Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Beszereztem féktárcsákat és betéteket hátra. Sajnos gumiharmonikát nem kaptam a kézifék bovden végére.





Felbakoltam a hátulját is. A kaszni sokkal merevebb, mint a Póké volt, az ajtó simán nyílik/záródik, nem feszül így sem.
Kerekek előre kerültek az új Conti gumikkal.
A bal hátuljáról leugrott a fék. A helyzet kissé bonyolultabb, mint elöl, kell:
- új féktárcsa, mert 10,4 mm vastagok (nem lehet már szabályozni) és csúnyán kopottak,
- új fékbetét, mert valami fel van az egyikre kenődve,
- gumiharmonika a kézifék bovden végére, mert elporladt.
Maguk a fékek jól néznek ki, de nem ússzák meg a felújítást.
Új fékcső meg már van.











Nekiálltam, nem kellet háromnegyed óra a féknyereg felújítására. Látszott, hogy ez nem volt "lyukas", teljesen tiszta volt a belseje.



Reggel hirtelen ötlet miatt Topiékhoz mentem és rendeltem 2 első és 2 hátsó fék felújító készletet. Arra gondoltam, hogy a vezető gumikat kicserélem, a többi nem is igazán kell. (nyíl) Délutánra itt is volt.
Nekiálltam az összerakásnak.
A baloldallal nem is volt gond, a jobbal aztán lett.
A féknyergen két hibát is észrevettem:
- a gumi gyárilag nincs benn a helyén (3. kép)
- ráadásul sikerült kivágni is (4. kép)
Nem maradt más, mint felhasználni a felújító készlet többi alkatrészét is. Emlékezvén a régi nagy sz@pásra a Pók fékjével, kis pihenő után álltam neki. Aztán pár perc alatt sikerült. (5. kép)
A szétszedés után derült ki, hogy igen is aktuális volt. A kifolyt olaj és a belseje elég koszos volt, tehát a lyukon ment befelé is a kosz. (8-9. kép)
Aztán összeraktam a jobb oldalt is.
A gyors sikeren felbuzdulva megfordult a fejemben a másik felújítása is. Végül is veszteni valóm nincs vele és akkor jó pár évig nyugodt lehetek...









16 napja áll PHuBi a garázsban.
Ma megjöttek a fékcsövek. Mindkettő problémás volt.
Az elsőből először két különböző jött, amiből csak az egyik volt jó. Tegnap megjött a másik is.
A hátsó fékcső nem egyszerű történet, 4 különböző hosszt dobnak ki a netes alkatrészáruházak. Nem volt más bemásztam alá és megmértem. 30 cm volt csavartól csavarig. Innen már csak a 31-33 centi körüli hossz jöhetett szóba. Persze abból se jó jött elsőre. Kicsit fura volt a vége (1. kép). Ma megjöttek a jók is.
Sikerült összerakni az első futóműveket, már csak a fék hiányzik
Újra beizzítottam a "festőkabin"-t és lefestettem a fékhűtő lemezeket.
Festés közben eszembe jutott, amikor 2012.07.14. este a nagy hágóvadászat előtt okozott ez a lemezke fejtörést. A szállásra felvivő szerpentinen néha nagyon hangos súrlódó hangot halottam az első futóműből. Már mindenre gondolta, aztán csak ezek a lemezek görbültek meg és értek hozzá a tárcsához :-)
A szerelés helyszíne az utolsó képen...
PHuBi szervizelése/extrái eddig: 318.231 Ft
Fényképek a bütykölésekről: 929 db











- tankolások száma: 120
- km óra állás: 98.167 km
- össz. menetidő: 1.330,52 óra (55,44 nap!)
- átlagsebesség: 74 km/ó
- tankolt üzemanyag: 5.847,50 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,90 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,25 Ft/km
- életkor: 720 nap
- átlagos napi futás: 136,34 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,70 %



Maszkolás, drótkefe, drótkorong, festék - a délelőtti program az első fékeknek.
A hidegre való tekintettel összeállítottam egy fűtött fújó - szárító kamrát is.
Amíg száradt összeraktam a bal elejét.
Már csak el kell menni a fékcsövekért és lehet összerakni :-)



Gyakorlatilag lejárt a garancia, mert elérem a 100.000 km-t.
Innentől - mint minden más vassal - Várpalotára járunk a Csöri művekbe.
A százezres szervizelés során a már megszokott gyors és szakszerű munkát kaptuk. Kaptunk egy új bilincset is a lecsúszó turbócsőre.
A márkaszervizben tapasztalt idegbajos viselkedésnek nyoma sincs. Béke és nyugalom honol.
Ráadásul a végén a számla is látványosan alacsonyabb. :-)
2017.10.31-én jártunk Riegleréknél, hogy diagnosztizálják a kormányváltó hibát.
Mint a mai kiolvasás mutatja, a nagy elemzés közben nullázták a szerviz számlálót:
READING PARAMETERS:
Kilométer számláló: 98284,0 km
Utolsó szerviz km-állása: 94158 km
Utolsó szerviz dátuma: 10/31/2017
Szerviz: 5
Szerviz intervallum olvasása: 20000 km
Következõ szervizig fennmaradó távolság: 15874 km
Szóval ezért nem kiabált, hogy még ennyi meg ennyi km van a következő szervizig !
Nullázás után:
READING PARAMETERS:
Kilométer számláló: 98284,0 km
Utolsó szerviz km-állása: 98284 km
Utolsó szerviz dátuma: 11/17/2017
Szerviz: 3
Szerviz intervallum olvasása: 20000 km
Következõ szervizig fennmaradó távolság: 20000 km
1
520
Fórum
Friss topicok
- Alfa történelem, híres ...
- Filmek
- Giulia
- Coffee - Minden ami kávé
- Forma-1
- Alfa-HiFi
- Alfa reklám
- 4C
- 155
- Retrovízió - A '70-es, ...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV