Kérem szépen, így néz ki egy sosem használt mankókerék! :)
Keréknyomást ellenőriztem, felfújtam 2 Bar-ra. Nem tudom pontosan mennyinek kellene lenni, de 4-ig lehet az oldalfal szerint
Csaba cartárs önzetlen segítségének köszönhetően le lett cserélve az olajszűrő (CHAMPION), motorolaj (ENEOS Premium Hyper 5W-40), gázolajszűrő (MANN-FILTER), valamint ki lett pucolva kályhatisztítóval az EGR szelep, amit le is dugóztunk, persze egy kis lukkal, hogy az egyébként szintén olajsártól megpucolt MAP kapjon áramlást és ne sípoljon addig, ameddig nem lesz Remapolva az ECU és ameddig nincs kiütve az EGR. Tesztút hazafelé 2-es, 3-as fokozatban lényegesebben jobbat tolt, na és 3-asban is kifelé a körforgóból, felfelé könnyebben megindult.
Végre a két kocsi is le lett fotózva egymás mögött :)
Óra: 114 613 km
Köszi a segítséget Csaba!
Annak idején előrelátóan nem 2 db Registered Alfa Driver matricát rendeltem GT cartárstól, hanem 6-ot. Így most az új autóra is felkerült kettő a B-oszlop tövéhez, az oldal üvegre.
Ugyanakkor felkerült a hátsó ablakra a 2014-es, jubileumi Alfacity levonó is, 3 darabban, vízszintesen elhelyezve. Szerintem vagány!
Éjjel 11-kor jutott eszembe, hogy az első Alfám, aminek nem zöld a beltér világítása. Gyorsan leszaladtam és beültem megnézni, milyen lehet pirosban. Állat! :)
Biztos hülyének néztek a szomszédok, hogy mit fényképezek egy sötét autóban, de nem érdekel :)
Megvolt az első út a GT-vel. Jó sok pályázással. Végre használhattam tempomatot! Készültem és vittem magammal mp3-as CD-ket egy kis zippzáros táskában, amit még vagy tíz éve használtam. Mindegyiket beolvasta és le is játszotta! 192 kbit felettiek egész jól szólnak a BOSE rendszeren. A kocsi viszonylag könnyen gyorsít 110-ről 160-ra. Piros cérnás bőr ülések nincsenek kiszakadva. Kormánykerék egy helyen alul kopott meg kissé, de még javítható. Benzin, bocsánat üzemanyagszint jelző viszont rosszul mutat. Tele gázolajjal is marad még egy pár rovátka szabadon... Embernek, akitől vettem ez a harmadik Alfája volt 155 és 166 után. Nekem a negyedik. Meg az első dízelem. Nehéz lesz megszokni a tankolást! Erről jut eszembe, nem tudtuk kinyitni az első alkalommal, a kutas gyerek sem. Végül kisfiam segített, megtalálta az apró gombot az ASR alatt.
Ajtóhatárolók nem kattognak! Ezekre nem kell költenem. Meg első-hátsó emblémákra sem. Alu tükörházra és króm pálcákra sem.
A négy képen felül további képek ide GT 1.9 JTDm 16v kattintva ;)
Eljött az idő, az olaj+olajszűrő+fagyálló cseréjére. Ismét leszereltem a tágulásit és pár darab dunai kaviccsal és ecetes vízzel félig töltve, kézzel rázogatva kitisztítottam belülről a vízkövet. Eneos 5W-40 olaj, CHAMPION szűrővel ment bele, ismét sikerült a kisebbet vennem :(.
Sajnos levegőnek néztem a levegőt, légszűrő pollenszűrőt elfelejtettem hétvégére megvenni. Így jobb híján holnap neki állok a Selespeed finomhangoláshoz egy laptoppal
134757 Km
Reggel melóba menet tolatáskor megállt a technika. Épp kéznél volt egy vadi új TEXA cucc, rápattintottuk és azt mondta, hogy Főtengely jeladó (RPM sensor). Magyarán holtponti jeladó kukás. Így is volt, hiába pörgetett, nem indult.
Kis idő várakozás és hűlés után már beindult. Prezentálta hibajelenséget.
Ki lett cserélve újabb BOSCH egységre
Működik újra!
Egy év után kitekertem a 710-es olajbetöltő nyílást, és meglepődtem a látottakon!
Sehol egy gramm olajhab nem található. Ez azért érdekes, mert az a napi 5-6 km, amit megteszek az autóval, nem volt elegendő távolság -az eddig használt, más motorolajokkal- ahhoz, hogy a motortérben lecsapódó vízpára ne képezzen habot a kupakban. Persze hosszabb utak alkalmával természetesen eltűnt, és a víz sem fogyott, mielőtt valaki hengerfejesnek gondolná az autót, ez természetes jelenség ilyen rövid utak alkalmával, maikor szinte épp bemelegszik a motor, már lehet is leállítani.
Az Eneos 5W-30 japán motorolaj ismét lenyűgözött, színe maradt ugyanolyan tiszta, sárgás fényű, mint betöltésekor. Sok éven át kerültem, nem akartam az autómba tölteni, mint ahogy Selénia-t sem, de a sok helyről, sok márkával kapcsolatban hallott pozitív vélemények rá vettek végül is. Nem bántam meg, sőt!
A küszöb jobb hátsó sárvédőívén előjött az Alfa 156 típushiba. Felpúposodott a fém a fényezés latt, így műtétre került sor. De mielőtt megejthettük volna ezt, egy kollégám bele nyitotta a parkolóban az autóját a kerékívbe :'(.
Így a 'kellemest' összekötve a muszájjal, egyszerre lett kész mind a két munka. Lakatolás (25e) és fényezés (22e) igen profi lett! Sem külső küszöb, sem hátsó sárvédő ív nem kapható, az egészet a lakatosra kell bízni. A küszöb fényezés után ki lett fújva szintetikus viasszal.
Utána kapott az autó egy full polírozást, de azt már a szaki haverommal együtt csináltuk reggel 9-től délután ötig. Most csillog-villog az öreglány, mintha bálba készülne. Na majd, Alfacitybe mutogathatja magát! :)
Volt öt perc szabad idő,, és 30% töltöttség a laptopban, így elindítottam egy Selespeed önbeállító 5 perces rutint.
Vaj puhán vált azóta. Persze a szomszédok biztos furcsállták, hogy kattog ezerrel az autó, hogy még a kocsiszekrény is rázkódik, és benne ülök egy laptoppal, de hát ez ilyen, mint a csapágyas mosógép centrifugáláskor :)