Fórum >> Típusok >> 159

droberto2014-02-08 13:19:01 // 3646
Üdv a csapatban, sok örömteli kilométert. :)
droberto2014-02-07 23:05:56 // 3645
Ezért nincs nekem Cascóm.
droberto2014-02-06 09:35:21 // 3642
"azzal együtt hogy általában erősítenek is rajta" - Pont itt van a kutya elásva. Ha az enyémből kiszerelném a szűrőt más változtatás eszközlése nélkül nem enne kevesebbet. De komolyan mondom VTT-re gyártok egy paszdarabot aztán megyünk egyet szűrővel és nélküle. Bár tök más, de anno a Tipo se evett kevesebbet, mert kidobtam belőle a dobokat és nyitott rendszer csináltam belőle. Sőt, még többet evett.

A szűrést meg már ezerszer megbeszéltük. A kis fúvóka keresztmetszetből adódó magasabb nyomás kisebb részecskéket eredményezett a kétezres évek elejére. Gyakorlatilag a gyári dízelek nem füstöltek. Legalábbis láthatóan nem. Később rájöttek, hogy a kis részecskék mennyire károsak (nem ülepszenek le, illetve nagyobb felületükre több rákkeltő vegyület tapad) és bevezették a részecske szűrőt.
Nem szeretnék most megint ilyen linkelgetésbe belemenni, mert anno megtettem, de fogok róla egy blogot írni.
Egyébként személyes véleményem az, hogy a részecskeszűrés a belső égésű motorok legnagyobb problémája. A magas befecskendezési nyomás és a közvetlen befecskendezés miatt rövidesen a benzinesekre is fel fog kerülni a szűrő. Bár ott más problémák is vannak.
droberto2014-02-06 08:39:05 // 3641
Ez tök jó, ha vesztek vonóhorgos bringaszállítót, akkor már tehetitek is rá a harmadik rendszámot. :)
Merthogy a németeknél így működik, nálunk vsz. ezért büntit is osztanának. :(
droberto2014-02-05 23:14:00 // 3640
Fogyasztás - Miért enne többet?
Korom- Ez a chipmesterek bugyuta szövege.
A szűrőt a káros 5µm alatti részecskéket miatt építeték be. Ezt már többször kifejtettem itt.
droberto2014-02-05 22:52:05 // 3639
Én azt a 0,5 decit nem sajnálom tőle. Legalább nem szennyezem a környezetem, meg nem füstölök.
droberto2014-02-05 16:41:55 // 3638
Fordítok: :)
A kolléga természetesen a hangminőséget illetően nem csak gyári, hanem erősítős mélynyomós rendszerre is gondol. (Az utóbbi és a gyári közt ég és föld a különbség. Egyébként gyáriak között egy jó konfiggal simán veri az átlagot. Bár még Bang & Olufsen-t még nem hallottam.)

