Blog >> gumi
Megúntam már a szétszakadozott hátsó csomagtér kédergumi jelenségét (folyamatos beázás, bukkanókon ajtó kattogás). Rendeltem a zsombishop-ból méterre univerzális csomagtér szigetelő gumit, amit Ladához ajánlanak.
Összesen 4 méterre volt szükség és kb 5 cm felesleg maradt csak. Nem egy eredeti minőség, de a funkcióját teljesen el fogja látni. Az eredeti profilnak az egyik oldala a műanyag burkolatok széleit takarta el, na az itt nincs, de ez legyen a legkisebb baj. Az ajtó szépen záródik vele, nem kell durván lecsapni és nem is lötyög.
Kapott a kocsi egy szett új Kumho Wintercraft XL-t 225/55 R17 méretben. Remélem a /55 miatt már nem fog leérni az alja. Nyári szett után megszokást igényel a látvány.
Gumi: 109e
Szerelés: 12e
Km: 148500
2 db újszerű (6,5-7 mm) használt nyári gumit sikerült vennem (Continental Contisportcontact 5, 235/45 R17, DOT3716)
Két féle gumi van a nagyvadon. Elől Fulda, hátul Good Year. A Fulda-k 2002-es gyártásúak, a Good Year-ek viszont 2001-esek (!). Egyik sincs kirepedezve, de hallhatóan elég hangosak, megérettek a cserére.
A 166 gyári 16-os mérete az acélfelniken 205/55 R16, ami egy egy nagyon elterjedt méret, óriási belőle a választék, nem is drága. De persze a 16-os alufelnin már 215/55 R16 a méret, ami ugyan csak kicsi eltérés, de épp elég ahhoz, hogy már ritka legyen és darabja kb. egy 10-essel legyen drágább. Update: a manual szerint volt 7 coll széles 16-os Speedline és volt 6,5 collos is. Az utóbbit szerelték 205-tel, az előbbit 215-tel. Az enyémen 7 collos van. ;-)
Imádom az olaszokat, rendszeresen ezt csinálják. A 145-tel is így jártam, mert a 15-ös gyári méret a 195/55 R15, volt míg az általános méret 195/50 R15, ott is hasonló árkülönbséggel.
Természetesen ott a lehetőség, hogy csak 205 széles gumikat vegyek rá, több 166-on láttam már. Most azt kéne eldönteni, hogy hosszabb távon meg akarom-e tartani a 16-os felniket, vagy majd vegyek rá 17-eseket. Utóbbi esetben ideiglenesen elég lenne a 205 széles gumi is.
Körbenéztem a neten, de nem dobálják az ember után a gyári 17-es felniket, főleg nem azt a fajtát, ami tetszik.
Csupa dilemma az élet.
LOL igen, most. Bordazúzódás, ami traumát okozott a derekamon...blablabla, szóval élni nem bírtam, nem hogy pakolni. Kerekek ma lecserélve. Linlong, sosem volt. Dicsérik szóval lássuk. 215/45R17, mint mindig. Kocsi alja rohad. Úgy érzem ez fekete lesz hamarosan.
Elette az idő vasfoga az antenna talpátn a gumit. Kiderült, hogy Volkswagen Passat (!) antenna van a GT-ken, az ehhez való talpat sikerült csere csavarokkal együtt 2700-ért beszereznem. A cseréje nem volt egyszerű, legjobb előre hajtani a hátsó ülést, kipattintani a hátsó tető lámpát és azon keresztül letekerni a angy anyát és kitolni a kábeleket, lecserélni a talp gumit és ugyanez visszafelé.
1. kép: egy kopott antenna talp (netről loptam) 2. a megrendelt cucc OE száma 3. kép, beszerelve az új talp. 4. kép csak úgy, mert szép! :-D
243.710 km
Nyári állványról le, téli egy mosás után állványra fel. :)
Nyári eddig futott: 5282 + 7161 + 8907 = 21.350 km, most folytatja. :)
Téli futott: 3367 + 4987 + 4006 = 12.360 km (2db új a lényeg).
Nem az én napom volt a mai. Elkezdtem a nyári készülődést. Sajnos a küszöböt le kellett vennem, mert állt benne a föld és a víz. De itt lesz még egy köröm, mert nem az igazi.
Nyári gumit végignéztem, hogy defektes-e. Szerencsére nem voltak azok. Jobb elsővel kezdtem, haladtam hátra... és ez fogafott a bal elsőnél. LOL hát ezt, hogh szedtem le télen? Kajak nem értem. Szóval téli vissza előre. Ideg majd megölt. Külső, belső takarítás is elmaradt...pfej, úton az új, kedden, szerdán kész leszek.
A küszöbhöz a patent cikkszáma a második képen.
Az előző posztban említett defekt után úgy döntöttem, hogy veszek egy pár új abroncsot az első tengelyre, mert egyébként sem voltam túl elégedett a mostani téliekkel. Legkésőbb ősszel leváltottam volna úgy is.
A választás a Vredestein Wintrac Xtreme S-ekre esett. 225/50R17. Kíváncsi leszek rájuk, hogy milyenek lesznek.
Ma megérkezett, és hamar ki is cseréltem a kuplung és a fékpedál gumiját.
Érkezett még 21W izzó helyére led, ezeket a tolatólámpába raktam be. A fénye nem lett nagyobb csak fehérebben világít. Így az is kiderült, hogy a tolatólámpa nincs a CAN-Bus-ra kötve. Volt némi kontakt hiba a a jobb oldali lámpa csatlakozójánál (gyengébben világított a tolató, és a ködlámpa is a jobb oldalon), pontosabban a testelésnél, így ezt is javítottam. Ha nem jött volna a led, lehet sose veszem észre... (ilyen világítós dolgokról nem tudom hogyan lehet jó képeket csinálni, de azért megpróbáltam.)