Blog >> csere
Sajnos egyre libegősebb a kocsi eleje, és jobban felüt a keresztbordákon mint eddig. Tényleg kuka lesz?
Hát igen valakinek azért sikerült még egy kis bosszúságot okozni.
Mínusz egy bal oldali ablak amit sikerült jól betörni szóval még egy plusz meló hurrrráááááááá nagyon örülök neki.
Vásárlás utáni javítások cserék. Kronológia itt nincs, mivel szinte egy időben történt meg mind. Na jó nem kb 2 hét alatt:)
Szóval:
- vásárlás után rögtön vezérlés+olajcsere
- ablaktörlő javítás (az első két szakasz nem működött)
- téli felni le, nyári fel + új gumik
- futóműállítás
km most: 150520
Sikerült az ismerősöm ismerősének ismerős autószerelőjétől kölcsönbe szerezni egy fékhenger visszatekerőt. Jó kis cucc, megfelel több gyártó kialakításához, csak választani kell. Kifeszíti az ember a két szárnyat a féknyereghez és utána lassan betekeri a dugattyú, aztán lazít rajta és kiemeli a célszerszámot. A hátsó tárcsa cseréjéhez szerencsére a fékkonzolt sem kell lecsavarozni, ki/be lehet bújtatni. Féktisztítás, kézifék utánállítás maradt csak hátra. Az előző tárcsa márkáját nem tudom megmondani, az oldalán már elfedte a rozsda a jelülést.
~122000 Km
Ma végre megtörtént a hátsó futómű cseréje, minden probléma mentesen zajlott...
sajna csak a telefonnal tudtam képeket készíteni, így hát nem a legjobbak.
129.200 km-nél az akkumulátor kicsit nehezen bírta a kemény telet, ezért jobbnak láttam kicserélni. Kapott a kicsike egy Banner UniBull 12V 47Ah 390A akksit, majdnem tök ugyanilyen volt a régi is, és az csak nálam kibírt majdnem 3 évet.
Eljött az olaj csere ideje is + még 1-2 apróság. A hosszbordás szíj + a hozzá tartozó feszítők lettek cserélve. Selenia20K kapott a vas + az összes szűrő(pollen,levegő és olaj) Az óra szerint 224436 km-nél.
Már régebben ki akartam cserélni a kormányművet mert volt benne iszonyatos ropogás. Mivel a belső kormányösszekötő rudak cseréje sem oldotta meg a gondot, és bisztonságos közlekedés mindennél fontosabb úgy döntöttem hogy lecserélem egy vadi új gyári TRW-sre. A féltengelyek is kaptak új porvédőt és kenőzsír töltetet. Ki lettek cserélve az első stabilizátor rúd szilentjei is. A szerelést követte egy alapos lézeres fütómű álitás.
Ha már a xenonok végett szét volt szedve az autó eleje akkor már kicseréltem egypár alkatrészt amelyeket már korábban beszereztem
- kuplung munkahenger + fékfolyadék
- első lökhárító tartó jobb és bal
- hűttőfolyadék kiegyenlítő tartály
- és néhány vezetéken kellet pótolni a szigetelő szalagot
És végül a beltérben is kicseréltem a légbeömlőket és a belső kilincsnél lévő műanyag boritásokat is olyanokra amelyeken van króm a szélén.
Kicseréltem a termosztátot,mivel megakadt... 9700HUF volt az ára.