Ha nincs manual, akkor a Rock szokott nekem is bejönni, mert ott vannak a mély és a magas frekik kiemelve.
Egyébként a 159 (mint majdnem minden) középen és a magasok legalján nagyon erős, szinte tolakodó. (Ezt még a mai napig nem sikerült kigyomlálni. Bár ezt is felvétele válogatja.)
droberto2014-02-05 16:14:08 // 3637
Valahol fél tizedet olvastam a levételkori veszteségnél (bár ez nyilván nyomásfüggő).
droberto2014-02-05 16:11:52 // 3636
A TS850-esre lennék kíváncsi.
ADAC összehasonlítás.
Egyébként a Michelin Alpin A4 és a Goodyear UGP8 is is jó lehet.
droberto2014-02-05 16:01:41 // 3635
Ez líg-lógós Plafoniéra LED így elég gagyi. :)
droberto2014-02-05 15:54:12 // 3634
Pont erről beszélek. A Rock csak egy előre beállított hangkép. Az EQ-val külön állítod a frekvenciákat + ott van a mély és a magas (lehet közép is, erre most nem emlékszem) kiemelés.
droberto2014-02-05 15:39:24 // 3633
Pontosan tudom mit olvastam. :)
Miért kopna a közepe. Nem babakocsi ez.
Teljes terhelésre fújja (2,7 és 2,9) + 0,2 tél üzemmód
droberto2014-02-05 15:34:18 // 3632
Miért kopna? Ennyi az előírás.
droberto2014-02-05 15:27:41 // 3630
"Én is mindig azzal kezdem, hogy köszi, majd én." - Ennyit kell mondani, nem kell ezt ragozni.
droberto2014-02-05 15:26:23 // 3629
Ha bármilyen méretű gumit 159 esetében 2.0 baron használnál rövid időn belül sérülne az oldalfal szerkezete.
droberto2014-02-05 15:22:10 // 3628
És akkor milyen jól szól, ha valaki a EQ-t is beállítja. :)
(Természetesen gyár rendszerhez képest)
droberto2014-02-05 15:14:27 // 3627
Sajna csak a pisztoly. Ha jól látom az mérőórád az Wika, és az meg német. :(
Az enyém is ilyen.
droberto2014-02-05 10:40:01 // 3626
Az enyém úgy emlékszem, hogy +0,2-őt ír. Gondolom a hideg miatt.
Nálam a CWC TS830 tapad jól. Pontosabban úgy tapad mint ahogy semmi más amit eddig vezettem. :)
droberto2014-02-05 09:54:48 // 3625
+ a télen 0,2 bar-ral még ennél is több. :)
droberto2014-02-05 07:00:56 // 3624
"Érdekes módon 90-nél 6-ban 6,2 a pill. fogyi, 5-ben 5,3." - Kell neked egy tempomat. :)
droberto2014-02-03 22:51:02 // 3623
:)
Az a szép benne, hogy a küllő geometriáját több zsivány vonal építi fel, úgy hogy azok optikailag növelik az átmérőt, mivel a vonalak a felni pereméről szinte a belső emblémáig futnak. :)
droberto2014-02-03 22:38:00 // 3622
Ha felvesznek ezután mégis, mon' meg nekik, hogy ezért most a VTT pénteke, nem lehet tanítási nap. :)
droberto2014-02-03 22:34:59 // 3621
Ha vigasztal, ezt már egyszer én is eljátszottam, pont ugyanígy. :) K@rva nagy élmény volt sötétbe megtalálni az alkatrészeket, majd összerakni.
Kicsit túlzásba vitték ezt az illesztési hézag háborút.
Ezért is csináltam meg ilyenre:
droberto2014-02-03 22:29:58 // 3620
SZVSZ a FL előtti "alap" 16"-os lenne a legszebb, ha nagyra nőtt volna.
droberto2014-02-03 22:18:39 // 3619
Jó a 3. fotód.
Mintha balra valamire felizgult volna. :)
droberto2014-02-03 22:17:16 // 3618
Ez üzemszerű, mindnyájunké ilyen.
No para. :)
droberto2014-02-03 22:17:14 // 3617
Valószínű dögledezik a féltengely csuklód. :(
droberto2014-02-03 19:31:01 // 3616
Gyujtás levétele után, fénykörtöztél. :)
Egy húzás 30 mp. :)
droberto2014-02-03 16:00:51 // 3615
Ha nem alu a küszöb és a műszerfal burkolat, hanem műanyag, akkor az max csak Progression (kivétel a 2010 utániak :)).
droberto2014-02-02 18:02:23 // 3613
Ez azt jelenti, hogy jössz? :)
droberto2014-02-02 17:44:39 // 3612
Most értünk haza, az utak teljesen járhatóak, egy két helyen nedves a hóolvadástól.
A levegő tömlő javítással visszajött vagy 10 LE. :)
droberto2014-02-02 12:19:24 // 3611
Nem hiszem. Ha hazamegyek próbálok keresni neked egy 2010 előtti.
droberto2014-02-02 12:07:53 // 3610
Jut eszembe: Csütörtökön megjavítottam a kifújást. Azóta ismét feszültségmentesen lehet gyorsulgatni. :)

Sajna bilincset nem vettem, de így is jobbnak láttam visszatenni a (letört fejű) gyárit, mert annak pereme jobban lekerekített és belső palástja is ricnizett. Majd, az olajcserénél cserélem egy újra.

Nagy valószínűséggel azért szakadt ki a tömlő, mert a csonk ferde (a függőlegeshez képest), jól körbeépített, nehezen hozzáférhető és hiába van bejelölve a bilincs helye, könnyű ferdén feltenni. Valamint a tömlőt is könnyű ferdén felnyomni.
Hál' Istennek belefért, hogy két centit levágtam, kicsit el kellet tekernem (5-10°-ot) és így nem ér a klímakompresszor hegyes házához.


