell :)
Már két napja felragasztottam, tegnap megkapta a csavarokat is.