Blog >> csere

>> Szerviztolyaasch // Alfa 90 2,4 TD // 2008-04-24

Na, ha már a motorcserénél vagyunk megejtettem a 90-esem másfél éve esedékes motorcseréjét is. Mivel szegénykét tobb mint egy évre számuztem a garazsba mert nem volt sem alkatreszem sem idegzetem hozzá, hogy belefogjak (tudniillik az elso motorjat a kedves sogornom az elmezavaros pasijaval megfozte, a masodikat pedig miutan betettem ra kellet jonnom, hogy gagyi) hat most megesett rajta a szivem es osszeraktam. 4 napi barkacsolas, karomkodas utan sikeresen megdugoztam, kicsereltem az elso huvej tomitogyuruit, adtam neki hegesztett hfejeket meg egy rahedli szilikont, megkapta a regi 164-es motorjanak szivattyujat es alternatorat ugyhogy most jelenleg gurul. De van egy rossz erzesem, hogy a hengerfejeken valamellik mikrorepedeses, valamelliken atenged a kipufogoszelep, valamellik hengerben gyenge a kompresszio a pumpa meg tuladagol. Na szoval lesszen ezzel meg baj ugy latom, de mar pofogott. Kene adni neki meg egy uj aksit, csak mar nincsen lovetta a dologhoz. Majd legkozelebb. Asszem hosszu ido utan annak is orulok, hogy mar megy.

>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2008-04-07

Ma elkészültem a gépem aljának festésével! Hát mit mondjak, nem volt egy egyszerű mutatvány, de sikeresen elkészült! Először is lekellett csupaszítanom teljesen, hogy mindenhol letudjam festeni! Tehát az egész kipuff rendszer le, benzintank és benzincsövek le! A fémfékcsöveket csak kiakartam pattintani a helyükről, de sajna nem jött össze, mert néhol rozsdásak voltak és ott természetesen el is törtek! :-(( Szemre nem volt ennyire vészes a helyzet, viszont a látszat néha csal! Úgyhogy akkor fékcsövek is le! Csináltattam helyettük újakat rézből, pontosan 3 darabot (6.500 ft), egy gyári cső (1.009 ft) meg volt otthon még régebbről! Viszont mivel fékolajat (2.500,-/L) gyorsan kellett szereznem, ezért csak valami OFF-ost kaptam a helyi szerelőnél, de mjad cserélve lesz fincsi Tutela-ra! ;-) Közben szépen lecsiszoltam az alját, aztán már festettem is, bár aknából nem ilyen egyszerű kompresszorral festeni, mint ahogy leírtam, de a lényeg, hogy kész van! A közeljövőben még kap majd egy réteg alvázvédőt is és teljes lesz a siker! :-)
És ami a legfontosabb, hogy AlfaCitybe is odaérek vele! ;-))

>> EgyébB-la Ÿ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2008-03-14

A téli gumikat lecseréltettem nyárira. A gumikat megfordítottuk, mivel a belsőfele a futómű gyári beállításai miatt jobban kopott.
+
Ide tartozik még az is, hogy a gumi az Wanli és elég silány minőség...

>> SzervizFerke // Alfa Alfasud Sprint narancssárga :) // 2008-03-03

Sajnos nem csak az akksi volt a ludas az előző körben...valszeg kevés töltést kapott, így néha alig akarta megforgatni a mocit...de lehet, hogy az önindító is hisztizett, mert gyakran jelentkezett a probléma úgy, hogy nem forgatta meg első körben, majd hirtelen forgatta a mocit...biztosra mentem, és kicseréltük a generátort, és az önindítót is...még nem tudom, hogy vége-e a megbízhatósági problémáknak, mert azóta nem használtam az autót..a héten kiderül..
Mindenesetre a sebességünk megvan, a megbízhatósággal még van egy kis problémánk..:))))

>> SzervizFerke // Alfa Alfasud Sprint narancssárga :) // 2008-03-03

Megadta magát az akksi. Persze nem otthon, és nem is a munkahelyen, hanem a belvárosban, messze minden ismerőstől...:((
2 órát vártam, míg valaki ráért és segített kitolni egy lejtős parkolóból, majd betoltuk...valszeg cellazárlat lehetett, mert időnként indult, időnként nem...

>> Egyébmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2008-02-22

Eljött az idő, hogy a kopott első Alfa emblémát lecseréljem egy újra. Ebben nagy segítség volt Pápai János, akitől sikerült vásárolnom egy eredeti emblémát, valamivel olcsóbban, mint a hivatalos.
Olvastam már itt megoldásként, hogy kifúrták a régit és úgy megrántva távolították el, de nekem ez a megoldás nem volt szimpatikus. Így szétszedtem elemeire a scudettot, hogy úgy távolítsam el a régi emblémát. A gyári öntapadós ragasztó annyira tartotta, hogy fúrtam 3 lukat a scudetto műanyagjába az embléma mögött, majd kalapács meg egy nyolcas csavar segítségével leütöttem a helyéről. Utána megtakarítottam a ragacstól az elejét, és helyére tettem az újat. Végül összepattintottam az egészet. Kb. negyed óra alatt megszépült a kocsi eleje...

>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-01-21

Tegnap este vettem észre hazafelé tartva, hogy a műszerfal-világítás fényereje ingadozik, és néha felvillan a töltésjelző. A diagnózis: halódó generátor. Belekerült egy bontott, de felújított és eszközöltünk egy ékszíjcserét is.

>> Autóápolásalfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS) // Alfa 164 2.0I TS // 2008-01-02

Ma végre sikerült felrakatnom a téligummákat is.Vége a csuszkálásnak.

>> SzervizB-la Ÿ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2007-12-09

196300 Km-nél cseréltem olajat. A régi olaj is szép szinű volt.Nem fekete meg ilyesmi! Olajszűrőt ilyenkor evidens cserélni és a pollenszűrőt is kicseréltem a vasban.
Költségekben a szűrők szerepelnek és a házhoz szállítás,By: Selenia.hu
Olaj pedig: Shell Helix Ultra 0W40-es. Ez volt...

>> AutóápolásAlexjunior // Alfa 145 1.6 Boxer // 2007-11-27

Kicseréltük a belső kárpitot, és kapott 2 xenon szemet előre. Meg a jobb első lámpát. Valamint a hátsó lámpákat.