Blog >> 156
8 hónap kitartó - na jó, időnként nagyon lusta :) - keresgélés után megtaláltuk a Kicsike méltó utódját, egy 156 SW 2.4 JTD személyében.
Magyarországi, első tulajdonostól, végig a pécsi Ábelnél szervizelve, szervizkönyvvel. 2002. decemberi, azaz nincs 6 és fél éves, így a 150 lovas motor és a faceliftes műszerfal van benne.
Rengeteg pozitívum, extra és sok egyéb szólt mellette, és csak kettő ellene. Az egyik, hogy 250.000km van benne, de ha minden igaz, akkor az előző tulajdonosa Németországba járt csak ki vele, így főként autópályán, hosszú utakon volt használva, erre pedig azt mondják az okosok, hogy 50%-os igénybevételnek számít, vagyis a 250 ezret vehetjük 125 ezernek is, amennyiben rendszeresen karban volt tartva. Ez utóbbira pedig számomra garancia az Ábel.:)
A másik negatívum, hogy az előző tulaj egy rossz akarója telibe öntötte kromofággal... Így az egész autó újra lett festve, ezt a rétegmérő is bizonyítja. De ennyit ennyi extra és jó állapot mellett, azt hiszem, le tudok nyelni.:)
Hihetetlen mennyi minden van benne, hirtelen eszembe sem jut minden. Az autó leírásánál úgyis felsoroltam minden széria- és extra tartozékot. Amik most mégis beugranak, az a xenon, a vadriasztó, a mélynyomó, a Bose Hifi, a 6 hangszóró, az esőérzékelő, a faceliftes műszerfal, a 150 ló, a tempomat, a fedélzeti számítógép, a színezett üvegek, a fűthető ülések, a kétzónás klíma, stb., stb., stb...:))))
Erhardtól sikerült vennem bontott gyári xenon lámpát. Vinnie haverja szerelte be. Az eredmény tetszik. Sajnos a szintállítás nem lett hozzá megoldva, de ki tudja, lehet még meg lesz az is ;)
A Rosso proteo nagyon szép szín, és a 156-os Alfák keskeny hátsó lámpája is gyönyörű, csak épp egyáltalán nem látszik, beleolvad a környezetébe. Régóta gondolkoztam egy cserén, csak sötét színű változat érdekelt, mert a RP fényezésből ez tűnik ki leginkább. Tamás164-nek köszönhetően -aki épp megunta a design lámpáját-, lett egy remek alkalom, hogy megnézzem segít-e a kiemelésben. Szerintem igen! :)
Ezzel lezárult a lámpa projekt, az összes műanyag cserélve körben az autón. Előre kapott két új lámpatestet mielőtt 'xenononosítva lett', oldalra pedig még évekkel ezelőtt kerültek kristályindexek, azt hiszem az első dolgom volt vásárlás után a gyári narancssárgákat lecserélni.
a mai hibakódolvasás után gyors be is szereztem egy légtömegmérőt. a csere kész:D végre érezni a pacikat:D csak most meg nem tudom megállitani a kocsit:( kéne valami jobb fékeket vennem :D holnap meglátjuk mit mutat nagyobb sebességnél, mert itt gyorsan elfogynak az utcák:( :D meg persze előzésnél...
u.i.: költség: ismerőstől / euróban
Ma elvittem a vasat gépre...
