Blog >> 156

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-10-21

Mivel a hűtőradiátor néha-néha eresztett valamint Zé kartárs munkássága ellenére a termosztátról a hűtő alsó részére menő cső továbbra is eresztett, ezért ezek cserélve lettek. Sikerült beszerezni belevaló kiegyenlítő tartályt is.
A művelet során bebizonyosodotta, ami eddig is sejthető volt, hogy az autó eleje törött volt. A kereszttartó cserélve volt, valamint a hűtőventillátor ház is el volt vetemedve annyira, hogy valamikor beleért a hűtőradiátorba a ventillátor rögzítő pöcke is. Szerencsére a házat sikerült helyretenni.
A klímaradiátort vissza sem tettük, mert az tuti cserés, annyira el van vetemedve, de a klíma most annyira nem fontos.
A balos lámpamosó műanyag csatlakozása el van törve, így a lámpamosó nem lett visszakötve, így úgy sincs értelme használni.

Megtortenet a kuplung csere is. Tobbe volt, mint amire szamitottam.
Jo egy honapja elkezdett az auto indulaskor razni, mintha nem birna, nem selytettem,h. komoly baja lehet, mivel szepen lassan erosodott, es amikor mar olyan szinten reszkedett, akkor mar eszrevettem,h. ez nem normalis.Aztan volt mar olyan is vele,h. ha 2esbol gurulva egyest tettem, mar ugy razott,h. azthittem kiesik a motor.
Nagyon nagyon feltem,h. a kettostomegu megy el.
Valamelyik este munkabol haza menet, indulaskor mar nem razott annyira. Felcsillant a szemem,h. csoda tortent(gondoltam,h. amgatol semmi sem javul meg)jo 2km utan mar allig tudtam sebesseget rakni. ugy hogy mennem kellett masnap a szervizbe.Ott a szaki kiprobalta, reszkedett, megprobalta megcsusztatnia kuplungot es erre RECCS, vege is volt.Szetesett a szerkezet.
Jo egy hetig volt ott a kocsi(eddig mindent masnapra megcsinaltak).Itthon nezegettema kuplungsett arakat. lattam 40e,50 e ert kuplungokat, de a ... szerelo nem birt varni 1 orat, o munkaidoben(az enyeben)hivott, nem tudtam felvenni,1ora mulva visszahivom, erre mar megrendelte, allitolag original kuplungsettet (83000ft)
meg aznap ossze si raktak.Hablanyolnak ilyen olyan hibakrol, bla-bla, viszont mas szerviz meg jobban lenyulna, tehat.. msot erre mit irjak. Zaromondatkent, legalabb van uj kuplungom amivel nagyon jo autozni :P es legaôabb mar azzal 1-2 evig nem lesz problema

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2012-10-15

Megcsináltam én is az első lámpákat GTA stílusúakra. Egész jók lettek.

>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2012-10-16

Mostanában nem a garázs előtt kattingatok. Ez azért van, mert nincs időm az apróságokat szerelgetni a kocsin. Pedig lenne mit.

>> AutóápolásRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2012-10-10

Fel kellett újítani a kormányt, mert elég kopott volt. Nem tudom milyen egy gyári állapotú de kb. olyanra csinálta a srác.
Ja és szülinapi ajándékként kaptam :) Thank you My Darling :)

>> Tuning és extramesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2012-10-08

Az egyik hátsó macskaszem (fényvisszaverő prizma) repedt volt, nem tetszett, ezért vásároltam 2 újat.

A törött felet könnyű volt kibányászni, de az éppel meggyűlt a bajom! A lökös hátulja felől nem lehet hozzáférni. Kénytelen voltam egy késsel megfeszíteni, aminek eredménye az lett, hogy a kés eltört,de a prizma maradt! Kénytelen voltam egy erős ütéssel kettőbe törni az ép darabot is.

Most szépen csillognak, az előző már eléggé bemattult. Ezzel az összes lámpatest, villogó, fényvisszaverő újra lett cserélve az autón. :)

>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2012-10-08

Csak úgy képek, ha már találkozóra nem jutok el. Sajnos pár óra állástól még bedagad a lábam. :-/ Ezért kattingattam.

