Egyik kollégám szerint már szólt az egyik feszítő, ezért jobbnak láttam nem kockáztatni a "nagy út" előtt - nem ér röhögni, évi 2500 Km megtétele folytán 86 Km már annak számít :DD. Kis zavar keletkezett a Mátrixban, amikor az idősík nem megfelelő szeletébe érkezett meg a "szállítmány". Így maradt idő péntek délutánra... Este 9-re lett kész.
Az autó maradt mocskosan, pont a centenáriumi Alfacity előtt. Reggelre maradt a hátralevő feladatok elvégzése
Nagyon nem tetszett a jó pár hetes féktárcsa, ha kis eső esett, rögtön megjelentek a barna pöttyök :( Biztos nem véletlen volt occó ...
Vettem MOTIP hőálló spray-t, kimaszkoltam 16,5 cm körrel és lefújtam a hátsó tárcsát. Az elsőre nem jutott idő, mert megint zuhogott. Majd legközelebb.
Megjött a várt alkatrész. Holnap beépítésre kerül. Szombaton GOTO Komárom! :)
Egy ideje egy darab papír figyel az A-oszlop előtt, hogy nehogy elfeledkezzem a 122 222 km eléréséről. Még odáig nem értem el, de ma adódott egy remek lehetőség az út során, hogy félreállás nélkül, gyorsan meg9örökítsem 122 200 Km-nél a számlálót -ki tudja, hátha mégis később lekésném az alkalmat ?:)
Ha mégis sikerül, kiegészítem a posztot - Kiegészítettem, sikerült!
Már egy ideje csak ... megvannak, de sosem került rá megfelelő alkalom! Majdnem felnőtté váltak a tappancsok. Kellett már róluk, velük pár fotó. Olyan Depeche style képek ;-)
- 215/45 R17 Hankook Evo V12 (Made in Hungary) thx 2 kalizsoli
- Originale GTA (Made In Italy) thx 2 Nyirkos
ui: az áruházlánc nem szponzorált, véletlen maradt a háttérben :P
Eltelt két év, így esedékessé vált a Fagyálló hűtőfolyadék cseréje. Mivel a 156-oson nincs normális leeresztő szelep, a termosztát alatt oldottam a csövet és azt lefordítva engedtem le a hűtőközeget. A kék (vagy zöld, már nem emlékszem) helyett most, alu hengerfejbe is megfelelő, rózsaszínű :P lötty került bele. Egyúttal a tágulási tartályt is leszereltem, s kimostam azt is.
122070 Km (mostantól nagyon figyelnem kell a 122222-re :-) )
Megérkezett a nagy "gyári" csomag :P a méretpontos Alfa 156 szőnyeggel. Olcsó volt, szép és jó! Köszönet a megbízható Tom19810112 cartársnak! Most már csak azt kellene kitalálnom, mit kezdjek a másik két garnitúrával :D
Sikerült az ismerősöm ismerősének ismerős autószerelőjétől kölcsönbe szerezni egy fékhenger visszatekerőt. Jó kis cucc, megfelel több gyártó kialakításához, csak választani kell. Kifeszíti az ember a két szárnyat a féknyereghez és utána lassan betekeri a dugattyú, aztán lazít rajta és kiemeli a célszerszámot. A hátsó tárcsa cseréjéhez szerencsére a fékkonzolt sem kell lecsavarozni, ki/be lehet bújtatni. Féktisztítás, kézifék utánállítás maradt csak hátra. Az előző tárcsa márkáját nem tudom megmondani, az oldalán már elfedte a rozsda a jelülést.
~122000 Km
A reggelt természetesen autómosással kezdtem, mert az kötelező egy alfás találkozó előtt. Mikor már szarvasbőrrel szárazra töröltem az autót, akkor vettem észre, hogy a bal hátsó féktárcsa keresztben el van repedve...
Kénytelen voltam megvárni, amíg nyitnak az autósboltok, persze az ideg evett közben. Sikerült beszereznem egy új tárcsát LPR és hozzá Ferodo betéteket, így sanszosnak tartottam, hogy egy gyors csere után mégis útnak indulhatunk.
Azt azonban akkor még nem sejtettem, hogy a hátsó dugattyút nem lehet csak úgy visszatolni, hanem kell hozzá célszerszám. Mivel nem tudtam visszább tolni, az új tárcsát sem tudtam behelyezni, nem hogy a nyilvánvalóan vastagabb új betéteket is
Így sajnos, az idei találkozót lekéstük :(
Az utóbbi időben elég sokat adtam hangot ama véleményemnek, hogy az új C-klasse Merci 'ölég' szépre sikeredett, komoly megfontolást képez a jövő Alfáival egyetemben. Persze minden csak pénz kérdése, az idő ugye mint tudjuk, nem számít...
A helyes irányba finoman terelengetendő, megajándékozódtam párom által egy alfás karórával. Most miután vétlen elcsábulok, és megnézem még mennyi idő múlva gazdagszok meg, mindig tudni fogom, hogy a hirtelenben jött gazdagságot merrefelé kezdjem el szórni :)
Bonuszként a karom is jobban mutat vele, így ez egy igazi tuning az autómnak is ;)