Próba:
Gondoltam lecsekkolom hogy milyen lett. Hidegen nem akartam pörgetni ezért be kellett melegítettem. Hiába volt tiszta a vas, hó és jég imindenütr kimerészkedtem vele.
Illetve már hiányzott is a vezetés. Nem akartam kimenni a sós latyakos útakra állatkodni, ezért csak a garázssor melletti nagy parkban bohóckodtam. Nem mentem gyorsan, max. 20-al.

Itt szokták sétáltatni a lakótelepi kutyákat, de éppen ekkor senki nem volt kint. Mikor kijött egy csoport direkt átmentem a park, garázshoz közelebbi feléhez. Több mint 100 m távolságra voltunk, bár egy kutya odafutott a közelembe, ezért visszamentem a garázshoz.
Még le se parkoltam, de már jött felém egy síruhás mókus, kérdeztem, hogy tudok e segíteni. Erre ő meg betámadt, hogy mit képzelek magamról. Mondtam, hogy semmit, csak teszteltem a vasat. Szerinte én rongáltam, garázdálkodtam és rémületet keltettem. Hiába mondtam, hogy közelükbe se voltam, hajthatatlan volt, és már a bírósággal fenyegetőzött.
Csak hajtogatta az igazát. Ekkorra meguntam és mondtam, hogyha rémületet keltettem akkor azért elnézést kértek.
Ez után megkérdezte, hogy milyen autó ez. Válaszoltam neki. Aztán jött a szokásos kérdés, hogy tényleg olyan rosszak az Alfák mint a hírük. Természetesen ezt kifejtettem neki a 20 sz. elejétől, a gázolaj közvetlen befecskendezésén és a közös nyomocsővön keresztül a Multiair-ig. Ezt nyugtázta, majd elkezdett áradozni a szépségről. Odáig fajult, hogy már majdnem el kellet vinnem egy tesztkörre. :)
droberto2014-02-02 11:11:06 // 3609
Nézd meg a korai (jobbra nyíló kacsacsőr2010) árlistáidat. (Nekem a pendrive vészben elszállt a nagy része.) Ott benne van, hogy milyen csomag mit tartalmaz.
(Nem értem, hogy mi baja van az AA-nak a kacsacsőrrel? :))
droberto2014-02-02 11:08:28 // 3608
Nézd meg a korai (
droberto2014-02-02 11:01:27 // 3607
Nem az is egy hasonló csomag volt mint a ti.
droberto2014-02-02 11:00:49 // 3606
:) - Még bírja a matricázás.
Mert Szászváron vagyunk a Dalma szüleinél, és itt a garázst egy Lacetti birtokolja. :)
droberto2014-02-02 10:52:07 // 3605
Meg elég sok a Sportiva is.
Szerintem egyszerűen csak kívánatossá akarják tenni.
droberto2014-02-02 10:49:35 // 3604
Jégbe zárt Alfa Romeo 159 1.9 JTDm:

:)
Egyébként meg:

El is van szegényke kenődve:

:(
droberto2014-02-02 10:29:34 // 3603
Alfa Romeo 159 3.2 JTS Brohl kompressor:

1.,

2.,
droberto2014-02-01 21:26:01 // 3602
Én is így szoktam. :)
droberto2014-02-01 17:21:05 // 3601
Javítok. Én kifejezetten szeretem, hogy spriccninél, csak később indul meg a lapát. Így van idő oldódnia kosznak illetve ha deres pöcizéssel fel tudom oldani a deret.
droberto2014-02-01 13:54:28 // 3600
Engem ezek nem zavarnak, annál is inkabb az, hogy nincsen megtörve a légáramlat a motorházfedél által, és így mindenen vizet a lapátok alól visszafùj a menetszél az üveg közepére. :(
droberto2014-01-29 21:56:10 // 3599
Csak pislogok... :)
droberto2014-01-29 21:54:19 // 3598
Egyébként hiszed, ha nem, Pécsre többször mentem vele.
90 km - 1,25 óra. :)
droberto2014-01-29 21:40:19 // 3597
Szegény apuka... :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.