Blog >> alfa

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2019-03-14

Legutóbb három éve cseréltem az izzítógyertyákat. Már Robinál gyanúsan nehezen indult, de betudtam a sok állásnak. Itthon meg az előfűtés miatt soha sincs hidegindítás, így most tavaszra derült ki, hogy 10 fokban is képes három hengerrel indulni, remegni, füstölni. Sejtettem, hogy izzító gyertya lesz megint.

Sanyi a szerelőm ma tudott időt keríteni rá. Kivette, szokásához híven a kiszedett gyertyákat egyenként letesztelte. A 4-es hengeré semmit nem csinált, teljes szakadásban volt, ezért indult három hengerrel. A többi pedig nagyon lassan izzott fel.
És sajnos rosszul emlékeztem, és már három éve is NGK került bele (nem Eyquem). Így most is azt vettem, hogy biztosra menjek hogy tartós lesz. Erről ennyit.
Kb. 3000 indítást éltek túl... nem kis szám ez, még ha a három év nem is tűnik túl meggyőzőnek.

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2019-03-08

Még tavaly olvastam ezt a cikket a Totalcar-on. Nálam napi rutin ideiglenes műszaki installációk és konstellációk összedobálása, úgyhogy csak idő kérdése volt, hogy valamelyik épp megoldandó probléma közben beugorjon, hogy nem ám a power tape a minden. Szóval mostanában rendeltem egy tekercset (15m) ebből a csodából. Hihetetlen, elképesztő, hogy ilyen van.
Bármit bármihez odaragaszt, hagyva egy kis elasztikus csillapítást, de alapvetően atom stabil. Amit odaraktál az ott is marad. És amikor úgy gondolod, tényleg egy mozdulattal leszeded, és átteszed. Nagyon jó.

Kaptam az alkalmon, és felhasználtam az autóban, a kijelző rögzítésére. Először is rendeltem Kínából egy Baseus mágneses tartót. Ez egy egész elegáns, kicsi szolid fém gömbcsuklós valami, kifogástalan minőségben, pár ezer Ft-os tétel. Ezt 3M kétoldalas ragasztóval szállítják, ami nagyon erős, de egyszer használatos és csak sík terepen boldogul. Úgyhogy a Black Tack segítségével cuppantottam fel a tartót a középkonzol tetejére. Így tökéletes. Fixen áll az egész, mégis forgatható a kijelző alló/fekvő nézet között, levehető a mágneses rögzítés miatt és ha kell, az egész tartóstól mindenestől levehető és átragasztható máshova nyom nélkül. Itt tart a tudomány :-) Csoda.

És így lett teljes az élmény. Így, hogy külön kijelző van az autóban, ami már mindennel össze van szinkronizálva, navigál, zenél, dashcam képet ad, vízszintes forgatásban van a főképernyője is, teljesen más élmény, mintha a napi használatú telefonnal csinálnám ugyanezt. A telefonom a zsebemben, ez pedig az autó "infotainment" rendszere saját nettel. Amit magammal vihetek, és másra is használhatom.

Ma volt először úgy beépítve, hogy minden működött. Vicces élmény volt. Egy esetben a kamera szólalt meg, valami event-et észlelt, felvette. Túl közel kanyarodott ki egy teherautó, külön event mappába rögítette. És szólt "event recording". A google map már teljes értékűen navigál, a NewPipe reklámmentesen zenél, és a kijelző levehető ugye, nem fontos a sofőrnek pötyögni rajta. Az utas leveszi, elindít pár zenét, visszacuppantja. Szuper :-)

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2019-03-03

Nem tudok leállni, ebbe az autóba besűrítem a véleményemet a mai autógyártásról. Kell nekem is tablet, mer' az menő. :-)
Na jó, legyen Fiatosan nyomi 6-7 coll közti kijelző.

Persze más ok is van. Szüleimnek volt egy koccanása fél éve. Az előttük menő autó jobbra leindexelt, lehúzódott, majd balra bekanyarodott. Rekonstruálhatatlan, nyilván a hátulról érkező a hibás. Kiderült, hogy rövid időn belül több hasonló balesete volt annak az autónak. Legyünk jóindulatúak, csak ügyetlen... azért én megfogadtam, hogy a felújított autóban lesz egy menetrögzítő. Valami szolid, olcsó, ami nem bontja meg az eredeti beltér hangulatát.

