Fórum >> Típusok >> 159

droberto2014-01-13 22:04:57 // 3546
Ha jó sejtem a 156-od Nyugat-Európa útjait rótta tulajdonlásod előtt 10 éven keresztül.
Bizonyára tudod, hogy a JTD egy igásló, minimális abrakfelhasználással. Az előző gazdája(i), akik fizettek érte 6-8 millának megfelelő valutát, (ki)használták (értékeit).
Éves szinten 40-50k km-t furikáztak vele. Merthogy kint ennyi az átlag. Ha csak 30-al számolunk az már több mint 300.000 km futásteljesítmény. Ekkorra futásnál már nem szégyen egy kuplung kettős tömegű, befecskendező, futómű, kipufogó és egyéb cseréje. Pálne nem akkor, ha eszetlenül használták.
Bizonyára tisztában voltál másfél éve, hogy a bagóért vett, 8 millás verdára nem szívbaj rálocsolni 2-3-4száz gurigát.
Nekem is gyülekeznek a költségfelhők a fejem felett, szívom is a fogam, de tudom, hogy az Alfa érzést, még használtban is drágán mérik.

U.i.: Nekem is 1.6-os Tipo-óm volt, és amit az kapott...komolyan le a kalappal előtte. Ennek ellenére, szinte sosem romlott el 10 év alatt. Leszámítva néhány Germán alkatrészt, meg néhány kontakthibát. Imádtam, de az érzelmi többlet és azok a fajta impulzív hatások amit az Alfa ad, semmivel sem összemérhető. :)
droberto2014-01-13 21:44:17 // 3545
Szerintem ami bevált vétek változtatni. :)
Vállalod a feladatot?
droberto2014-01-13 21:24:32 // 3544
És ha pénteken, szombaton ott van, és este meg hazaugrasztod?
Vagy jönne a Micrával?
droberto2014-01-13 21:17:33 // 3543
Arra nem válaszoltál, hogy hány km van a JTD-ben és mennyi az 1.6 16V 100 LE-ben?
droberto2014-01-13 20:21:45 // 3542
Kedves CarTársak!



Változott a 159VTT 14' időpontja. Sajnos a korábban egyeztetett időpontot elhappolták előlünk az Opelesek (Ők is rákaptak a helyre).
Az új időpont: 2014.05.23-25 (péntek-vasárnap)
A helyszín az árak és a feltételek ua. mint tavaly.
A helyet már lefoglaltam, úgyhogy írhatjátok be a naptárakba.
Ha a programok és a részletek kirajzolódtak, akkor kikerül az események közé is és lehet majd jelentkezni.
Ha bármi kérdésetek van, akkor ne kíméljetek. :)

Üdv.:
droberto
droberto2014-01-13 19:53:52 // 3541
Természetesen nem csak 159-eseket várunk, hanem minden Alfás Barátot.
Hívj, mindenkit. Értelemszerűen a Rolit is várjuk. :) 4 és fél hónap van a taliig, úgyhogy nem tud kifogásokat felhozni.
droberto2014-01-13 19:53:44 // 3540
Gyere haza előbb. :)
droberto2014-01-13 19:53:40 // 3539
Műkszik, csak most meg jobb dobta be a törülközőt. Hogy a kitalálóját enné meg a fene...
droberto2014-01-13 19:51:49 // 3538
Szerintem meg az Alfák jobban ki vannak hegyezve, értem ezt úgy, hogy az alkatrészek kisebb biztonsági tartalékkal rendelkeznek, a teljesítmény érdekében.
A fentiek okán a szerviz igényesebbek, nem beszélve az írott és íratlan használati szabályok betartásáról.
droberto2014-01-13 19:44:04 // 3537
Gondolom, hogy a 156-od előélete jóval mozgalmasabb mozgalmasabb, mint a Bravo-dé volt, illetve km-ben is legalább 4-5x annyi van (volt) benne.
droberto2014-01-13 17:55:06 // 3536
Kedves CarTársak!



