Piritu - 1.000.000 - főkép
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-12-08

Összeraktam a bal hátulját is, majd lefestettem mindkét oldalon a kerékagyat és a fékvédő lemezeket.
Kicseréltem az első tömítést a fékekben. A dugattyú csavarásához előkerestem a már jól bevált laposfogómat. Most is működött.
Végezetül lefestettem a fékeket pirosra. A szárításhoz újra beizzítottam a szárítót :-)
Közben megpróbáltam a CTEK töltőt, nem akarom már visszatenni az akut, de kipróbálom.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-12-02

Befejeztem a jobb hátulját. Volt némi fejtörés, de a képek és a manual segített.
Végül felemeltem a tengelyt az üzemi magasságba (74 mm) és nyomatékra húztam a csavarokat.
Már csak le kell festeni a kerékagyat és azokat a helyeket, ahol levertem a festést, de ezt majd a másik felével együtt.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-11-30

A kerékagyak, a gumi alkatrészek és a féktárcsa takaró lemezek tisztítása volt a mai menü.
Majd nekiálltam összerakni a jobb hátulját, de félbe maradt a munka. Ki kell nyomtatni a meghúzási nyomatékokat tartalmazó oldalakat a manuálból.

Azon ritka szerelési napok egyike volt ma, amikor egy kép sem készült.

 
>> EseményAlfa Giulietta 2.0 JTDm 175 LE TCT E6 // 2017-11-30

Itt tartunk :-)

- tankolások száma: 121
- km óra állás: 99.103 km
- össz. menetidő: 1.345,30 óra (56,05 nap!)
- átlagsebesség: 74 km/ó
- tankolt üzemanyag: 5.898,83 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,89 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,24 Ft/km
- életkor: 731 nap
- átlagos napi futás: 135,57 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,67 %

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-11-29

- Letisztítottam, lefestettem a tegnap kiszerelt dolgokat.
- Szétszedtem a jobb hátulját is.
- Letisztítottam, lefestettem a jobb hátsó dolgokat is. Közben a bal oldal "száradt" - 5. kép
- Ugyan ez történt a súllyal is.
- Örömmel konstatáltam, hogy az alja nagyon jó állapotban van,
- Másik felfedezésem: nincs hátsó fékerő szabályozó!

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-11-28

Ma teljesen lebontottam a bal hátsó futóművet. Minden rendben, csak egy esztétikai festés kell.
A rugó felső résében lévő "virágcserép" tele volt földdel, homokkal. Cserébe tökéletes az állapota :-)

A Pók után furcsa úgy autót szerelni, hogy nem kell a csavarlazító. Egy csavar sincs berohadva :-)

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-11-27

Beszereztem féktárcsákat és betéteket hátra. Sajnos gumiharmonikát nem kaptam a kézifék bovden végére.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-11-26

Felbakoltam a hátulját is. A kaszni sokkal merevebb, mint a Póké volt, az ajtó simán nyílik/záródik, nem feszül így sem.
Kerekek előre kerültek az új Conti gumikkal.
A bal hátuljáról leugrott a fék. A helyzet kissé bonyolultabb, mint elöl, kell:
- új féktárcsa, mert 10,4 mm vastagok (nem lehet már szabályozni) és csúnyán kopottak,
- új fékbetét, mert valami fel van az egyikre kenődve,
- gumiharmonika a kézifék bovden végére, mert elporladt.
Maguk a fékek jól néznek ki, de nem ússzák meg a felújítást.
Új fékcső meg már van.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-11-24

Nekiálltam, nem kellet háromnegyed óra a féknyereg felújítására. Látszott, hogy ez nem volt "lyukas", teljesen tiszta volt a belseje.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-11-22

Reggel hirtelen ötlet miatt Topiékhoz mentem és rendeltem 2 első és 2 hátsó fék felújító készletet. Arra gondoltam, hogy a vezető gumikat kicserélem, a többi nem is igazán kell. (nyíl) Délutánra itt is volt.
Nekiálltam az összerakásnak.
A baloldallal nem is volt gond, a jobbal aztán lett.
A féknyergen két hibát is észrevettem:
- a gumi gyárilag nincs benn a helyén (3. kép)
- ráadásul sikerült kivágni is (4. kép)
Nem maradt más, mint felhasználni a felújító készlet többi alkatrészét is. Emlékezvén a régi nagy sz@pásra a Pók fékjével, kis pihenő után álltam neki. Aztán pár perc alatt sikerült. (5. kép)
A szétszedés után derült ki, hogy igen is aktuális volt. A kifolyt olaj és a belseje elég koszos volt, tehát a lyukon ment befelé is a kosz. (8-9. kép)

Aztán összeraktam a jobb oldalt is.

A gyors sikeren felbuzdulva megfordult a fejemben a másik felújítása is. Végül is veszteni valóm nincs vele és akkor jó pár évig nyugodt lehetek...