Blog >> 156
A képek az oldalamon voltak megtalálhatóak. Feltöltöm egy blogba, mert mindent elhagyok. Ezeket is elveszíteném. :-D
1. látható olaj folyások a kocsi körül. Akkoriban mindig ezzel küzdöttem.
2. Úgy emlékszem ebben az állapotban sokat állt a kocsi, mert elfolyt az olaj és csapágyas lett a motor.
3. egy mosás után
4. egyik Alfa Romeo 156 naptárba készült a kép. Kis rendszám a vasaló négyessel. :-) Addig volt így, amíg hajnalban a rendőrök azon tanakodtak, hogy hivatalos-e vagy sem. Felvilágosítottam őket, hogy nem.
5. Keleti Vég tali gyülekező
6. Bodrogolaszi, havernál
7. Bőrbelső bekerülése
8. Nyári felni felhajítása
Nagy fába vágtam a fejszém, amikor az egyik edzésen eldöntöttem, hogy belefogok. Előtte hetekig szenvedtem, hogy mi legyen. Megéri? Nem éri? Meddig megy még? Új autó? Költségei? Döntöttem. Két lehetőségvolt. Eladni, mert hát bontani nem fogok és újat venni. Vagy felújítani és használni még évekig. Mivel nagy szerelmem, emiatt jobban hajlottam a második pont felé. Az első pontban még a következők is hátráltattak: műszaki vizsga lejárt. Vizsgáztatáshoz tolnom kellett volna nem kis összeget, hogy a korróziót ne vegyék figyelembe. Persze utána az eladás se két napig tart. Ezt itt hagyjuk is, mert nem lehetne fokozni még. Persze a kasztnin található karcolás és a lakk réteg hámlása is arra sarkalt, hogy full fényezést kapjon.
Szóval első lépésként be kellett hajtani a kintlévőségeim. Mivel sürgetett az idő a műszaki vizsga érvényessége miatt, emiatt mérges voltam és elég egyértelmű. Gyorsan ment. :-) Nem gondoltam volna.
Két Alfás fényező jött számításba Nácsa és Viktor. Attilának munkáit haver kocsiján láthattam és a felnijeim is ő csinálta.Kurva jól dolgozik a srác. Sajnos nem hívtam fel, amikorra megbeszéltük. Bocs Ati! Azért Vittorio-ra esett a választás, mert a munkái között több átalakítás is van és apróságok nekem is kellettek. Mint például a lökös. Meg tetszik, hogy a közösségi portálra töltöd fel naponta a képeket a munkákról. Minden napom ezzel kezdődött, hogy csipás szemmel a telefonról bújtam az oldalad. :-D
De nem akarok túl sokat írni.Inkább teszek fel képeket, mert most nem csak a felnit és az ülésgarnitúrát cseréltem a kocsin. A blogomban lehet látni a munka menetét. Nem volt kis feladat. Mivel láttam a feltöltött képeket, ezért nem is zaklattam Viktort, hogy áll a gép. Meg én sem szeretem, ha piszkálnak munka közben. :-) Nagyon örülök a gépnek. Nem 20 forint volt, de nem úgy fizettem ki, mint, ha a fogam húzták volna. Annyira örültem a kocsinak, hogy nem az járt az eszembe. Azt tuti, hogy nem eladásra készült. Meg...összesen 8 év alatt nem kevés pénzem van benne. Ő az enyém. :-) ...és az is marad.
Természetesen van még mit bütykölni, cserélni rajta. Pl.: a rendszám elől :-) , hátsó lámpák, kipufogó :-) Mondjuk, ami bosszant az a fejegységem, mert néha nem akarnak működni a gombok. A többi most nem érdekel.
Szóval a képek :-)
Ja és köszi az ülés megvarrását. :-D ja meg az ültetést. Hááááát, ne hagyd abba, kár lenne. :-D
1. ahogy megvettem....aranyos volt. Alig volt pénzem fenntartani. De kellett. :-) Casco is sok volt. Az se tudom minek van a Casco, semmi hasznom nincs belőle. A dísztárcsa vagány. Kölcsön adtam anno haver 100-as Audijára...és és ő meg kiflibe hajtotta a kocsit egy fán...a tárcsákkal együtt. :-) A kocsi kifli lett, a srác hát semmi baja nem lett, bár, ha megütötte volna magát lehet megjött volna az esze is. Most jut eszembe, hogy tag -> KOVÁCS
2. első alufelni a Merwede 30 mm ültetéssel. Gumi váltómérete kisebb volt, így a hasmagasság még alacsonyabban volt. Tetszett nagyon.