Változott a 159VTT 14' időpontja. Sajnos a korábban egyeztetett időpontot elhappolták előlünk az Opelesek (Ők is rákaptak a helyre).
Az új időpont: 2014.05.23-25 (péntek-szombat)
A helyszín az árak és a feltételek ua. mint tavaly.
A helyet már lefoglaltam, úgyhogy írhatjátok be a naptárakba.
Ha a programok és a részletek kirajzolódtak, akkor kikerül az események közé is és lehet majd jelentkezni.
Ha bármi kérdésetek van, akkor ne kíméljetek. :)

Üdv.:
droberto
droberto2014-01-13 15:12:24 // 3535
Hívd őket! :)
Én is pont az előbb hívtalak... :)
droberto2014-01-12 19:04:54 // 3534
Ezért írják... de hülyeséget írnak. A másik része, hogy nem is ez a ponthegesztés.
Illetve nem egy db hegesztésről van szó.
De mindegy is.
Te is tettél egy javaslatot, meg én is. A Cartárs majd kunzultál szakemberekkel és eldönti, hogy, hogy jár el.
droberto2014-01-12 18:33:37 // 3533
"A ponthegesztős módszernek még egy előnyös tulajdonsága van: mivel csak pici meleg pontokkal operál, nem melegszik fel a fém annyira, hogy megsérüljön az alvázvédelem." - Hegesztésnél, a fém megolvad, ha a pedig megolvad az azt jelenti, hogy 1500°C fölé emelkedik a hőmérséklete. Nincs az alváz és üregvédő ami nem sérül ekkora hőmérsékleten. (Megjegyzem, hogy így is sérült, mivel a lemez nyúlása következtében megsérült az üregvédő folytonossága.)
Egyébként meg hegesztés helyén kiég a szén, csökken az anyag szilárdsága.
A korrózióról már ne is beszéljünk.
droberto2014-01-12 18:32:42 // 3532
"A ponthegesztős módszernek még egy előnyös tulajdonsága van: mivel csak pici meleg pontokkal operál, nem melegszik fel a fém annyira, hogy megsérüljön az alvázvédelem." - Hegesztésnél, a fém megolvad, ha a pedig megolvad az azt jelenti, hogy 1500°C fölé emelkedik a hőmérséklete. Nincs az alváz és üregvédő ami nem sérül ekkora hőmérsékleten. (Megjegyzem, hogy így sérült, mivel a lemez nyúlása következtében megsérült az üregvédő folytonossága.)
Egyébként meg hegesztés helyén kiég a szén, csökken az anyag szilárdsága.
A korrózióról már ne is beszéljünk.
droberto2014-01-12 18:00:48 // 3531
Javítok: Vágással, más részek roncsolásával...
droberto2014-01-12 17:57:03 // 3530
Részvét!
Én is csináltam már hülyeséget.
A helyedben a lakatosokat elkerülném. A küszöb különösen veszélyeztetett korrózió szempontjából. Mivel a küszöb zárt, és ott van az autón a legvastagabb és legerősebb lemez, így a helyreállítás csak vágással lehetséges.

A javításra én két alternatívát ajánlok:
- a horpadások gittelése üvegszálas gittel, a új rücsi réteg felvitele, festés, majd lakkozás.
- a hibák javítása helyi festéssel, lakkozással, majd gyári vagy utángyártott spojler felszerelése.

