Blog >> 156

>> SzervizRooDee // Alfa 156 2,4 JTD 100 KW 136 PS // 2009-04-01

a mai hibakódolvasás után gyors be is szereztem egy légtömegmérőt. a csere kész:D végre érezni a pacikat:D csak most meg nem tudom megállitani a kocsit:( kéne valami jobb fékeket vennem :D holnap meglátjuk mit mutat nagyobb sebességnél, mert itt gyorsan elfogynak az utcák:( :D meg persze előzésnél...

u.i.: költség: ismerőstől / euróban

>> SzervizRooDee // Alfa 156 2,4 JTD 100 KW 136 PS // 2009-04-01

Ma elvittem a vasat gépre...
először megijedtem, mikor 8 hibakód jelent meg, de a legtöbb csak rendellenesség volt, amit persze töröltünk is. a végén egy maradt. P0101.. légtömegmérő..gyanítottam, h rossz lesz, mert nem érezni a pacikat, nincs az az igazi húzása a kocsinak. este már hozzák is az újat, irány garázs, csere, és majd meglátjuk javul e a helyzet. remélem igen:D

jah:D a következőket irta ki a gép:

jelenleg is:
P0101=Levegőtömeg- és levegőmennyiség-mérés "kell" értéktartományon kívüli érték

törölt:
P0115=Hűtőkőzeg-hömérséklet-jeladó funkció-rendellenesség
P0191=Tüzelőanyagelosztónyomás-jeladó "kell"értéktartományon kívüli érték
P0190=Tüzelőanyagelosztónyomás-jeladó funkció-rendellenesség
P0203=Befecskendezőszelep (3. henger) funkció-rendellenesség
P0215=Tüzelőanyaglekapcsoló mágnes szelep (ELÁB) funkció-rendellenesség
P0320=Gyújtás/elosztó fordulatszám-jel Funkció-rendellenesség
P0380=Izzítógyertya/fűtőáramkör funkció-rendellenesség
valamint
P1320 - erről konkrétabban nem találtam semmit, csak egy bejegyzést, ami ez volt:
hibakód hamar eltárolódik, kiolvasható, de a motor kontroll lámpát csak nagyon extrém esetben gyújtja ki.
Jellemzően hideg motornál csak alig, de üzemmeleg állapotban erősen jelentkezik a kihagyás/rángatás főleg intenzív gyorsításkor.. - bár ezt nem tapasztaltam

esetleg ha tudtok bővebb információt nyujtani pontosabban mit is jelentenek ezek a kódok, akkor azt megköszönném:D

u.i. az ár euróban értendő

>> Eseménysomeday // Alfa 156 1.6 TS // 2009-02-16

Ma elértük a bűvös 156.000 km-t lesz is futóműcsere...meg minden ami futtya. :)

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2008-12-29

Találtam Ebay-en egy csomagtér hálót.
Köszönet Ribipetinek, hogy leütötte, GTPetinek és Liquidnek a logisztikáért, András bácsinak pedig a tartókért.

Ma végre kézhez kaptam a 156-os naptárjaimat, igényes, szép kivitelezés, szuper! Köszönet Gábor80 cartársnak!!!!

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 2003 // 2008-12-27

Először amikor észre vettem, hogy csak minden 3-4. próbálkozásra gyullad be az egyik xenon, gondoltam, csak az égővel van baj, de átcseréltem a két izzót és megállapítást nyert: a trafó felmondta a szolgálatot. Sok jóval nem bíztattak, mindenhol közölték, hogy mivel a trafó a lámpatest belsejében van, és külön nem is lehet kapni, az egész lámpatestet cserélhetem. Ezt csak az tudja átérezni, milyen, aki tisztában van az árakkal: Újonnan 250E ft fölötti összeget kérnek egyetlen fényszóróért. Bontottban 50-80E körül mozog, de lehet hogy abban is rossz a trafó. Sok járkálás után véletlenül tudtam meg egyik ismerősömről, hogy ő nagyon ért ezekhez a gyári xenonokhoz, van is hozzá bontott alkatrésze, és bár már nem ezzel foglalkozik, de haveri alapon megcsináltuk együtt. Ehhez ki kell venni a lámpát, aztán kiimádkozni a trafót, utána új trafóval visszaszerelni, és működött! A végén teljes mértékben olyan lett, mint amilyennek megálmodták tervezői.

A gyári xenon lámpatest egyébként minden híreszteléssel ellentétben nem olyan mint a halogén, nem a halogén lámpatest xenonnal való felszereléséről beszélünk. Egyetlen alkatrészük egyezik, az a búra. Az ugyanúgy Carello, mint a halogénesen. A hátulja, a fekete rész más alakú, mert el kell férnie benne a trafónak, és az aljára fel van csavarozva egy szürke vízhatlan doboz, ami a rendszer elektronikája. Figyeli a helyes működést és innen van vezérelve a dinamikus szintszabályozás.

Az első képen a kiszerelt trafó látható. A csatlakozót a végén az izzóra kell tenni.
A második képen a fényszóró alján található vezérlő elektronika van.

>> Eseménymesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2008-11-22

Pár perce elkezdett esni az idei tél első hava!

(igaz, hogy az előző téli idényben 1x már havazott, és az pont idén, január 1-én volt)
Szerencsére már fenn vannak a Michelin téli papucsok, és még délelőtt az OFFos autón is megcseréltük a gumi garnitúrát, felkészülten várjuk a Telet!
(de hol is lehet a jégkaparóm ???)

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2008-11-17

Azt hiszem, ma végére értem a téli felkészítésnek. Úgy alakult hogy pont most érkezett el az olajcsere ideje is. Kb 2 hete kezdtem el, és máig fokozatosan, ahogy időm engedte, a következő dolgokat hajtottam végre:

-Légszűrő csere
-Pollenszűrő csere
-Motorolaj és motorolaj-szűrő csere (ebben csak közreműködtem:))
-Téli szélvédőmosó betöltése
-Utastér porszívózás
-Új gumiszőnyegek
-Téli kerékszett felszerelése
-Nyári kerékszett letakarítása

2008.10.29.: megérkeztek a felniháztól a GTA replika felnijeim 17- es méretben, és rászerelve a Pirelli PZero Nero 225/45 ZR 17-es gumik. Feltettük a Katus gumiszervízben rögtön, és mentem is vele haza.
Azóta kb. 1000 km-t mentem vele. Tapasztalataim nagyon jók voltak. Ezen a gumin menni egy álom. Az autóm halkan, egyenesen megy, ha elengedem picit a kormányt. Kanyarsebesség is nagyobb, hát, elég sokkal. Esténként az autóm mellett ülök, és nézegetem, gyönyörködöm a szépségében. Nagyon örülök ennek a szép felninek és ennek a szuper gumikészletnek. Örülök, hogy teljesült ez az álmom.

>> Tuning és extraadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2008-04-09

Vettem bontóból jobbra és balra való levélfogót az ablaktörlő karok alá. 2001.02-től szerelik a 156-osokat ezekkel a módosított levélfogókkal, amiken van egy gumi csík is. Az én példányom egy 2005-ös évjáratú 156-ról való.

Azt várom tőlük, hogy a pollenszűrőt kevésbé hagyják majd szennyeződni mindenféle növényi származékokkal, és városi piszokkal.