Blog >> alfa

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 159 2.4 Jtd Elegante 4x2 TI // 2019-05-08

Az autó két és fél éve van nálam, komoly gondokat nem produkált. Ahogy általában az autóimnál, nála is igyekszem apró lépésenként az állagmegőrzésen túl is hozzátenni valamit. A 159-ezt egy profi fényezés korrekció/polírozás formájában kapta meg. Nem volt nagyon rossz állapotban, de az előző gazdi kutyusainak a nyomát is viselte itt ott, és nálam is került rá pár apró karc. Egy jégkáros szakemberrel a motorháztetőből anno kivetettem egy kis horpadást, akörül is látszottak halvány karcok. És úgy egyáltalán, nem tündökölt már a gyári fényében, volt egy fura opálos réteg rajta.

Egy ideje keresgélem, hogy hova vigyem, kire bízzam, aki profi munkát végez. Budapesten van egy-két híres neves műhely, de az nekem nem megoldható, hogy oda vigyem, napokra otthagyjam. Valamiért most év elején találtam rá egy debreceni mosóra, akik polírozást is hirdetnek. Gondoltam ha más nem, egy átlag polír is megteszi elsőre, rákeérdezek. És szerencsém volt, duplán. A hölgy akivel beszéltem, azzal kezdte, hogy persze, vállalnak, de nem 20-30e lesz. És 2 nap legalább. Két ember nyúlhat polírgéphez náluk, a hely tulajdonosa és a fényező szakembere. Na innentől tudtam, hogy jó helyre jöttem. Hétfő reggelre várták az autót, itt ért a másik meglepetés. A tulajdonos egy volt osztálytársam. :-) Így aztán végképp bátran hagytam ott nekik a gépet.

Két és fél nap, két ember fejenként 20 óra munkája. Külön helyiséget tartanak fenn polírozásra. Nagy üvegajtók, tükrök és mobil led munkalámpák. Végre végre, nem az udvaron "flexelik" körbe. Pont ezt kerestem. Az autóban bent hagytam a javító stiftet, használták is.

Ma mentem érte, az utolsó simításokat végignézhettem. K2 Gravon réteggel fejezték be a műveletet ahogy figyeltem. Négyzetcentinként. A srácok szerintem szerették az autót, láthatóan gyönyörködtek a formájában. Én leesett állal sétálgattam körülötte. Most ahogy kinéz, az egész fantasztikus. Hogy hónapok múlva is egy hologram mentes fényezésű autó lesz e azt csak remélem, de a hozzáállást és alaposságot látva, nem hiszem, hogy gond lesz. Most egy hatalmas tükörfelület az egész. Sehol egy karc, lett egy közel hibátlan fényezésű autóm. Illetve mostmár kettő :-)

A képek polír előtt és után készültek. Közben a bőrápolást is megcsináltam a szokásos AutoGlym ápolókkal.

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2019-05-03

Szembejött a Facebookon egy hirdetés, eladó szedán 156-ból ti bőrbelső.
A háttámla elektromosan állítható, a csatlakozók ott vannak az autóban az ülések alatt. A légzsákokhoz is. Majd még meglátom megmaradnak -e, lehet eladóak lesznek.
Volt vele munka, elég koszos állapotban kaptam meg őket.

>> SzervizShadin // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2019-04-30

Szólt a bal hátsó, kicseréltem mindkettőt.

Album

>> SzervizShadin // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2019-04-29

Új az eleje, lemosva, futómű beállítva.

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2019-04-21

Eddig tartott a teszt időszak, megszületett a konklúzió.
1. A fedélzeti kamera feleslegesen rögzít éjjel nappal, a garázskapu éjszakai képével csak az SD kártya fog pikk-pakk kinyíródni.
2. A Xiaomi Roidmi Bluetooth transzmitter feleslegesen eszi az akksit állandóan , plusz szeret melegedni is ha fixen napokig áram alatt van.
3. A töltő is csak szívja az akksit, de minek. A fedélzeti teló kb 5 napot elketyeg töltés nélkül, hétvégére meg beviszem feltölteni. Úgyis kell, hamar ráköltözött az udvari világítás és az öntöző rendszer időzítés is.
Szóval kapott egy szilárdtest relét a teljes okos arzenál. A szivargyújtó tápját, ahonnan minden le van osztva, lereléztem a hátsó ablakemelő gyújtásra bekapcsoló tápjáról.

