Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
717 nap és 97.849 km után elérkezett az első garanciális javítás. A "visszaváltó" fül szorult cserére, mert már nem kapcsolt.
Királyság :-)
Durva visszanézni a két Spider közti különbséget.
Az első képen lévő - itt még eredeti állapotú - fémcsavar, a Pókban már meg sem volt.
PHuBi 4 évvel idősebb, mint anno volt a Pók. Ja, meg 80e km-el kevesebb is van benne.
Ennyit jelent a nyári használat...
A motor alja kicsit olajos, több gond is lesz. Folyik a váltó felől és a vezérlés oldal felől is. Tuti szimering csere lesz belőle.
A féktárcsa 20,9 mm, még jó lenne, de nem tetszik a belsejében a rozsda. Ha jól mérem 280 mm az átmérője. Bosch fékek vannak rajta Textar betétekkel.
Úgyhogy tárcsacsere és kellenek még hozzá friss fékcsövek.
A többi már csak szépészet lesz.
Felbakoltam az elejét, kerék le.
Semmi különös. A legtöbb dolog remek állapotban.
A kutyacsont lesz cserés, mert a gumija deformált.
Valamikor valaki szépészeti céllal egy vékony fekete réteget fújt az egész futóműre. Alatta persze nem lett letisztítva, így pereg a festék. Mondjuk ezt észrevettem amikor a kereskedőnél alánéztem.
Mint mindig, az idén is az akku kiszerelésével kezdődik az igazi leállás.
Ablakokat leeresztettem, aztán kiugrott.
Arktis márkájú, még sose hallottam róla. A neten körülnéztem és nem sok jót találtam róla. Ráadásul 207-es teszteredmények is vannak, tehát nem új.
Jobban megszemlélve egy "10 09" címkét találtam rajta. A német dátum szerint ez 2009.10 hónapot jelöl meg.
Tavasszal tuti új kell...
A szép idő engedett még egy nyitott tetős kört.
Fürdés, teletankolás és elvonulás a téli álomra.
58.318 km (a tankolás után még hazajöttünk)
Kor: 86 nap
Vétel óraállás: 55.500 km
Óraállás: 58.316 km
Megtett út: 2.816 km
Átlagos futás: 32,70 km/nap
Összes tankolt üzemanyag: 277,18 liter
Összes átlagfogyasztás: 7,82 liter/100km
Összes benzinköltség: 28,57 Ft/km
1 liter üzemanyag átlagára: 375,75 Ft/liter
Már régóta ki-kihagyott a visszakapcsoló fül a kormányon, de az utóbbi időben inkább semmit se csinált. Mivel a hónap végén lejár a garancia, ma elmentem megreklamálni.
A diagnózis: kapcsolócsere kell.
Még jó hogy garanciális, a megrendelt alkatrész 80e Ft.
2017.11.14. 08:00-ban egyeztünk meg, akkor kell jönni a cserére.
A régi téli gumikban 31.770 km volt. Ránézésre nem kívántam velük többet menni, így ma új Nokian WR-ek kerültek a helyükre.
A nyáriak 31.905 km-nél tartanak, a német autópálya erősen megviselte őket. Hogy visszakerülnek-e, az majd tavasszal eldől.
94.070 km
- tankolások száma: 114
- km óra állás: 93.917 km
- össz. menetidő: 1.281,90 óra (53,41 nap!)
- átlagsebesség: 73 km/ó
- tankolt üzemanyag: 5.583,16 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,88 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,13 Ft/km
- átlagos napi futás: 134,36 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,64 %
Ma a viszonylag üres úton, minden sebességhatárt szigorúan betartva 70 km/órás átlagnál 4,3 liter/100 km átlagfogyasztás jött ki bő 100 km-re. (országút, falvak, kisváros)
Hmmm....
update 2017.10.26.
"Normálisan" használva, némi forgalommal fűszerezve ugyanitt 5,6 liter/100km