Blog >> csere

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-01-09

Tegnap az a jelenség lépett elő - ami párszor mostanában egy-egy pillanatra véletlenszerűen-, hogy hibajelzés kivillant és nem lehetett váltani sem a joystickkel, sem a gombokkal. Csak most végleg üresben maradt a kereszteződés előtt. A hibajelenség érdekes módon valamilyen döccenés után jelentkezett, de eddig csak egy másodpercnyi problémák voltak. Most munkából hazafelé az első sarokig jutottam. (Vontatás lett a dologból, járó motorral)

Reggel 8-ra közben Műszaki vizsgára be volt jelentve a kocsi - ez fontos.

Első menetben beszereztem a kedvesem segítségével egy flakon Tutela CS Speed-et, mivel majdnem ugyanolyan DEXRONIII-as minősítésű Champion ATF-et vettem,de kiderült az ásványi vacak, maradtam a full synth Tutelánál, igaz ez 2x annyiba került. A folyadék dolog egy feltötléssel ki lett húzva a listáról.

A hibajelenség maradt tovább , igaz Hard Reset után volt amikor eltűnt, de volt, hogy újra megjelent. Ebből elektromos mizériára gondoltam. Szétkaptuk az összes csatit, kontakt spray-t befújtuk, de maradt tovább. Relét kicseréltük, nem változott semmi.

És akkor elgondolkoztam a Selespeed működésén. Eszembe jutott, hogy egy elektromos szívattyú időnként bekapcsol és feltolja 55 barra a kis rendszerében a nyomást, hogy működőképes legyen a váltó + kuplung hidraulika. Meg hogy ajtónyitásra be kell kapcsoljon. De nem kapcsolt!
Multiméteres lépések következtek és kiderült, hogy az indítóáramot megkapja a szívattyú, csak nem csinál semmit. Ekkor jött az ismerősöm nagy ötlete:

seprűnyél és kalapács! :-)

Seprűnyélre nem volt szükség, de tudjátok mikor kell az ilyet használni: kopott szénkefés generátoroknál. De azokat elég egyzser megkopácsolni, ha megforgattta a motort utána nincs rá szükség. A hidraulikát viszont 2-3 percenként 'életben' kell tartani. Hibadiagnosztika: kukás a szívattyú elektromotorja. Viszont reggelre be volt jelentve Műszakira. Akkor mégis le kellett bontani a helyéről. Kerék és műanyag doblemez levétele után szinte gyerekjáték volt hozzáférni! :-)

MagnettiMarelli a szívattyú, ami egy DENSO villanymotorral van összecsavarva. Szerencsére találtunk új szénkefét, méretre köszörültük + beforrasztottuk, a sok szénport kipucoltuk, visszaépítettük a helyére. Feltöltöttük Tutela CS Speed-del és a váltó újra működött éjfél előtt 3 perccel!

Most reggel időben megjelentem a vizsga helyszínén. A többit nem tudom, nem én intézem a papírozást! ;-)

Ajánlom figyelmetekbe 'A szakit', aki most is segítségemre volt! Hálás köszönetem neki! Elérhetősége:
KLIKK

>> SzervizKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2009-01-07

Bal kormányösszekötő gömbfej ma megérkezett, ki is cseréltem. holnap pedig megy futómű beállításra...

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2008-12-31

A mai napot halott akkuval indítottam -illetve indítottam volna. Mérés szerint 20%-os teljesítményszinten állt a 3 éves gondozásmentes Banner akksi, fullra töltés után.
Az év utolsó napján volt még másfél óra bolt nyitvatartásból - goto Auchan.

Nagy mákom volt, épp akciós volt a BOSCH család, és 1 db megfelelő polaritású darab árválkodott is a polcon! Árcédula szerint a VARTA márkajelzéssel ellátott ugyanez a 480A-es akkumlátor +1k áron csücsült, de a kódleolvasó szerint volt az 19k is!!! Így végül a BOSCH mellett döntöttem.
Már csak azért is, mert ha nem gondozásmentes (muhahaha -parasztvakítás) lett volna a Banner, elég lett volna egy deci desztvíz is neki...