3. A 17"-os felnivel. Még jobb.
4. Ez csak egy téli kerék, de itt látni a bőr üléseket.
5. Itt már Eibach ültetés a kocsi alatt és a SuperSport felnik, amik majd télre fognak elkészülni. Csak egy teszt volt, hogy ráznak-e. Milyen csúnya itt a fényezés.
6.-9. Az új állapotában a gk. A fotókat még nem én készítettem...jó lenne, ha nem esne az eső. :-)
Az összeget most nem írnám, de azt kell mondani, hogy az ismerőseim azt mondják ez nagyon baráti, ahhoz képest, ahogy kinézett a kocsi. :-) Örülök! A pózt meg meg kell fizetni. :-) Tetszik. Nem tudok betelni. Após megdicsérte az Alfát, pedig nem szokta. :-D Jó jel. ;-)
A koppanás keresés során ki lett cserélve a két alsó lengőkar is. A gömbfejek miatt ráfért. TRW került bele.
Viszont sajnos még mindig maradt koppanás.
Zé szerint még a "toronygumi" jöhet szóba. Ezt lehet, hogy jövő héten még megnézzük.
A szivárgás a termosztátról a hűtő felé menő cső termosztát felőli végénél volt. A bilincs nagyon a cső szélére volt visszahúzva és a vége elrepedt a csőnek. Szerencsére a sérült rész kicsi volt, így annak eltávolítása után, még elég hosszú maradt a cső ahhoz, hogy normálisan vissza lehessen tenni és rögzíteni.
Zé kolléga is megvizsgálta a motor- ill. váltótartó bakokat. A bal oldalon valóban nem volt meghúzva az egyik rögzítőcsavar, a jobb oldali tartóbaknak pedig nem volt semmi baja, "csupán" a "függő" csavar nem volt meghúzva normálisan.
Mindkettő orvosolva, jóval csendesebb lett, megszűnt a zörgés.
Így most tisztábban hallom, hogy vmi még mindig koppan.. :)
Tegnap leszereltem az EGR szelepet. Volt benne koksz rendesen. Miután nincs kedvem fél évente tisztogatni, arra az elhatározásra jutottam, hogy ledugózom. Vágtam ki hozzá anyagot. Az EGR szelepet azért megpucoltam, hogy ne koszosan rakjam vissza a helyére.
Kb. 250km után, a nemrég cserélt szíjnak is van valami hangja (vagy valaminek, amihez hozzáér). Van valami fémes nyikkanó hang (mintha fémet súrolna a szíj). Emellett nem jár "egyenesen" (a klímakomp tárcsánál látszik leginkább).
A koppanáskeresés közben más is kiderült..
A múltkori, a hűtőradiátor bal oldalán felfedezett szivárgásnak, most nyoma sem volt, viszont találtam más szivárgást. Úgy tűnik, h a termosztát-vízcső csatlakozásnál indul a folyadék, ami végigfolyik a csövön, majd a hűtő előtt a legmélyebb pontján lecsöppenik. Tegnap tankolás közben hagyott is észrevehető kb. féltenyérnyi foltot, de az nem volt minden valószínűleg, mert a garázsba beállva észrevehetően csökkent a hűtőfolyadék mennyisége.
Én gyanítom, hogy összefügg a "nem normális" autópálya tempóval, mivel 2x jelent meg ott a víz, mindkétszer ilyen menet után. De, ez csak feltételezés.. Az én logikám szerint a hűtővíz áramlási sebességnek sok köze nincs az autó sebességéhez annál inkább a fordulatszámhoz (nem tiltáson mentem vele).
A futómű szervíz után maradt még koppannivaló. Alapvetően a futóműre koncentráltam, de többszöri, menetközbeni megfigyelés után egyre gyanúsabb volt, hogy nem feltétlenül a futómű az, mert nem akkor koppan, amikor "kellene" :)
Így aknára álltam és alámentem, hogy megmozgassak mindent, ami szóba jöhet, meg azt is, ami nem.. :)
A vizsgálódás eredménye:
Bal oldal, váltótartó bak: a háromból egy csavar (a hátsó), ami egyben egy lemez konzolt is tart, amin van valamilyen érzékelő (de lehet, h a klímának vmi nyomáskapcsolója) nincsen teljesen meghúzva. Alulról "emelve" a bakot, még látszik is, ahogy a bak "füle" elmozdul felfele, a csavar viszont nem..
Jobb oldal, motortartó bak: itt nem véltem laza rögzítő csavart felfedezni, viszont ezt a bakot "emelgetve" irdatlan, fémes kattanás hallatszik.. nem tudom hogy néz ki belülről a bak, de gondolom a gumiágy kikopott és vhogy fém a fémmel érintkezik..