Hátteret nem kell figyelni. pl: szemetes + Hajdú tér... :-D
Matt fehér / matte white - micsoda nevek :-)

>> Egyébsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-10-07

A napokban alánézve láttam, hogy a hűtőradiátor bal oldali lábán ismét megjelent egy csepp, ezért aláfeküdtem, hogy megnézzem honnan jön. Nagy meglepetés nem volt, a radiátor oldalánál, a műanyag résznél alul szivárog, tehát a radiátort cserélni kell.
Ami viszont szomorúbb, hogy a nemrég rendberakott vízcsövön (termoszáttól a radiátor aljához menő) ismét megjelent a hűtővíz, sajnos megint szivárog. Amennyire láttam, ismét a cső termosztát felőli végén, a bilincsnél indul a folyadék. Itt mintha lenne is vmi sérülés a csövön. Ezúttal nagy valószínűségel csere lesz belőle.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-10-07

Az első autómosásnál a mosómasina egyből lekapta és meghajtotta a rendszámot, ezért gyorsan beláttam, hogy ez így nem jó. Banditól sikerült beszerezni a nagy méretű rendszámtartó idomot, ezt felszereltem ma.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-10-06

Már vásárláskor sem működött, de nem volt priorítása a dolognak. Viszont, most hétvégén, hogy ilyen szép idő volt, nekiláttam vizsgálódni, hogy miért is nem működik, így legalább ismerekedek is a típussal. :)
A kapcsoló kimérése után gyorsan világossá vált, hogy beljebb lesz a probléma, már csak azért is, mert a kapcsolgatáskor hallatszott, hogy valami kattanik a kárpit alatt.. :)
Így, hát nem maradt más, mint lebontani a kárpitot.
A motor megkapja a +/- 12V-t, de nem mozdul. Az eLearn alapján egyértelmű volt, hogy kellene kivenni a motort a sínnel együtt, csakhogy ezen leírás feltételezi, hogy az ablakot lehet mozgatni. Most viszont felső pozicíóban volt. A biztosító műanyagot még csak sikerült kipattaintani, de a bütyköt nem sikerült kinyomni az üvegből, nagyon meg nem akartuk feszegetni, nehogy megrepedjen.
Hosszas fejvakarás, nézegetés után végülis, úgy döntöttünk, hogy rosszabb már nagyon nem lesz, szedjük szét a motort az ajtóban. Akaszottunk be kapmót, ami megtartja az üveget, ha esetleg vmi balul sülne el és elindulna lefelé a gravitációnak köszönhetően. Majd a négy torxfejű csavart, ami a bovden csévélő dob házát fogja össze, kicsavartuk. Ezután óvatosan szétválasztottuk a két részt, szerencsére sikerült úgy, hogy a bovden nem ugrott le a dobról. Így magát a motort az "áttételházzal" együtt ki lehetett venni. Így látszott, hogy egy ricnis kerék hajtja a dobot. A motor viszont meg sem mozdul. A motor is sikerült leapplikálni a házról. Úgy tűnt, hogy vizet kapott, mert a tengelyen rozsda okozta maródások látszottak. Rátettük 12V-re, de csak az hallatszott, hogy erőlködik, de nem tud megmozdulni.
Itt már letettem arról, hogy motor csere nélkül meg tudjuk oldani a dolgot, de aztán kenőanyag befújása után kombifogóval sikerült megmozdítani a tengelyt. Ezután ismét adtunk 12V-t, megforgattuk mindkét irányba, de egy idő után mindig megszorult, majd egyszer csak ugrott egyet és onnantól gyöngyőrűen forgott mindkét irányba. Gondolom valami rozsda fogta meg. Ezután szépen megtisztítottuk a tengelyt, a gumitömítés alá nyomattunk kenőzsírt valamint az orsós hajtásra is és összeraktuk. Szerencsére az összerakás is sikeres volt és nem ugrott le a bovden a dobról. :) Motor a helyén, kapcsolót visszatettük, próba. Mozog az ablak! :) Csak, hallani, hogy a motor bizonyos ablak pozicíónál erőlködik. Ezért a vezető kédereket megfújtam szilikon spray-vel és járattam föl-le. A végére már szépen járt az ablak, ahogy azóta is. :)
Nem végleges megoldás, a motor ill. a tengely állapota miatt, de remélhetőleg 1-2 évet elmegy.