Tagok >> WarbiRunner (Gyuri) >> Blog
A rendszáma még az ablakban, de már itthon. Volt ám öröm és lelkesedés. :-) Én pedig nekiláttam az ismerkedésnek. Megtankoltam.. benzinnel. Furcsa volt az illatosabb pisztolyból tankolni. Aztán mosás, és irány haza. A fényezést üvegtisztítós kendővel áttöröltem, a belsejét kitakarítottam, fertőtlenítettem és bőrápolóztam ahol kell. És közben csodálkoztam és sorra értek a kellemes meglepetések.
Tükörfényesre mosva, törölve sem látok semmit a fényezésén. Gyönyörű, egységes, tükrösen ragyog az egész. Pár pici apró pötty, karc amit találtam. Használt autó vagy mi...
Belül ugyanígy igényes, és ahányszor beülök én bizony új autó illatot érzek. Volt pár folt, morzsa, ez-az, de ez egy alig használt beltér, karcmentesek a fényes fekete műanyagok, a fém betét, és nincs kopás a kormányon.
És az egyik meglepetés: Ezt a Giuliettáknak mindig felróttam, hogy az a műanyag ajtópanel az rettenetes, az engem zavart. Takarítás közben jöttem rá, hogy ebben műbőr betét van. Lelkem mélyén ó de örültem, hogy nem jött össze az alapfelszereltségű fehér. Ez hasonlóan Zen-hez egy nagyon felszerelt autó, és egész más benne ülni, mint egy alapmodellben.
Felnyíló képernyő nincs benne, amit nem is bánok, így ez egy rendes autóbelső elavuló, idővel viccessé váló kütyü nélkül.
És végül a motortér. Egy szóval: makulátlan. Ilyenre tisztítani nem lehet egy motort. Ez még nem koszos. Pici zsírpapír darabok a géptető ütközők alatt. Minden fényes és újszerű.
Két éve merült fel először az autó csere. Akkor egy fehér Giuliettától indulva volt szó új Vitaráról, jártunk Kia szalonban, néztünk Fiat Tipot, próbáltunk Giuliát, sőt közel jártam hozzá hogy elcsábuljak, közben felújítottuk a zöld 146-ot, és végül eljutottunk ide. És most így jó.
Miután lett egy autónk, ki is fizettem, majd vártam. Illetve kb másnap felfogtam, hogy vettem egy autót, hülye e vagyok? A mai napig tartott, kb. egy hónap izgalom. Vajon tényleg szép? Jó? Hazaér? Nincs valami trükk?
De eddig nincs. Az autóban 66e km van most, és úgy is néz ki, olyannak is érződik. Ennyire újszerű Alfám még nem volt soha. És igazat írt a volt tulajdonosa a hirdetésben, ezért is vettem meg: ez az autó télen még egy métert sem ment. Ez látszik mindenhol, mintha új lenne a fék, féknyergek, kipufogó dobok, semmin nem látszik a 9 év nyoma. A beltéren sem. Hol van a világon még egy piros, közel full extrás, EU5-ös Giulietta, ami kis futású, nem napi járós és nem használták télen? Minden kívánság teljesült.
Az autó egy Linus nevű olasz-jármű bolondé volt. Harmadik autóként használta és még pár Ducati is állt a garázsában. Hát... köszönjük Linus :-)
Az autó rendszámmal, névre írva, elöl két új gumival annyi amennyi.. drágának sem gondolom a hazai kínálathoz képest.
Miután leírtam a Giulietta topicban , hogy külföldről, képről biztos nem vennék autót, pontosan ezt tettem. Azt is írtam, hogy nincs olyan kapcsolatom aki megnézze, intézze. Aztán rájöttem, hogy mégis van, hát hogyne lenne, csak nem a szokásos olasz-osztrák.német-holland vonal.
A rengeteg kritérium közt nekem ott volt, hogy osztrák anyuka autót még 60e km-rel se, félek a rozsdától. Inkább az olaszok felé kacsintgattam az autoscouton, de valahogy nem jött az ideális jelölt. Aztán beugrott az ötlet. Hiszen Attila, a közeli autósbolt tulaja Svédországból hoz be autókat. Már lelestem nála, hogy a blocket.se oldalon böngészget, hát nézzünk rá milyen a svéd felhozatal.
A legfrissebb hirdetés egy piros Giulietta 1.4 multiair volt 65e km-rel. A hirdetés szövegét lefordította a google, én meg csak ültem... ez most tényleg (7. kép)?? Mert ha tényleg, akkor ez pont az az autó amire vártunk.
