Blog >> 156
Január 6.án lett volna műszakis a gép, de gondoltam elviszem még az ünnepek előtt. Minden rendben volt kivéve egy dolgot...jön be a vizsgáztató srác, és mondja hogy ki kell cserélni a jobb felső lengőkart. Még időben volt, és szólt a szervízvezető az Unixos-nak, hogy hozzon magával. Tudom párban illik cserélni..de most így jött ki a lépés. Holnap mehetek okmányirodába is, mert betelt a forgalmi. :/ Kérni kell újat...
Km óra állás: 137.200
Felraktam a Fiatecuscan 3.6-os verzióját.
Itt már minden rendben. Azaz majdnem,mert
P0141=Lambdaszonda-fűtö áramkör (Bank 1. szonda 2) funkció-rendellenesség áll fent.
Kapott kis kontaktspray-t így ok de csere lesz belőle.



Végre megjött. 16$ volt postával.
Használatát megtanulmányoztam, GTPeti blogja sokat segített. Köszönet neki :)
Az első kiolvasás is megtörtént ami előtt értetlenül állok, mivel 331ezer km-t írt ki futási teljesítménynek :)
Mikor megvettük a kocsit, kiolvastuk és akkor a reális értéket (118ezer) mutatta. Gyanús,hogy a Multiecuscan 1.0 free verziója nem állt éppen a helyzet magaslatán?

A téli kerekek felszerelésénél tűnt fel, hogy a BH kerék felfelé mozgatásakor fent, a toronynál koppanik valami, ezért hát beszereztem két szilentet (köszönet Erhard kollégának) és nekiestünk otthon kicserélni.
Az eLearn jól leírja a csere menetét, és egyáltalán nem tűnt vészesnek. Valóban nem is volt az. Kényelmes tempóban, két embernek a dobbetétek cseréjével együtt (a meglévők ki voltak szakadva, ezért András bácsitól szereztem be, jó állapotúakat) is 3 órát vett igénybe. Mondjuk az is hozzátartozik, hogy augusztusban lettek cserélve a lengéscsillapítók és a rugók, szóval a csavaroknak még nem volt sok idejük berohadni. :)
Teendők
Gólyaláb kivétel:
- bár ezt az eLearn nem így írja, de érdemes a toronynál a rögzítőtányér csavarját meglazítani először
- bár az eLearn írja, de az ABS csatit nem volt bátorságom kiszedni, kiindulva abból, h a 155nél is iszonyatosan be tud rohadni. Nem is volt szükséges, csak a későbbiekben több odafigyelés szükséges. :)
- stabilizátor pálca anyát leszedni (imbusz + 17es csillag)
- a kerékagyat a lengéscsillapítóra rögzítő csavart kiszedni (19es csillag/villás-ok)
- az alsó, a kitámasztó karokat rögzítő csavart kiszedni (19es csillag/villás az anyához és 14es villás az "apához"). Itt figyelni kell arra, hogy az agyat a fékkel együtt fogjuk, ne essen le, nehogy az ABS kábel ill. a fékcső megsérüljön. Érdemes vmi tuskót odatenni, amire rá lehet tenni az agyat, hogy ne fékcsövön lógjon
- a már meglazított tányért rögzítő csavart kiszedni (22es csillag/villás). Itt azért nem árt ha valaki közbe fogja lent a lengéscsillapítót, h nehogy kiessen, bár a szilent jó esetben elég jól be van szorulva a toronyba
- a gólyalábat így már ki lehet venni, figyelve az ABS kábelre és a fékcsőre
Toronyszilent levétel:
- rugóösszehuzatókkal a rugót összehúzni
- szilent rögzítő anyát lecsavarni
- régi szilent le
- új szilent vissza.
Az új szilenttel nekem annyi problémám volt, hogy az alul lévő részen a lyuk nem volt teljesen kör alakú, volt benne egy kis "levágás", valószínúleg gyártáskor, mikor a mellette lévő kis lyukak csináltak, akkor mozdult az anyag, ezért tűnt el a kör alak (1. kép). Ez szerencsére nem okoz nagy gondot, egy sima lyukreszelővel korrigálható könnyedén a dolog.
A gólyaláb visszaszerelése éppen fordított sorrendben zajlik.
Érdekes volt, hogy a régi szilenten külsőleg semmi probléma nem látszott, már meg is ijedtem, hogy felesleges volt megvenni. Annyi látszott csupán, hogy a gumibordák kicsit kopottabbak, de nem gondoltam, hogy az sokat számít. Pedig igen, kicserélve egyáltalán nem koppan.





Felkerültek a téli kerekek, amiket Sotime cartárstól vásároltam.
Felszerelés közben találtunk még egy kopogást. A bal hátsó lengéscsillapító függőleges mozgásnál koppanik a toronynál.

Téligumi felrakva. Ma meg is érkezett a hóesés.
A nyári kerekek a pincébe várják a tavaszt:-)
Mivel a bőrülések meglehetősen hidegek és nincs ülésfűtés vettem poláranyagot és szépen letakartam.



Tegnap előtt mikor még jó idő volt(nem esett semmi :D ) felraktam a téli garnitúrát. És végre alufelniken vannak ezek a gumik is. :) Sokkal jobb az összhatás, de így a 17esek után nagyon aprónak néz ki a 15ös szett. :/ Zöldesszürkés színt kapott, hogy ne legyen mégsem tucat felni színű. És még talán a kosz is kevésbé bántó rajta a szutyok időben. Úgy összességében szerintem jól áll ez a szín a kocsinak. :)


