Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
A múltkor beraktam a Pókkal kapott Blaupunkt rádiót. Feladatát ellátja.
Ma megérkezett az ebay-en rendelt rádiókeret. Bepróbáltam.
Elsőre tetszik. A feketesége kiemeli a rádió előlapján az X-et.
Lehet, hogy marad is fekete.
Gond csak annyi van, hogy a rádió nincs rögzítve a helyén.
A keret nem csak keret, mert akkor túl vékony lenne, hanem egy kis kiemelő keret is. (harmadik kép) A második perem miatt a rádió nem csúszik be teljesen a helyére, nem kattan be a keretbe. Cserébe így egy vonalban van a konzollal.
Ráadásul a rádió hátulján lévő műanyag pöcök (7 kép, sárga nyíl) nem ér bele a tartóba (7 kép kék nyíl), így nem rögzíti hátul sem.
Kell egy kis barkácsolás, készíteni kell egy spéci csavart, ami tartani fogja. (M12x40 csavar végébe kell egy M5 menet 7 mm mélyen)
Szóval elsőre elemet cseréltem. ( 3 Volt - 2016 )
Nem lett jó. A kivett elemekben is annyi villany volt, mint az újakban.
Következő lépés a panel átnézése volt, semmi látható hiba.
Következő, hogy elmentem Pápára a híres autókulcsoshoz. Elmosolyodott, majd közölte: Ilyennel nem tudunk semmit se kezdeni.
Youtube: pillanatok alatt találni videót, hogy mit kell csinálni. Aha, csak az a baj, hogy minden távirányítóhoz tartozik egy 4 számjegyű kód. Így 15 év után esélytelen megtalálni azt a kis cetlit, ami anno a kulcsra volt kötve.
Az ebay-en pedig minden van. Kulcs, panel, mikrokapcsoló.
Marad a hibakeresés az áramkörön. Majd valamelyik téli estén nekiállok...
... és a 666. napon eléré a 90.000 km-t a számláló...
- tankolások száma: 109
- km óra állás: 90.169 km
- össz. menetidő: 1.226,55 óra (51,11 nap!)
- átlagsebesség: 73 km/ó
- tankolt üzemanyag: 5.363,04 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,89 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,13 Ft/km
- átlagos napi futás: 135,34 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,67 %
Találtam egy motoros oldalt, ahol hágókat gyűjtenek: klatty
Gyorsan két környékbeli pontot fel is vettem a listámra, hogy ma a jó időre való tekintettel PHuBi-val elindulhassunk első hágóvadászatára.
4 nevezetes pont került bejárásra:
807 m Gschaid
943 m Schoffereck
1.038 m Kreuzwirt
719 m Wenzelanger Sattel
Útközben találtunk egy csodaszép vas völgyhidat is (Rohrbach)
Sose fogom megérteni, hogy hova lesznek a kátyúk az utakról ha átlépjük a határt, hogy aztán Kőszegnél visszatérve rögtön előkerüljenek...
Más:
Ma a kulcsban kimerült az elem. Nem zár, nem nyit, sőt még a LED sem villan fel a kulcson. Mindkettőben cserélni fogom.
Délelőtt végigkutattam a garázst és megtaláltam a Pókkal kapott rádiót, egy Valencia mp34-et. Részben ezüst előlap, mp3 lejátszással. Igaz USB-t, SD-t nem fogad, de így is kevesebb CD kell. Bepróbáltam, tetszett. Készítettem hozzá egy ISO-ISO adaptert ami az Alfa spéci csatlakozó kiosztását visszafordítja a szabványosra. Összeraktam. Szól.
Egyenlőre ennyi.
Kell még egy kapcsoló, hogy az antennát ne tolja ki ha CD megy, de még nem tudtam eldönteni, hogy hová tegyem.
Nagyobb fejtörést okoz a rádió körüli rés. Kellene fabrikálni valami keretet, csak még ötletem sincs, hogy hogyan.
A fiamtól megkaptam a régi, már megunt szőnyegét. Pont jó lett a kocsi mellé a garázsba.
update 2017.09.18.
Lehet rendelni a keretet:
http://www.ebay.co.uk/itm/ALFA-ROMEO-GTV-SPIDER-CD-RADIO-FACIA-SURROUND-FP-09-02-/292150347937?hash=item44058488a1:g:czUAAOSw3utY58kO
Kösz az infót JCsabi-nak!
update 2017.09.19.
Megrendeltem a keretet, szept. 25-28 között jön :-)
Kéne egy jó ragasztó.
Eszembe jutott, hogy a Giulietta rendszáma is harmadikra sikerült. Ismerve magamat szétnéztem a fényképek közt. Meg is találtam, hogy mivel ragasztottam fel. (1. kép)
Mivel ma boltjárós nap volt, bementünk a Forstinger-be és lőn! Volt nekik!
Hazaérve fel is ragasztottam, ahogy anno a Giuliettát. Először simára csiszoltam a tartót, zsírtalanítottam féktisztítóval, a ragasztóval kapott kendővel (durva higító szaga volt) letöröltem mindent. Először a műanyagra nyomtam rá, aztán ment fel a tábla. Hajszárítóval vagy fél órát melengettem, majd szivaccsal kitámasztottam.
update 2017.09.17
Még fenn van :-)
A nagy hidegre való tekintettel még egyszer átmelegítettem hajszárítóval.
A múltkor vettem egy újabb fajta impregnáló szert. Eddig csak sprém volt, amivel egyszerűen be kellett fújni. Ez meg hab, amit szivaccsal be kell dörzsölni. Macerásabb, tovább is tart. Remélem legalább olyan jó is lesz.
Ja, a vasárnap felragasztott rendszám tegnap leesett. Kell valami combosabb ragasztó.
Ma meghozta a posta a törzskönyvet. PHuBi most más hivatalosan is az enyém...
A történet ott kezdődik, hogy a tisztelt NKH-s emberke elírta a műszaki vizsga érvényességét. A német forgalmi 10/2018-as bejegyzését 2017-re értelmezte. A hibát a forgalmiban vettem észre, nem láttam értelmét a reklamációnak, inkább bejelentkeztem.
Reggel hétre vártak minket.
Beálltunk a sorra és minden rendben volt, pár apróságot leszámítva:
- a rendszerbe gyakorlatilag csak az alvázszám volt benne, semmi más. Egy csomó idő telt el az adatok feltöltésével.
- az ODB csati fedelét le kellett szedni, ami nem egyszerű, mert az egyik gyári csavar helyett 6-os csavar van,
A vizsgabiztos megjegyezte hogy a szükséges pedálerő kicsivel a maximum alatt van, lehet hogy nincsenek rendesen összekopva a betétek a tárcsával. Fogni, fognak rendesen és szinte egyforma a két oldal.
Végül is nem ügy, a télen úgyis kap újakat.
Fél 9-kor már újra róttuk az utakat. Két évig érvényesek vagyunk :-)
Még csütörtökön sikerült egy bontott rendszámtábla tartót vennem Phon-nál.
Felraktam, pontosan passzol.
A rendszámot csak ideiglenesen ragasztottam fel rá, mert nem volt jó kétoldalas ragasztóm.
Holnap reggel megyünk műszaki vizsgára, nem árt ha fenn van.