Hát lett. Nincs saját kijelzője, egy TF memória kártya kell bele, arra rögzít. Xiaomi termék ez is (nekem nagyon beváltak), 70mai a neve. Szolidan mögé lehet tenni a tükörnek, egy elektrosztatikus fólia rögzíti az üveghez. Nagyon szuper, pláne a 10e Ft-os árhoz viszonyítva.

Először a saját telefonomra terveztem feltenni az appot amivel letölthető a felvétel,és nézhető az élő kép, jó lesz az úgy. Aztán átgondoltam. Munka telefon, hívnak rajta, zene is kéne az autóba, és attól is kiakadok, amikor navigálás közben kezd el csörögni, és a Whatsapp is pittyegni. Válasszuk inkább külön.

Túrtam a netet egy kicsit, majd ráakadtam az Oukitel C12 Pro csodára. 22e Ft-ért iderepítették a postaládámba. 6.5"-os kijelző, 2Gb memória. 4 magos MTK proci, Android 8.1. HIhetetlen, de megjött, itt van a kezemben, és tényleg ezeket tudja. Ő lett a kijelző. Feltelepült a NewPipe, a kamera app, a Xiaomi Roidmi transzmitter app és még pár hasznos dolog.
Így ez lesz a zenelejátszó (nem csak az autóban), navi, dashcam kijelző, és bármi.
Nos ennek a kütyünek köszönhető az új Alfás e-mail címem is.

Kütyü özön egy 23 éves autóban :-) Összvissz egy USB tápot kellett fabrikálnom bele, jól elfért a hamuzó mögé. Pluszban még behúztam egy micro USB kábelt, szép fonottat, öccá' Ft-ért jött. Mágneses usb csatlakozóval. Legyen ez is.

A beltér pedig still like original. A tepsifon elhelyezése még fejlesztés alatt.

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2019-02-26

Épp olyan környéken jártam ami megetszett fotó háttérnek..

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2019-02-19

Kisütött a nap, 15 fok volt, nem bírtam ki , hogy ne játszak egy kicsit. Nem autószerelés ez, csak kikapcsolódás. Autót szerelni nem szeretek :-)
Két nap, kétszer egy óra termése :

1. A kalaptartó zörgött rossz úton, úgyhogy a műanyag stiftjeire húztam egy egy szilikoncső darabot, majd finoman megkínáltam PTFE spray-vel. Az egyik oldali ütközőt is hasonlóképp megtuningoltam (csomagtér ajtó burkolaton lévőt). Feltűnően kevesebb a zavaró zörgés rossz úton.

2. Hiányzott a tankajtó gumiütközője, ezt pótoltam, most szépen síkban áll ez is végre.

3. Az első ajtók nem futottak tökéletesen a kaszni síkjában. Beállítás után most tökéletes, és a szélzaj is eltűnt a sofőr ajtó felől.

4. A hátsó elektromos ablakok nem működtek. Kimértem, kontakt hiba a csatlakozóknál. A baloldali már jó, a jobbosnak a B oszlopnál lévő csatlakozását is kezelésbe kell venni.

5. A csomagtartó nem nyílt a nyitó gombbal. Ez is kontakt hiba volt a csomagtéri csatlakozónál.

6. Leszakadt az olajgomba vezetéke. Ma megforrasztottam, szerencsére könnyen hozzáférhető.

7. Beázott mosáskor az előmelegítő csatlakozója. Lecseréltem egy másik típusú ipari vízmentes csatlakozóra, ennek már nincs esélye beázni.

8. Lemostam vödörből, kézzel, alaposan. Hú de szép :-))

>> Szervizsamu126 // Alfa 159 sedan // 2019-01-30

Az up to date kimutatásokban a narancs tételek a váratlan tételek voltak.

Turbó:

Megvettem egy hétre rá mentem autópályázni egy kicsit kipróbálni mit bír "kicsivel" a sebesség határ felett le is tiltott, ne hogy törvényt szegjek, egészen 80-ig lassultunk, kiálltam, kereskedő felhív, ki kellene olvasni a hibát. Újraindítás után check engine világított de nem volt tiltás. Viszonylag lassú tempóban felértem (már az út 75%-a megvolt, nem akartam visszafordulni).

Aztán összetörtem a lábam, bátyám levitte vidékre a kereskedőhöz az autót hogy akkor nézzenek rá, én maximum automatás kocsit tudtam volna vezetni. A turboval ügyködtek valamit, többet nem tiltott le, cserébe szirénázott. Erre DZ hívta fel a figyelmem hogy nem olyan jó jel, de még menni fog egy darabig.

