Blog >> csere
Sajnos elkezdett ereszteni a vízpumpa [2. kèp], így idő előtt szükséges lett a vezérlés cseréje. Dayco vezérlés volt benne, most kapott gyári, Ricambi Originali szettet [1. kép].
Km: 187 696


KM: 165774
Ma elgurultunk Csörihez, egy olajcserére. Mivel még mindig nem romlott el semmi, ezért javításra most (sem) volt szükség. :) Olaj, olajszűrő, átnézés.
Hazaérve mindig nullázom a szerviz számlálót, ott valahogy nincs kedvem pepecselni vele és Csörit sem akarom ilyennel baszkurálni. :) Nullázni pedig érdemes, mert különben tuti, hogy bőven elfelejteném a csereperiódust.



Egy kis MAP szenzor mizéria. 1-es képen a 2010-ben cserélt gyári cikkszám, aminek Bosch katalógus szerinti kompatibilitása a 2-es képen és maga a szenzor a 3-as képen és a doboza a 4-es képen. Nincs is ezzel baj, csak hát az 5-ös képen látható volt benne ahogy még vagy két másik cartárs TBi-jében is. Ez a Bosch katalógus szerint nem is lehetne az autóban :-(
Dehát olasz ez, azt tesznek bele ami éppen kézre esik a polcon :-(
A lényeg, a teljesítmény hullámzás magas fordulaton megszűnt és a fene tudja miért, de azóta alapjáraton nem érződik a járó motor, nem "rezeg" át.






Kattog már a kuplungszerkezet, de gondoltam hátha javul a helyzet, ha lecserélem a kuplung hidraulikában az olajat, de sajnos a légtelenítő be volt rohadva, így vettem egy új munkahengert. Csere után kapott friss olajat és ezeknek köszönhetően a kuplung(pedál) használhatóbb lett, kattog ugyan, de el lehet rendesen indulni az autóval, nem akadozik fogásponton.
album...
A sokküllős felniket lecseréltem a gyári SE felnikre. Előbbi ET35, utóbbi ET49,5. Rendes 29 mm nyomtáv szélesítés volt, a gyárival sokkal jobban viselkedik kanyarban, nem akarja nagyobb sebességnél maga alá rántani az orrát, jelentősen csökkent a túlkormányzás. A csillaggal talán jobban nézett ki, bár nem tudom, mert elfogult vagyok a gyári cuccokkal.


Kicseréltem a vez. módosítót, újjászületett a motor. Nagyon finom a kezdeti csattogás elmúlása után, amit feltételezhetően egy felragadt hidrotőke okozhatott.
Vezérműtengelyek állapota, mintha újak lennének. Szebb mint PAZ-é.
Album...
Az első féktárcsákat is lecseréltem mart Brembo tárcsákra.
*Olajcsere előtt kapott motor öblítő adalékot amivel 10 percig járt alapjáraton ahogy az elő volt írva
*Eresztett az olajteknő, így hát lett új tömítés és ki lett takarítva az olaj szivattyú szűrője is
*Liqui moly 10w40 Diesel motor olaj
*Mann Filter olaj szűrő és levegő szűrő
*Új olaj nyomás mérő a digitális mérő órához
*4 db új H1 izzó, tompított és reflektor. Evvel nem olyan sárgás a világítás
*Az erős helyzetjelző ki került belőle és vissza ment két új sima, na ez viszont sárga mint ahogy gyárilag
*Cserére szorult a jobb belső kormány összekötő is
Óra állás : 346000 km












A melegnek és az áldásos szerelők kezének köszönhetően kb. az összes csatlakozó zárja, rögzítése sérült, így Kínából rendeltem kompatibilis stekkereket és kicseréltem a 4db trafó a 2db vezérmű helyzet jeladó szenzor és a 2db vezérlés módosító szelep stekkerét.
Miután a fém saru hibátlan volt ezért nem vágtam le, csak a házat cseréltem.
Album...





Elette az idő vasfoga az antenna talpátn a gumit. Kiderült, hogy Volkswagen Passat (!) antenna van a GT-ken, az ehhez való talpat sikerült csere csavarokkal együtt 2700-ért beszereznem. A cseréje nem volt egyszerű, legjobb előre hajtani a hátsó ülést, kipattintani a hátsó tető lámpát és azon keresztül letekerni a angy anyát és kitolni a kábeleket, lecserélni a talp gumit és ugyanez visszafelé.
1. kép: egy kopott antenna talp (netről loptam) 2. a megrendelt cucc OE száma 3. kép, beszerelve az új talp. 4. kép csak úgy, mert szép! :-D