Innentől pörögtek az események, átszaladtam Attilához, a svéd adatbázisból bárki lekérheti a JSZP-hez hasonlóan az adatokat, minden jónak tűnt. Úgyhogy feltettem a kérdést: "meg tudjátok nézni nekem ezt az autót?" Ezúttal nagyon nem akartam lecsúszni, ha ezt is elvitték volna előlem, nem is tudom... feladtam volna.
És hogy mennyire profi csapat, az elképesztő. Nem gondoltam volna. Még aznap időpontot egyeztettek, és elment megnézni a kinti srác (aki hazánk szülötte), aki egy neves luxusmáska szervizvezetője volt, most pedig egy másik prémium brand szervizét viszi. Hogy mennyire profi, azt jól mutatja, hogy észrevette az észrevehetetlent, és egyenesen bele is kérdezett. "Jégvert volt ugye?"
Mindezt pár szöszből a fényezésen.
Igen, szegény autót elkapta egy jégeső, és a biztosítására az Alfa Romeonál javították. 10 percig néztem, nem látom hogy mit kéne látni. Hibátlan, nincs színeltérés, egyenesek a lemezek, és mivel márkaszerviz rakta össze, az összes bizbasz, díszléc új rajta.
Szerencse, hogy amikor Attila felhívott ezzel az infóval, épp családi buli volt, már le voltam lazulva eléggé. :-) Azt mondtam neki, hogy ha egy láthatót még lehet alkudni és minden más oké, hozzák el nekem.
Egy óra múlva hívott, hogy van egy autóm. Svédországban. A COVID-19 kellős közepén. Elég logikus nem? :-)
...
Tavasszal elmaradt, most megtankolva, lemosva megint becsábított egy bőrápolásra is. Laza két három órás feladat, de kellemes kikapcsolódás, hamar kimennek az ember fejéből a napi gondok, feladatok.
Az Alfa flottánk szép, de nem túl észszerű. Már sokadik alkalommal rugaszkodunk neki a kérdésnek, mit cseréljünk, mire. Én egy ideje szorgalmazom, hogy az autó amit naponta használunk, gyerekeket viszünk fel alá, az legyen modern, biztonságos. Kinga szereti nagyon a 146-ot, de végre megtört a jég, vegyünk valami újabbat. Mármint csakis Alfát. Giuliettát. Egy ideje figyelem a kínálatot, de most rákapcsoltam, elkezdtem az összes érdekesnek tűnő autót leinformálni.
Csakis 1.4 T-jet vagy Multiair jöhet szóba, lehetőleg kis futással. Tudom, igazán átlagos használt autó vásárlóként álltam neki.
Érdekes tapasztalat, hogy a külföldi szervizek készségesen küldtek információt alvázszám alapján több esetben is. Érdemes ilyen módon is leinformálni az autókat. A többi a sors keze...
Mert igazából talán inkább a saját ízlésem alapján kezdtem a keresést. Fehér, tetőablak, sok extra. Találtam ilyet. Leinformáltam, rendben volt. Kerestem volna a számot, hogy felhívjam időpont egyeztetésre a kereskedőt... és akkor már nem volt ott. Mire mindent tudtam róla eltűnt, elvitték.
Aztán egyik nap Kinga valami ilyen szöveggel jött haza: "láttam ma egy fehér Giuliettát, nem is rossz az a szín se". Na ebből a rutinos férfiember hamar interpretálja, hogy annyira akkor nem kellene a fehér tetőablakosat erőltetni. Pláne, hogy a tetőablakról is kiderült, hogy neki mindegy, annyira nem kell. De mondjuk egy szép piros Alfa...
Oké, használt autót keresünk, eleve ritka ami jó, de válogassunk. Lett piros is a hasznaltauto.hu-n. Felhívtam, beszélgettünk egy jót a kereskedővel. Majd átküldte a szerviz számlákat, plusz írtam a szerviznek. Olajat fogyasztott az autó, nem találták meg a hibát. Aztán rá 10e km-re beszámította a tulajdonos egy Hyundaiba. Bármennyire szép is volt ez képekről, ezt a rizikót nem vállaltam, elengedtük a szép piros Alfát.
Maradt a vésztartalék, a biztos pont. A Kelet-Pestnél árultak egy egytulajos 52e-t futott fehér Giuliettát. Semmi extra, minden alap volt benne, de ennél jobb használt autó nincs, a napnál is világosabb előélete volt, mindenről Kelet Pestes számla. Este megegyeztünk, hogy használtat veszünk, ne válogassunk, hozzuk el a tutit. Másnap a "parkolóra" kattintva kerestem a telefonszámot.. de a hirdetés eltűnt. Megszökött ez is :-)
Pár Alfának még utána néztem, nyúztam az Autoscoutot hajnalig, de ezen a ponton kicsit elengedtem. Volt még pár autó (pl. az Opticarnál) ami jónak tűnt, de a Kelet Pestnél árult darab volt az amiért nagyjából minden extrát el tudtunk volna engedni. Titkon én viszont egy piros Alfát szerettem volna venni a lányoknak, lehetőleg jól felszereltet, ami minden porcikájával élményt ad az elkövetkezendő sok évre. Egy biztos pontot a flottánkba, nem bántam volna a xenont, a fűtött ülést, és legalább egy tolatóradart. Igen, tudom, aki ennyit válogat az fáradjon be a szalonba új autót venni. Vagy.... ?