Én a másodikat választanám. :)
droberto2014-01-11 23:18:41 // 3529
7 év az hét év. Közben sokat fejlődött az ipar, de legtöbbet az igények változnak. Például manapság már az alsó közepeseknél sem engedhetik meg a gyártók, hogy bárhol rossz tapintású anyagokat használjanak. A kisautóknál is minden felületnek puhának kell lenni ami szem és kézközelbe van.
A Ducati Corse is 2007-be jött mint a Bravo. Szerint anyaghasználatban nagyjából ugyanott lehetnek.
Bravo 2 (1, 2, 3, 4)
Alfa Romeo 147 Ducati Corse (1; 2; 3) - bocs, de ezeknél jobb képre nem leltem.
Egyébként én a 147-et választanám, már csak a Q2 miatt is. :)
droberto2014-01-11 21:18:33 // 3528
Vagy egy másikat. :)
droberto2014-01-11 20:43:47 // 3526
Az viszont biztos, hogy a 147 formaterve lassabban öregszik majd mint a Bravo-é, bár ezen a ponton a Bravo is jól áll a tömegmodellek közt. Szerintem még akkor is így lenne, hogy ha darabszámban is ott tudna tartani mint a Golf, Focus, Astra, Megane quartett.
droberto2014-01-11 20:33:05 // 3525
Egyetértünk. Csak az a baj vele, hogy már 14 éves konstrukció. Illetve az igazi baj az, hogy méltó utódként szűnt meg 10 év után. :(
droberto2014-01-11 20:17:29 // 3524
Be se kapcsoltam. :(
droberto2014-01-11 20:15:00 // 3523
Családja mindnyájunknak van. :)
droberto2014-01-11 19:37:41 // 3522
Én a Bravo-ból tudok kiindulni.
Ott ami nem tetszett, az a kormány (bár a Sport felszereltség vetekszik a 159 ti kormányával). Szét van szervózva, illetve az elektromos ráságítés kiöl belőle minden visszajelzést.
Nyilván nem olyan pontosan irányítható mint egy Alfa, nyilván nincs remekül hangolt kettős keresztlengőkarokkal rendelkező futóműve, de az is semlegesen kanyarodik, gázelvételkor meg megyeget a feneke. :)
Bár ez biztos a sport futóműnek is köszönhető.
droberto2014-01-11 18:56:14 // 3521
A belső tér 5*. :)
droberto2014-01-11 18:53:56 // 3520
Itt írtam anno a feltételekről.
A többletfogyasztásról pedig a 44978. sz hsz-omban.
droberto2014-01-11 18:49:09 // 3519
A zenehallgatás nem érdekel (elmúlt napokban írtam is az okát), max csak parasztvakításnak, hogy legyen USB.
Viszont a Bluetoth-ért meg vagyok veszve.
A hangvezérlés pedig izgatja csak a fantáziám.
Így, vagy úgy (Mirrorlink) de előbb utóbb megvalósítom ebbéli terveimet.
droberto2014-01-11 18:40:54 // 3518
Egy biztos, ha erre rátennéd a Novitec-et, akkor a legerősebb Hot-hetch-eket is lenyomhatnád, sőt 2,5-3 ezeres nagy-középkategóriásoknak is okozhatnál kellemetlen pillanatokat.
Jó futómű ide-oda, a vezetési élmény és a visszajelzésekek viszont töredékére csökkennének.
Nem tudom, hogy elöl így mekkora a lábtér, de hátul hatalmas. A csomagtartó viszont nekem kicsi kenne. Ezért is vettem SW-t.
Ja és csodaszép forma, stílus és anyagok.
droberto2014-01-10 22:50:21 // 3517
Sajnos tali, nem sok van.
Június elején AlfaCity.
Október elején pedig Kaposújlak.
Ezen kívül a Club-nak is lesz néhány rendezvénye (gondolom...).
droberto2014-01-10 21:25:23 // 3516
Ez a Vatera User azt írja, hogy a kábel csak azoknál a fejeknél működik, aminek az előlapján van AUX felirat.
droberto2014-01-10 21:12:54 // 3515
Én evés közben pl. nem szoktam alkoholt inni. :)
droberto2014-01-10 20:44:06 // 3514
Én meg viszem a dobozkát...
Nekem meg egy Blu&Me kéne.. bár ahhoz meg szőnöm kéne kábeleket is.
Ki kéne a talit egész hétre terjeszteni. :)))
droberto2014-01-10 20:22:44 // 3513
Pedig engem is érdekelne. Megkapná a Samsung Yepp-et. :) Bár vsz. itt is ugyanúgy lenne veszteség...
droberto2014-01-10 20:19:56 // 3512
Na várjál már! Ha nekem nem hiszi el, majd neked pont elhiszi? :)))
droberto2014-01-10 17:26:01 // 3511
Te meg próbáld ki a változó bitrátát. Ezért találták ki.
droberto2014-01-10 17:23:49 // 3510
Köszi Uram!
A Cartárs nagyon nem akar megérteni.
Vagy csak nem figyel.
droberto2014-01-10 11:37:12 // 3508
Pont ezért rétegmodell.
Kevés van belőle, mert nem praktikus, hely szempontjából irracionális.
Akinek van az is (általában) keveset használja.
Ellenben az elmúlt 15-20 év legszebb kupéja/kabriója.
Viszont remélem, hogy a második 159VTT-re eljössz vele. :)
droberto2014-01-10 11:23:09 // 3507
Persze ez evidens, én az audio CD másolására gondoltam.
Meglepne, ha a cartárs azt mondaná, hogy a másolt audio CD gyengébb minőségű.
droberto2014-01-10 11:20:57 // 3506
Ez egy szép visszakanyarodás volt. :)
A 159 tipikus igásló főleg a diesel, sokáig fog hanyatlani, mire fel tud emelkedni. Értékes itt a Brera és Spider lesz szerintem.
Egyébként a 159 felmenőit kell csak figyelni, pl a 155-öt.
Kérdés, hogy meddig lesznek elérhetőek a gyári alkatrészek, meddig lesz utángyártás...
Meg kell nézni milyen típushibák jöttek ki 8-9 év alatt, és mik jönnek ki ezután. Mik az egyszerűbb alkatrészek, miket nehezebb elkészíteni. Ezek gyártási minősége miként lesz kihatással az autó egészére, mennyit kopik a gyári állapot mivoltja.

