Blog >> 156
Végre megjött. 16$ volt postával.
Használatát megtanulmányoztam, GTPeti blogja sokat segített. Köszönet neki :)
Az első kiolvasás is megtörtént ami előtt értetlenül állok, mivel 331ezer km-t írt ki futási teljesítménynek :)
Mikor megvettük a kocsit, kiolvastuk és akkor a reális értéket (118ezer) mutatta. Gyanús,hogy a Multiecuscan 1.0 free verziója nem állt éppen a helyzet magaslatán?
A téli kerekek felszerelésénél tűnt fel, hogy a BH kerék felfelé mozgatásakor fent, a toronynál koppanik valami, ezért hát beszereztem két szilentet (köszönet Erhard kollégának) és nekiestünk otthon kicserélni.
Az eLearn jól leírja a csere menetét, és egyáltalán nem tűnt vészesnek. Valóban nem is volt az. Kényelmes tempóban, két embernek a dobbetétek cseréjével együtt (a meglévők ki voltak szakadva, ezért András bácsitól szereztem be, jó állapotúakat) is 3 órát vett igénybe. Mondjuk az is hozzátartozik, hogy augusztusban lettek cserélve a lengéscsillapítók és a rugók, szóval a csavaroknak még nem volt sok idejük berohadni. :)
Teendők
Gólyaláb kivétel:
- bár ezt az eLearn nem így írja, de érdemes a toronynál a rögzítőtányér csavarját meglazítani először
- bár az eLearn írja, de az ABS csatit nem volt bátorságom kiszedni, kiindulva abból, h a 155nél is iszonyatosan be tud rohadni. Nem is volt szükséges, csak a későbbiekben több odafigyelés szükséges. :)
- stabilizátor pálca anyát leszedni (imbusz + 17es csillag)
- a kerékagyat a lengéscsillapítóra rögzítő csavart kiszedni (19es csillag/villás-ok)
- az alsó, a kitámasztó karokat rögzítő csavart kiszedni (19es csillag/villás az anyához és 14es villás az "apához"). Itt figyelni kell arra, hogy az agyat a fékkel együtt fogjuk, ne essen le, nehogy az ABS kábel ill. a fékcső megsérüljön. Érdemes vmi tuskót odatenni, amire rá lehet tenni az agyat, hogy ne fékcsövön lógjon
- a már meglazított tányért rögzítő csavart kiszedni (22es csillag/villás). Itt azért nem árt ha valaki közbe fogja lent a lengéscsillapítót, h nehogy kiessen, bár a szilent jó esetben elég jól be van szorulva a toronyba
- a gólyalábat így már ki lehet venni, figyelve az ABS kábelre és a fékcsőre
Toronyszilent levétel:
- rugóösszehuzatókkal a rugót összehúzni
- szilent rögzítő anyát lecsavarni
- régi szilent le
- új szilent vissza.
Az új szilenttel nekem annyi problémám volt, hogy az alul lévő részen a lyuk nem volt teljesen kör alakú, volt benne egy kis "levágás", valószínúleg gyártáskor, mikor a mellette lévő kis lyukak csináltak, akkor mozdult az anyag, ezért tűnt el a kör alak (1. kép). Ez szerencsére nem okoz nagy gondot, egy sima lyukreszelővel korrigálható könnyedén a dolog.
A gólyaláb visszaszerelése éppen fordított sorrendben zajlik.
Érdekes volt, hogy a régi szilenten külsőleg semmi probléma nem látszott, már meg is ijedtem, hogy felesleges volt megvenni. Annyi látszott csupán, hogy a gumibordák kicsit kopottabbak, de nem gondoltam, hogy az sokat számít. Pedig igen, kicserélve egyáltalán nem koppan.
Felkerültek a téli kerekek, amiket Sotime cartárstól vásároltam.
Felszerelés közben találtunk még egy kopogást. A bal hátsó lengéscsillapító függőleges mozgásnál koppanik a toronynál.
Téligumi felrakva. Ma meg is érkezett a hóesés.
A nyári kerekek a pincébe várják a tavaszt:-)
Mivel a bőrülések meglehetősen hidegek és nincs ülésfűtés vettem poláranyagot és szépen letakartam.
Tegnap előtt mikor még jó idő volt(nem esett semmi :D ) felraktam a téli garnitúrát. És végre alufelniken vannak ezek a gumik is. :) Sokkal jobb az összhatás, de így a 17esek után nagyon aprónak néz ki a 15ös szett. :/ Zöldesszürkés színt kapott, hogy ne legyen mégsem tucat felni színű. És még talán a kosz is kevésbé bántó rajta a szutyok időben. Úgy összességében szerintem jól áll ez a szín a kocsinak. :)
Hétvégén kihasználva a szép időt megjárattuk a gépet a hegyi utakon. Imádom hogy alig kell fordítani valamit a kormányon és már be is vette a kanyart.
Mivel a hűtőradiátor néha-néha eresztett valamint Zé kartárs munkássága ellenére a termosztátról a hűtő alsó részére menő cső továbbra is eresztett, ezért ezek cserélve lettek. Sikerült beszerezni belevaló kiegyenlítő tartályt is.
A művelet során bebizonyosodotta, ami eddig is sejthető volt, hogy az autó eleje törött volt. A kereszttartó cserélve volt, valamint a hűtőventillátor ház is el volt vetemedve annyira, hogy valamikor beleért a hűtőradiátorba a ventillátor rögzítő pöcke is. Szerencsére a házat sikerült helyretenni.
A klímaradiátort vissza sem tettük, mert az tuti cserés, annyira el van vetemedve, de a klíma most annyira nem fontos.
A balos lámpamosó műanyag csatlakozása el van törve, így a lámpamosó nem lett visszakötve, így úgy sincs értelme használni.
Megtortenet a kuplung csere is. Tobbe volt, mint amire szamitottam.
Jo egy honapja elkezdett az auto indulaskor razni, mintha nem birna, nem selytettem,h. komoly baja lehet, mivel szepen lassan erosodott, es amikor mar olyan szinten reszkedett, akkor mar eszrevettem,h. ez nem normalis.Aztan volt mar olyan is vele,h. ha 2esbol gurulva egyest tettem, mar ugy razott,h. azthittem kiesik a motor.
Nagyon nagyon feltem,h. a kettostomegu megy el.
Valamelyik este munkabol haza menet, indulaskor mar nem razott annyira. Felcsillant a szemem,h. csoda tortent(gondoltam,h. amgatol semmi sem javul meg)jo 2km utan mar allig tudtam sebesseget rakni. ugy hogy mennem kellett masnap a szervizbe.Ott a szaki kiprobalta, reszkedett, megprobalta megcsusztatnia kuplungot es erre RECCS, vege is volt.Szetesett a szerkezet.
Jo egy hetig volt ott a kocsi(eddig mindent masnapra megcsinaltak).Itthon nezegettema kuplungsett arakat. lattam 40e,50 e ert kuplungokat, de a ... szerelo nem birt varni 1 orat, o munkaidoben(az enyeben)hivott, nem tudtam felvenni,1ora mulva visszahivom, erre mar megrendelte, allitolag original kuplungsettet (83000ft)
meg aznap ossze si raktak.Hablanyolnak ilyen olyan hibakrol, bla-bla, viszont mas szerviz meg jobban lenyulna, tehat.. msot erre mit irjak. Zaromondatkent, legalabb van uj kuplungom amivel nagyon jo autozni :P es legaôabb mar azzal 1-2 evig nem lesz problema