A márciusi bejegyzéskor még nem tudtam, hogy az az állapot fokozható. Szinte teljesen letettük az autót. #teddleakulcsot Sikerült. Február 27. óta ma tankoltam bele először. 48l-t sikerült beleerőszakolnom.
Megtankoltam prémiummal, lemostam, itthon áttöröltem, kicseréltem a jobboldali xenont, mert kezdett rózsaszín árnyalata lenni, és egyelőre ennyi. Egy utunk majd lesz vele Csengerbe hamarosan, aztán újra pihenő.
Hogy mi lesz ha megérkezik az új flotta tag? Nagy kérdés még. Ez az autó fantasztikus. Gyönyörű, és különleges érzés vele közlekedni, pihentető vele utazni. A megjelenés, a hang, az a beltér. Továbbra sem győzök elég hálás lenni érte, hogy az enyém lehet.
A lightos használat idejét kihasználandó bejelentkeztem Sanyihoz, hogy cseréljen termosztátot, vízpumpát. Nehéz hozzá bejutni már, állandóan motorszétszedős munkái vannak, kb csak ő vállal ilyet már Debrecenben. Viszont neki ez az autószerelés, nem az aprómunkák, ezt már megfigyeltem. A motorokat, azt szereti szétszedni, és precízen összerakni, így egyre nehezebb rávenni, hogy cseréljen nekem ezt azt az öreg Alfán.
Tegnap végre el tudtam vinni, reggel bepattantam, indultam. Két km sincs tőlünk. Épp kanyarodtam volna le jobbra Sanyi utcája felé, index már kint, fék... uhh mondom fék... és nem, nem jött össze, tovább mentünk egyenesen. Betonkemény lett a pedál, és teljes erőből taposva is csak éppen valami fékhatás összejött. Megérezte az autó, hogy hova viszem, gyorsan szólt, hogy van itt még egy apróság..
Típus hiba, Kazes barátom blogjából már ismerős volt a sztori, elnyalódik a vákuum pumpa meghajtó tengelye. Plusz a vezérműtengely vége is, így egyszer csak szétakad a hajtás, nincs vákuum a fékszervóhoz. Alattomos és veszélyes hiba.
Az autóim hálás szerkezetek, általában pont jókor szoktak elromlani, ez most is így volt. Egyedül ültem bent, üres volt az út, 2km-re otthontól épp a szerelőhöz menet. Brilliáns időzítés :-)
Ma reggelre meg is rendeltem egy Pierburg vákuum szivattyút. Ránézésre szörnyű gagyi egy öntvény, feketére festve, ronda na... viszont fel van készítve erre a típushibára, szélesítve van rajta a lapolt rész, ami a vezérműtengely nútjába illeszkedik. Ez viszont nagyon jól jött most, nem volna kedvem vezérműtengelyt is cserélni. Pláne, hogy végül Sanyi még a vízpumpa cserét is inkább halogatja. És ez sajnos az öreg zöld autó legnagyobb baja. Nem sok hibát produkál,sőt, szerintem meglepően agyonüthetetlen egy szerkezet, de egyre nehezebb azt a pár javítást is kikönyörögnöm. És ezen ma fel is húztam magam picit, úgyhogy nem is baj, hogy mára Zen őfelsége jut közlekedési eszköznek. Az jobb mint egy doboz nyugtató XD
Holnaptól nincs iskolajárat, a zöld autó is pihenőt kap. Megtankoltam, lemostam, és kitakarítottam. Belül nagyon látszott rajta a napi használat. Egy parókára való szőke hajszál, apró kavicsok, homok, por, morzsák, összemázgált ablakok. Alaposan kiporszívóztam, áttörölgettem, így tettem vissza a helyére.
Gyönyörű ez az autó még mindig. :-)
Kereken három hónapot töltött az autó téli kerekeken ebben a szezonban. Ma visszarakattam a nyáriakat. Kicsit magasabb és kényelmesebb az autó a 19-es kerekekkel. És halkabb is. No meg jobban is néz ki. Amint felkerültek a villantós papucsok, egyből megnézték, már a gumis utcájában akadt egy rajongója. Nem mintha ez nagyon hiányzott volna, de azért jól esik.