Szerintem a kaszni korrózióvédelme pl. nem egy időtálló darab.
droberto2014-01-10 10:47:13 // 3505
És minőségben van különbség véleményed szerint eredeti és nem eredeti Audio CD közt?
droberto2014-01-10 10:47:04 // 3504
Igen, Armand van Helden zseniális, nekem ez tőle az akkori favorit: You don't know me (1999)
További House zene alapjait megteremtő klasszikusok:
Faitless (Isomnia)
Phats & Small (pl.: Turn Around)
Sacha
Roger Sanchez
John Digweed
Paul Oakenfold
droberto2014-01-09 23:24:53 // 3503
Ezt akartam linkelni, mert itt van tracklist.
droberto2014-01-09 23:22:19 // 3502
A House a 80-as években kezdődött és a 90-es évektő lett népszerű. Nyilván nincs akkor múltja, mint a többi stílusnak.
Előbb utóbb minden stílusba beszivárgott. (Pl. pop: Depeche Mode; Madonna)
Régebbi klasszikusok: Duft Punk; Stardust; Westbam
Számomra pedig ezek jelentetik a klassikus House-t, mert ezekre nőttem fel.
droberto2014-01-09 22:58:36 // 3501
Ez szerintem teljesen emberfüggő. Én pl. - azt hiszem mondhatom - a zene rabja vagyok.
Viszont imádom az újdonságokat. Általában DJ szetteket hallgatok, de a sok nosztalgiát ismétlést nem bírom.
droberto2014-01-09 22:53:35 // 3500
Nekem ettől a Dubstep-től áll fel a hajam, pedig még a Drum&Basst elhallgattam.
Az igazi Trance-t én szerettem, picit elhalt, de most kezd visszajönni.
A kántriházzal gondolom Avicii-re gondolsz. Pedig ezzel SZVSZ megelőzte korát. (Áprilisban rá voltam gyógyulva)
droberto2014-01-09 22:12:26 // 3499
Napjainkban a rock is beolvadt a TUC-TUC-ba, de inkább nevezzük elektronikus tánczenének (EDM).
Egyébként meg tévedés, hogy nincsenek House klasszikusok...
droberto2014-01-09 21:30:49 // 3498
Most hirtelen ennél olcsóbbat nem találtam.
Ezer, ezerötért kipróbálnám... ha esetleg talál valaki olcsóbbat (az RCA is játszik).
droberto2014-01-09 21:27:08 // 3497
Nem tudom én se...
Még nem jártam utána.
Gondolom a kutya ott van elásva, hogy veszteség lép fel a Flash tároló és a D/A konverter közti útvonalon.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.