először megijedtem, mikor 8 hibakód jelent meg, de a legtöbb csak rendellenesség volt, amit persze töröltünk is. a végén egy maradt. P0101.. légtömegmérő..gyanítottam, h rossz lesz, mert nem érezni a pacikat, nincs az az igazi húzása a kocsinak. este már hozzák is az újat, irány garázs, csere, és majd meglátjuk javul e a helyzet. remélem igen:D
jah:D a következőket irta ki a gép:
jelenleg is:
P0101=Levegőtömeg- és levegőmennyiség-mérés "kell" értéktartományon kívüli érték
törölt:
P0115=Hűtőkőzeg-hömérséklet-jeladó funkció-rendellenesség
P0191=Tüzelőanyagelosztónyomás-jeladó "kell"értéktartományon kívüli érték
P0190=Tüzelőanyagelosztónyomás-jeladó funkció-rendellenesség
P0203=Befecskendezőszelep (3. henger) funkció-rendellenesség
P0215=Tüzelőanyaglekapcsoló mágnes szelep (ELÁB) funkció-rendellenesség
P0320=Gyújtás/elosztó fordulatszám-jel Funkció-rendellenesség
P0380=Izzítógyertya/fűtőáramkör funkció-rendellenesség
valamint
P1320 - erről konkrétabban nem találtam semmit, csak egy bejegyzést, ami ez volt:
hibakód hamar eltárolódik, kiolvasható, de a motor kontroll lámpát csak nagyon extrém esetben gyújtja ki.
Jellemzően hideg motornál csak alig, de üzemmeleg állapotban erősen jelentkezik a kihagyás/rángatás főleg intenzív gyorsításkor.. - bár ezt nem tapasztaltam
esetleg ha tudtok bővebb információt nyujtani pontosabban mit is jelentenek ezek a kódok, akkor azt megköszönném:D
u.i. az ár euróban értendő
Ma elértük a bűvös 156.000 km-t lesz is futóműcsere...meg minden ami futtya. :)
Találtam Ebay-en egy csomagtér hálót.
Köszönet Ribipetinek, hogy leütötte, GTPetinek és Liquidnek a logisztikáért, András bácsinak pedig a tartókért.
Ma végre kézhez kaptam a 156-os naptárjaimat, igényes, szép kivitelezés, szuper! Köszönet Gábor80 cartársnak!!!!
Először amikor észre vettem, hogy csak minden 3-4. próbálkozásra gyullad be az egyik xenon, gondoltam, csak az égővel van baj, de átcseréltem a két izzót és megállapítást nyert: a trafó felmondta a szolgálatot. Sok jóval nem bíztattak, mindenhol közölték, hogy mivel a trafó a lámpatest belsejében van, és külön nem is lehet kapni, az egész lámpatestet cserélhetem. Ezt csak az tudja átérezni, milyen, aki tisztában van az árakkal: Újonnan 250E ft fölötti összeget kérnek egyetlen fényszóróért. Bontottban 50-80E körül mozog, de lehet hogy abban is rossz a trafó. Sok járkálás után véletlenül tudtam meg egyik ismerősömről, hogy ő nagyon ért ezekhez a gyári xenonokhoz, van is hozzá bontott alkatrésze, és bár már nem ezzel foglalkozik, de haveri alapon megcsináltuk együtt. Ehhez ki kell venni a lámpát, aztán kiimádkozni a trafót, utána új trafóval visszaszerelni, és működött! A végén teljes mértékben olyan lett, mint amilyennek megálmodták tervezői.
A gyári xenon lámpatest egyébként minden híreszteléssel ellentétben nem olyan mint a halogén, nem a halogén lámpatest xenonnal való felszereléséről beszélünk. Egyetlen alkatrészük egyezik, az a búra. Az ugyanúgy Carello, mint a halogénesen. A hátulja, a fekete rész más alakú, mert el kell férnie benne a trafónak, és az aljára fel van csavarozva egy szürke vízhatlan doboz, ami a rendszer elektronikája. Figyeli a helyes működést és innen van vezérelve a dinamikus szintszabályozás.
Az első képen a kiszerelt trafó látható. A csatlakozót a végén az izzóra kell tenni.
A második képen a fényszóró alján található vezérlő elektronika van.
Pár perce elkezdett esni az idei tél első hava!
(igaz, hogy az előző téli idényben 1x már havazott, és az pont idén, január 1-én volt)
Szerencsére már fenn vannak a Michelin téli papucsok, és még délelőtt az OFFos autón is megcseréltük a gumi garnitúrát, felkészülten várjuk a Telet!
(de hol is lehet a jégkaparóm ???)