Egy horvát kirándulást (1400km) kibírt és még utána is ment volna tovább, de nem akartam hogy nagyobb baja legyen. Munkahelyemhez közel találtam egy szervízt, kollégák ajánlották, még egy alfás is.

3. kerületi szervíz

Turbo középrész csere lett, és akkor már komplett vezérlést is cseréltettem. Azóta nem fütyül, alacsonyabb fokozatokban sokkal kezelhetőbb lett, pályán közlekedni nem volt semmi különös, de az egyes kettes kicsit fura volt, lehet köze volt a turbohoz.

szerk: egy posttal lejjebb már szerepel a 310 000Ft

>> Szervizsamu126 // Alfa 159 sedan // 2019-01-30

The story so far:
Up to date kimutatás

Kocsi ára 1 800 000 Ft
Műszaki vizsga 25 000 Ft
Turbó felújítás (Garrett) 150 000 Ft
Vezérlés csere 110 000 Ft
Olaj (Selenia WR Pure), szűrő, miegymás 50 000 Ft
CONTINENTAL - AllSeasonContact - négyévszakos 205/55/R16 108 700 Ft
Android head unit 91 000 Ft
Ablakemelő gomb 5 000 Ft
Szíjtárcsa (Gates), szíj, tréler 70 000 Ft
Polír 15 000 Ft
Akkumulátor (varta) 30 000 Ft
Meghúztam a mélygarázsban 100 000 Ft

Summa 2 554 700 Ft

Planned 2019:
Lendkerék 200 000 Ft
Kuplungszett 100 000 Ft
Kinyomócsapágy 60 000 Ft
Fékek ?

Szerk, kivettem a költségből az árát, mert besorolta szervízdíjnak az oldal

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2019-01-24

Mióta elkészült az autó , nem nagyon készült róla méltó fotó. Egy amolyan utána állapot. Nem volt ideális idő, az autó sem volt tiszta, de ma elvittem lefotózni. Egy közeli, de nem sokak által ismert helyre, ahol nyugodtan leállhattam az út közepén. Más apropója is volt a kiruccanásnak. Régóta győzködnek engem műszakilag hiteles ismerősök, hogy a Xado 1Stage jó. Én nagyon nem hiszek benne, de beletettem, majd leírom ha valami változik. Kárt nem tesz, mert akkor már sok ismerős autója heverne romokban. Amíg fotóztam, békésen esett az ónos eső, a barna trutyi meg oldódott alapjáraton. Egyelőre ennyi, a fotók miatt örülök, hogy kimentem, jól mutat a zöld autó a téli tájban. Aztán jól lemerült a telefonom, így ennyi kép lett.

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2019-01-15

A múltkor sötétben hazafelé jövet bekattant, hogy kicsit tuningolnék a lámpa fényén. Legyen ez is kimaxolva. Főleg, hogy nem nagyon emlékszem, hogy az elmúlt 7 évben bármikor is cseréltem volna izzót. Persze lehet, de akkor is nagyon rég. Márpedig egy új izzó eleve fél siker. Hogy teljesebb legyen a siker (de legalább úgy érezzem), bevásároltam egy pár Osram Night Breaker Laser izzót. Tungsram Megalight-om volt régen, azt szerettem a jtd-ben, most kipróbálom ezt.
Az eredményről majd írok pár sort, de nyilván pozitív lesz. A kiszerelt izzók wolfram szálján már nagyon látszott a használat.
Ami elsőre látszik, hogy a növelt fényerejű izzó szálja kisebb átmérőjű, sűrűbb, gondolom annak érdekében, hogy pontszerűbb legyen. Szép kivitelű, igényes izzó.

Két nap használat után: csodára nem kell számítani, de hiányérzetet sem hagy. A régi több éves izzóknál erősebb és valóban fehéresebb árnyalatú a fénye. Az előttem lévő autók farán látom, hogy a vetített vonal nagyon éles lett, és ott is feltűnik, hogy nem annyira sárga. A szemnek kellemesebb és többet is lehet vele látni, úgyhogy nem bántam meg.

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark Lusso // 2018-12-27

Találtam kínai oldalon olyan kilépőfényt, ami megegyezik a gyári világítás foglalatával. Nem kell fúrni, faragni, még a csatlakozó is ugyanolyan. Kb. 2 perc volt a cseréje. Nagyon tetszik :-)