Azóta pedig már lóg a C-Tek töltőn az akksi, kap egy teljes töltést. Így leállított motornál újra nulla fogyasztó van, talán így újra 7 évet kihúzunk egy akkumulátorral. Fő az optimizmus :-)
Az SD kártya is tovább él majd és főleg vicces, ahogy indítás után megszólal az öreg autó: 'start recording' :-)

>> SzervizShadin // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2019-04-19

Egy erősebb fékezést követően a jobb első lengőkar bekötésénél a bölcső erősen deformálódott. Az alkatrészek már tavaly be lettek szerezve, de úgy gondoltam még ráér. Hát nem annyira.

Album

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 159 2.4 Jtd Elegante 4x2 TI // 2019-04-11

Képek még. Hogy ide is szövegeljek: Droberto blogja alapján lelkileg rozsdakupacra készültem a lökhárító alatt. Kellemes meglepetés volt, sehol semmi rozsda az alsó merevítőn és környékén. Egyedül a zárhídról szedi le a gumitömítés pár évenként a festéket, de ehhez nem kell lökhárító leszedés, majd nyáron megint lekezelem.

Történt, hogy a reptérről sötétben hazafelé száguldván egy autóról leesett átlátszó(?) műanyag valami eltalálta az autó elejét. Kiálltam, körbenéztem, minden működött, a sötétben nagy gond nem látszott. Másnap délelőtt itthon, a legrosszabbra felkészülve kijöttem megnézni. És semmi nem látszott. Nem találtam nyomát a találatnak sehol. Viszont a parkradar egyik szeme hibás lett. Vagyis eszméletlen hatalmas mákom volt, a parkoló szenzort találta telibe az a valami. Az pedig épp akciós volt a fiatalkatreszek.hu-n.
Mivel lökhárító leszedős a dolog, készültem rá lelkileg pár hetet :-)
És persze rendeltem egy új pajzsot és jelet is mintegy motiváció képpen, különben jövő ilyenkor se lesz leszedve az a lökhárító. Egy parkoló szenzorért minek XD

Szóval lökös le, de lehetőleg emelés és kerék levétel nélkül. Megoldható simán, egy kis krova készlet kell hozzá.
A kereszt fejű csavarokat 7-es dugókulcsba lazán behelyezett bitfejjel vettem ki (ronda megoldás, de hatásos).
A torxokat TH30-as torx fejjel, valamint kell még a sárvédőnél belül 8-as dugókulcs és alul a lökhárító elejénél 6-os imbusz.
Amikor a csavarok kint vannak, viszonylag erővel a kerék felől ki kell pattintani a lökhárító szélét. De nem szabad erőltetni! A lámpánál elöl nem fog kijönni. Amikor a két széle már kiszabadult és csak a lámpáknál fogja a patent, oldalanként előre irányban kell meghúzni a lökhárítót, közvetlenül a sárvédő-lökhárító találkozásnál fogva.
Egy óra alatt megvoltam úgy, hogy a legnehezebb rész a jel leszedése volt, a csavarját le kellett fúrni, úgy rárohadt. Kapott egyet a 146 nagy becsben tartott kadmiumos tartalék csavarjai közül ajándékba, remélem rászolgál ezentúl is :-D

Ha meg már így belekezdtem, a szélvédő aljánál a levélfogó két szélső idomát is cseréltem. Az egyik feljött, nyilván szélvédő cserekor eltörték és csak visszaragasztották. Úgy voltam vele, ha az egyik tört, a másik is biztosan, felépítéséből adódóan szinte lehetetlen épen kivenni. Így is volt, az is csak ragasztva volt. Most mindkettő gyári új ebből is.

>> SzervizShadin // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2019-03-17

Berohadt a tengely, szét kellett szedni. Csináltam ilyet 10 éve, olyan ez mint a biciklizés, nem lehet elfelejteni. Tengelyt meg kellett tisztítani a rozsdától, kapott friss zsírt és most jó.

>> SzervizShadin // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2019-03-17

Korábbi posztban írt javítókészlet beépítésre került, masszív darab.
Csak ne lett volna berohadva a bal lámpa horizontális állítócsavarja ill.
ennek következményeként letörve a tengelyről a fogastárcsa :-(
Megpróbáltam megragasztani, majd kiderül...
Rögzítőcsavarokból három hiányzik. Legközelebb pótlásra kerül.

Album