Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2018-01-18

197 nappal az eladás után, ma felhívott az új tulaj egy kérdés erejéig.
Hol van az akku a kocsiban?
Elárultam, megköszönte.

Nem sokkal később azért hívott, hogy hogyan nyílik a csomagtartó rekesz fedele, mert a kulcsot hiába fordítja el benne, az nem nyílik fel. Nagy nehezen elmagyaráztam, hogy az az izé egy kilincs amit fel kell emelni.
Sikerült.

Mellesleg megnéztem, még mindig hirdeti.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-01-16

Az egyik fórumban a múltkor téma volt a TS kábelezése. Ma utána néztem, hogy PHuBi-nál mi a helyzet.
Nos, már a gyertyánkénti bekötés van itt is.
1. kép: Pók alufedeles motorja. A gyertyák a másik hengerről kapják a gyújtást.
2. kép: PHuBi motorja: Egy henger - egy trafó megoldás.

Kicsit keresgéltem az ePER-ben:
Az újabb kábelezésűek a CF3-as, vagyis Euro3-as motorok, meg az AR 32103 és AR 32104.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-01-16

PHuBi kapott ma két új kitámasztó teleszkópot a motorház fedélhez.
Alig lehet lecsukni, már nagyon aktuális volt.

 

- tankolások száma: 128
- km óra állás: 104.527 km
- össz. menetidő: 1421,97 óra (59,25 nap!)
- átlagsebesség: 74 km/ó
- tankolt üzemanyag: 6.219,46 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,89 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,31 Ft/km
- életkor: 779 nap
- átlagos napi futás: 136,34 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,61 %

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-01-10

A csomagtartó lámpába beraktam a LED-es izzót.
Akku bekerült. Indításpróba.
66 napja nem járt a motor.
Pöcc-pöcc-röff.
Klímát járattam egyet, hogy a gáz körbejárjon és ne száradjanak ki a tömítések.
Rádió királyság, kürt működik, kapcsolók teszik a dolgukat. Hűtőventilátor indul. Csomagtartó lámpa világít.
A féket viszont még egyszer légteleníteni kell.
Az eső miatt nem hagytuk el a garázst.
Negatív saru le, alszunk tovább...

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-01-09

Elgurultunk Erhardhoz, aki adott egy új energiatároló egységet PHuBi-nak.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-01-05

A sokféle pollenszűrőből véletlen szerűen választottam egyet. Olasz gyártmány lett.
Bekerült a helyére.
Aztán a lámpa is visszakerült, majd a burkolat is.
Motorház összerakva, már csak az utasteret kell.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-01-04

A kábel bevezetéshez le kellett vennem az ablak előtti műanyag fedelet.
A látható csavarokon kívül még három műanyag patent is tartja. A csavarokat kihajtva az elejét fel lehet annyira emelni, hogy belásson alá az ember. Kárpitleszedővel ki lehet pattintani az ajtó felőli kettőt. A középsőről le kell húzni az egészet az ajtó felé.

Egy biztos, nem sokszor lett az elmúlt 15 évben cserélve. A fedél alatt az őskosz volt.
Holnap kap egy újat.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-01-04

Tegnap vettem egy váltó relét a kürthöz adott "sima" helyett. A relé fogja átkapcsolni, hogy az eredeti kürtök szóljanak vagy az új.
A gyári kürtöket kiszedtem, hogy a csatlakozásokhoz jobban hozzáférjek. Jól néznek ki.
Felkerült a relé a táblára. Alap helyzetben az eredeti dudákra megy vissza a 12Volt. Az utastérbe vezetett kábelen a testet adom a relének, az meghúz és már indul is a kompresszor.
Projekt kész, már csak össze kell rakni a kocsit.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-12-29

Bő 4 órás munkával sikerült beraknom a cuccot. A hely szűkös, a hozzá adott cső elég rövid.
A jobb első műanyag lemez alatt szemelten ki a helyét. A relétáblát fel kellett hajtani, a lámpát meg ki kellett venni. Így már hozzáférhető minden. Elég babra munka.
Először egy alu profilra felfúrtam a kürtöket. A profilt elöl a lökhárítót tartó csavarhoz rögzítettem egy L idommal. Hátul pedig két L idommal a kasznihoz. Lyuk van mindenfelé, fúrni nem kell.
A kompresszort csak függőleges helyzetben lehet felrakni, így a dobbetét előtt találtam neki helyet. A csövezéshez át kellett helyezni a 6-os képen vastag nyíllal jelölt csatlakozót a belső oldalra (vékony nyíl).
A rövid csövek miatt a kompresszort lejjebb kellet tenni, amit a tartó megtoldásával oldottam meg.
A kompresszort akkura kötve kissé lassan felcsendült a nóta. Hiába, az akku a sok töltés ellenére már nem ad le 12 Voltot se...

Az idei évet ezzel lezárom. Folytatás 2018-ban.