Blog >> 159

>> Tuning és extragecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-03-18

A fejegység rosszul volt bekötve, ezért minden leállításkor elfelejtette a beállításokat. Az antenna kábele félig ki volt csúszva a foglalatból, ezért alig talált állomást. Most minden pöpec.

>> Autóápolásgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-03-18

Felkészültek, csak hóból nem esett maximum 1cm. 10km autózás után lehetett megint mosni. A tiszta utak árnyoldala.

 
>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-03-06

Valamelyik nap azt vettem észre, hogy a szemüvegtartó kissé kiáll,mintha nem csukódott volna be rendesen. Nem voltam résen, kinyitottam. Na, onnantól nem lehetett becsukni. A zárnak a beakadós része letörött, mint később kiderült. A kis, kb. 3x3 mm-es fekete darabka egyszerűen megszökött. Leesni sem láttam, de a fekete beltérben kb. mindegy is lett volna.
A minap kiporszívóztam az autót, majd átkutattam a porzsák tartalmát, de nem jártam szerencsével. Aztán a bőrülések tisztítása közben kézre akadt egy gyanús darabka a bal hátsó biztonságiöv csatja tövéből.
Az még hagyján, hogy hogy a tökömbe bír letörni, de hogy jutott el oda, ahol volt? Tiszta X-akták! :)
A lényeg, hogy szerencsém volt, mivel bontva is csak a komplett egységet találtam, abból is a legolcsóbb 30€ volt.
A jó öreg pillanatragasztó+szódabikarbóna kombó már többször bizonyított, hogy tartós ragasztást lehet vele véghez vinni, így itt is ezt használtam.
Újra minden a régi.

Lassan tényleg be kellene ruháznom egy 3D nyomtatóra.

>> Autóápolásgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-03-05

Kislányom szolídan jelezte, hogy itt az idő egy újabb autómosásra (1 kép). Elugrottam a mosóba, gyorsan levetettem sima vízzel. A wax tette a dolgát hibátlanul. Ha már nekiálltam, akkor kiporszívóztam a belsőt, lemostam, és leápoltam a bőröket mindenhol. Kárpittisztítóval végigmentem a szőnyegen és még az ablakokat is megpucoltam. Lassan kell néznem valamit a gumiszőnyegek helyére, mert itt a tavasz! :)

 
>> Autóápolásgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-02-25

-8 fok van nappal. Épp ideális idő a kocsimosáshoz. A garázsban már van 10 is, így pont kellemes a waxoláshoz. Kimostam kézzel azokat a helyeket is, amiket a mosóban nem igazán lehetett. Rá kellett jönnöm, hogy öregszem. Kell egy gép. Kézzel nem állok neki többet. :) Szerintem szépebb lett.

 
>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-02-21

Ilyen sem történt velem még, pedig már van párszázezer alfás kilóméter a talpamban. Az történt, hogy megálltam a pirosnál, majd amikor felengedtem a fékpedált, üdvözölt az üzenet, hogy csekkoljam a jobb hátsó féklámpát. Elgurultunk még az asszonykám munkahelyéig, majd vetettünk rá egy pillantást. A jobb hátsó féklámpa égve maradt. Na, ez meg hogyan? Izzó ki, mindkét wolframszál sértetlen. Csatlakozó ép. Hazamentem vele és idő hiányában elraktam aludni. Ma volt kis időm, igy mindkét oldalt szétszedtem, a csatlakozókat megtisztítottam, majd kaptak kis kontaktsprayt. Semmi változás. Mondom, felcserélem már a két oldali izzókat. És lám, az izzó a ludas. De ez hogyan, azt ne kérdezze senki. Vettem egy párat a jól bevált helyi márkából, mindkét oldalon cseréltem akkor már. Most minden szuper. Próbáltam fényképezni az izzót, mielőtt kidobtam, nem tudom mennyire látszik.

>> Autóápolásgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-02-19

Nekiestem a váltógombnak Droberto infói alapján. A probléma az volt, hogy a váltógomb lötyögött, illetve a kupak is elég csúnyácska volt. A csavar meghúzva. Nekiestem a kupaknak, alkohollal szépen meg lehetett tisztítani, mondhatni újszerű lett. Ismét egy ciripelő hanggal kevesebb!

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-03-14

Piritunak hála lőttem ebayen egy új kulcsházat. Köszi innen is a linkért! Olaszországból három nap alatt meg is érkezett. Gyorsan át is pakoltam a cuccokat bele. Sajnos a régi kulcs emblémája teljesen elkopott, így az nem újrahasznosítható. A szerelés menete végtelenül egyszerű, minden adja magát. Semmi speciális dolog nem kell hozzá. Így most lett két vállalható kinézetű kulcsom az autóhoz, és pótalkatrészek hozzá, ha gond lenne.

Update:
Megérkeztek Olaszországból az emblémák is. Nem matrica, eredeti fémlapra készített.

>> Tuning és extragecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-02-15

Csak egy picit, nem kínozzuk.

Klikk

Klikk

Klikk

A dolog úgy kezdődött, hogy a start gomb megnyomására sötétségbe borult az autó, mintha kiment volna egy biztosíték. Kulcsot hiába vettem ki és tettem be újra, semmi változás, egészen addig, amíg ki nem nyitottam az ajtót és csuktam be, ezután újra búgott az AC és indult az autó. Ezt párszor eljátszotta, de aztán kiderült, hogy a pozitív saru le van csúszva a helyéről. A régi akksit hiába töltöttem, gondolom betett neki a lecsúszott saru, így vettem egy újat: Exide Premium 61ah 600A 240mm x 175mm x 175mm. Berakás után láttam, hogy ugyan a régivel egyezik a méret, de nem a gyári, mert a leszorító picit bő rá.