A kulcsházra rendeltem új logo-t.
Az új kulcsház még nem jött meg, de ezek nagyon gyorsan ideértek :)
Az eredeti már kissé viseltes, látszik már rajta a 12 év használat...
Ma megejtettem az olajcserét, és ami ezzel jár.
Az olaj MOTUL 8100 X-cess sokan dicsérik, így most én is teszek vele egy próbát, és most kaptam mellé ajándékba 5L téli szélvédő mosó folyadékot is. Ezt még nem töltöttem bele, de amilyen sűrűn kell használni mostanában, gyanús hogy ebben a szezonban még be lesz töltve...
Az olajleeresztő csavarra már éppen ráfért a csere (FEBI lett, mert ilyet kaptam), az imbuszkulcs már el is fordult benne, nem is tudtam kiszedni csak vízpumpa fogóval.
Pollenszűrő JC PREMIUM. A pollenszűrő cserénél megejtettem a fűtőventilátor kiszedését, nem is gondoltam volna, hogy mennyire egyszerű kiszerelni. Nagyjából letakarítottam a lapátokat, illetve kifújattam levegővel, rengeteg por volt benne, illetve az alsó csapágyának adtam egy kis kenést mert nem rég elkezdett alacsony fordulaton nyöszörögni.
Izzó OSRAM Night Breaker. Egyrészt mert sokan dicsérik, másrészt mert elszállt harmadik Silverstar izzóm is. Érdekes, hogy nem az izzószál ég el, hanem az izzószál lábainak a tövénél válik el. A vetítési képeket nappal csináltam, talán így is kivehető, hogy a night breaker szélesebbet terít a felső, az-az a távolabbi tartományban, de majd esti vezetésnél fog elválni, hogy mennyivel jobbak...
Motorolaj szűrő BOSCH.
Gázolajszűrő SOFIMA.
Légszűrő FILTRON.
Végezetül kitakarítottam az autót, és közben rájöttem, hogy elfelejtettem klímafertőtlenítőt venni, így ez még várat magára...
Kicseréltem az ablaktörlő lapátokat.
GoodYear lapátokra esett a választás, elém 55cm az anyós oldal elé 53cm.
Katalógus szerint ez a gyári felállás.
A hátsó ablaktörlő karnál csak a gumit cseréltem. Ide a megmaradt anyós oldaliból szoktam vissza vágni a gumit, mert az mindig sokkal jobb állapotban szokott maradni, és most valamivel szebben töröl, de nem az igazi.
Update: 2018,01,18 vettem még egy készlet lapátot, ezek kettesével voltak csomagolva. Így maradt egy tartalék, a kisebbiket meg vissza vágtam, hogy hátul is úgy töröljön, ahogy kell. Plussz vettem egy új porral oltót is az autóba, teleszkópos jégkaparót, meg egy olajszűrő kulcsot.
Bal első kerék defektet kapott. Reggel még elmentem vele dolgozni, műszak végére teljesen lapos lett a kerék. A hazafelé utat egy kerékcserével kezdtem és egy úttal a gumishoz. Ott kiderült, egy csavar volt bele állva a futó felület majdnem közepére. A javítás gyorsan ment.
Sor került az őszi kerékcserére.
nyári le, téli fel.
Óra állás: 292972km
Nyári gumi első tengely (Superia): 16386km; hátsó tengely (Linglong): 42016km
A téli gumikban: 23777km
Az utolsó alkatrész beszerzésnél, felhívták a figyelmemet, hogy eléggé kopottak a fékeim. Úgy voltam vele, hogy még nem jelzett, de közelebbről megnézve tényleg eléggé vékonykáknak néztek ki. Úgy is jött egy kis koporgó hang a bal elejéről. Rendeltem első fékbetét készletet, meg stab.pálcákat is. Be is igazolódott a szerelésnél, hogy a stab.pálca egyik gömbfej lógott.
Ha a jobb oldalon is lenne becsatlakozás a fékbetét állapotának visszajelzésére, már kaptam volna értesítést a műszerfalról is. A jobb oldali fékbetétből még ki is esett az a vezeték darabka. Kitakarítottam a lyukakat, és a marásokat is a tárcsákon.
Itt az amorén már láttam valakinél, és nagyon meg tettszett. Így hogy magasabbra kerültek a nappali menetfények, akkor is időben észrevehetnek ha gödörből jövök felfele. Az index izzó helyére került, ennek azért kellet némi faragás, de megérte...
A DRL helyes működtetéséhez, hogy a helyzetjelző kapcsolásánál lekapcsoljon, itt is szükség volt egy relére, amit sajnos nem tartalmazott a csomag.
Egy kis videó a működésről.
Jobb első lengőkar is cseréjére is sor került. Az első szilentről a bilincset kézzel le lehetett húzni, ez adhatta a nyöszörgő hangot, a többi része még jó volt...
A rugó alatti gumit is cseréltem mind két oldalon, korábban úgy emlékeztem, hogy a jobbos csak ellaposodott, közben már az is szét volt szakadva.
Sor került bal hátsó kerék csapágy cseréjére.
A korábban rendelt BTA-t visszaküldtem, mert ugye nem passzolt a belső mérete. Ebből a típusból nem tudtak hozni az autóra, így a GSP-re esett a választás.
Ami bent volt SKF már korábban hallatta magát (tavaly ősszel). Szétszedésnél kiderült, hogy beázott, akkor kitisztítottam, és újra zsíroztam. Már akkor is hallatszott, hogy nem lett tökéletes, de lényegesen csendesebb lett. Mostanra már az utastérben is hallottam a hangját.
Érkezett még pár alkatrész.
Miután a bal oldalon kicseréltem a lengőkart, ott meg is szűnt a kellemetlen zaj. Viszont reggel fekvőrendőrön való áthajtáskor újra jött a hang, ugyan olyan. Érdekes, hogy csak reggelente hallatja magát, délutánra már teljes csendben hajtok át ugyan azon a fekvőrendőrön. Tisztán kihallatszott, hogy a jobb oldalról jön, nem is vizsgálgattam, csak automatikusan rendeltem is a jobb oldalra is az alsó lengőkart.
Beszerzésre került még gumi az első rugók alá, ugyan csak a balos volt nagyon gatya, de cserélem majd a jobb oldalit is mert az újhoz képest némileg az is már el van laposodva. Ennek beszerzéséért köszönet HpeDave kollégának.
Még érkezett új takaró elem a ködlámpák köré, így a régi nappali menetfény kiszerelésre került. Maradtak a ködlámpába építettek (bőven elég)...