Szerintem olcsón megúsztam. 24 hónap gari indul. Meg az új év :)

>> EgyébB-la Ÿ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2008-11-18

Saját erőből szerettem volna megoldani a kerék cserét. Az első két kerékkel nem is volt gond,szépen lejöttek a központosító gyürűk is. Viszont a hátsó kerekek központosító gyürűi nem igazán akartak meg mozdulni. Ez okból elmentem gumishoz,ahol le melegítették őket. Kicsit rá ragadt... Ez került 1500HUF-ba

>> SzervizAikon // Alfa 156 1.6 TS // 2008-10-05

Tegnapelőtt elhoztam a verdát a szervízből. Két első felső lengőkar és axiálrúd csere + futómű beállítás. Hát nem volt olcsó. A szerelő haloványan megjegyezte, hogy meg is halhattam volna, mert az egyik axiálrúd már nagyon szét volt menve. Még jó, hogy most tesztelgetem, mennyit bír a gép. Nem lett volna szép 180-nál elszállni az M3-on.

>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2008-07-17

Közeledvén a zöldkártya "frissítésének" ideje, úgy gondoltam kicserélem a gyertyákat meg a Lambda-szondát! Már pontosan nem tudom, hogy ezek a dolgok mikor lettek cserélve, de kb. 50.000 km-el ezelőtt lehetett, úgyhogy igen csak megértek a cserére! A gyertyákat seró-peró kicseréltem! A régi Bosch-ok helyére Brisk DOR12IR (3.500,- /db) típusúak kerültek! Ezek csereintervalluma 60.000 km! Sajna már nem gyártják a gyári gyertyákat, a Golden Lodge 25 HLD-t, pedig ilyet szerettem volna bele! Viszont a szondával szívtam egy sort! Nem csak azért, mert a katalizátorba van beépítve és le kellett venni az egészet a cseréjéhez, hanem azért is, mert ez egy univerzális Lambda-szonda (9.400,-) és a régiről rá kellett mókolni az újra a csatikat! Na de ez sem szegte kedvem, megcsináltam! A katalizátor visszarakásánál Liqui Moly tömítő pasztát (1.542,-) használtam! Utána meg kicseréltem még az egyik trafót (3.500,-) is, mert elkezdett néha rángatni az autó menet közben! Volt már ez a problémája korábban is, akkor is ez oldotta meg a hibát! Aztán zöldkártyán szembesülnöm kellett a puszta ténnyel, miszerint nem kompatibilis a Lambda-szonda az autómmal! :-( Rohadjon meg az univerzális szutyok, most vehetek bele Bosch-t plussz pénzért! Ezen a bolton most buktam, de lagalább nagy nehezen megkaptam a zöldkártyát (7.300,-)! :-))
Jah, a km óra állása 96665 mph, vagyis legközelebb 133947 mph óra állásnál kell a gyertyákat cserélni! ;-)

Aztán időközben megérkezett a Bosch Lambda-szonda (15083,-) is, úgyhogy már csak ki kell cserélnem! Aztán remélem, hogy jó is lesz! :-))


Bosch lambda-szonda száma: LSH15 - 0258003301

>> SzervizKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2008-07-17

A hétvégén kicseréltem a kuplungtárcsát, a szerkezetet, és a kinyomócsapágyat, elég rendesen megszenvedtem vele mivel még soha nem csináltam. szétszedni egyedül, az összerakáshoz már segítség is kellett. a szétszedésnél sikeresen letörtem a km óra jeladóját :(

>> SzervizBckk // Alfa 156 1,8TS // 2008-07-09

hogy ne legyen szervizmentes egy honap sem, most a kuplungom és a kinyomos csapágyat cserélték a szervizben. utobbi volt lestrapálva nagyon. de most már omega az ALFA

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2008-07-01

Elfelejtettem a megfelelő időben feltölteni : március közepén megtörtént a szokásos, elkerülhetetlen termosztát csere. Lehet hogy kicsit későn, Prágát úgy jártuk meg vele, hogy alig mozdult a vízhőmérő mutatója a hírhedt cseh ugratós autópályán ... FACET lett bele, ettől nem félek úgy mint a Behrtől :). Egyszerűbb is mechanikailag. Megáll 90°C-nál mint a cövek, és hamar eléri az üzemi hőfokot is Tutti. Fél óra munkám ment rá,az após garázsában. Megérte.

>> SzervizALFI156 // Alfa 156 2.4 JTD 20V M-JET // 2008-08-20

2008.06.12.Az autóba 110000Km.van.Le lett cserélve az olaj(seléniaWR 6L.),váltóolaj(Tutela matryx 3L.)olajszűrő,levegőszűrő,üzemanyagszűrő,pollenszűrő.Beszerzési forrás:Erhard A belsejéről pár kép.