Jól előre szaladtam az új téli kerék vásárlással, főleg,hogy már a nyári is visszakerült.
De sebaj.
Sikerült vásárolnom 4db GYÁRI seleseed felnit, sőt , 17"-os méretben ami elég ritka! A gumi ami rajtuk van jó állapotú,de nincs mire raknom 17-es nyárit, így eladom ,majd a régi téli felnimről átrakatom a 225/45R17-es Semperiteket erre.
Miután legumiztattam újrafényezem mindet, valami extrább ezüstre, ez a gyári sosem jött be, túl gagyi, meg az egyik meg is van padkázva amúgy is javítanom kéne.
Összességében egész jó állapotúak, nem fog ez rosszul kinézni télen.
Háttérben Ákos156 frissen fényezett felnijei napoznak :)
Az utolsó két képen levő 17-es felni eladó lesz gumik nélkül, azokkal jártam télen. Ha esetleg valakit érdekelne.... (Mozgókúpos csavart igényel!)




Kicseréltettem a jobb első kerékagyat ,mert felni cserekor észre vettem,hogy 5 csavarból 2 nem fogott. Biztos valamelyik agyatlan gumis hajtotta bele légkulcsal.
Nagyon örültem neki...
Most már fasza!
Szép idő volt ma, így felraktam a 18-as Novitec nyári kerekeim, műanyagokat leápoltam, ahogy a bőr üléseket is. Le lett mosva, és ki lett porszívózva. Jó pár óra meló :D
A téli kerekeket is megszabadítottam a mocsoktól , tisztán mennek pihenni télig!





Megtörtént a vezérlés szett-görgők, vízpumpa cseréje!
Most 60ezerig nyugi van! :D
Majdnem pontosan 185.000kmnél!
Alkatrész : 28.000.-
Szerelés : 10.000 .-

Ki volt égve a refimbe egy izzó, azokat "100W-os" izzókra cseréltem.
Elvileg 6000kelvin, de elmegy az 4000nek is, szép fehéren világít.
A tompítottba a hírhedt Osram Night Breaker Plus van ,ami sokak szerint szép fehér.
Most látható a külömbség......
Hozzáteszem ez a legjobb halogén izzó a piacon!
Ez első lámpás képen a sima izzó, a második képen az új kék búrás izzó látható!
Még sötétben nem tudtam tesztelni!
Kicserélődtek az indexek izzói is, viszont ezek ledeset kaptak, erre nagyon kíváncsi vagyok sötétbe :))




Készen lett a középső mérőórák -üzemanyag,óra,vízhőfok mérő- világítása is.
Habár nem ment minden olyan zökkenő mentesen ,mint a 2 nagy mérőórával.
Itt ugyebár szét kell bombázni mindent:
-fejegység
-klíma vezérő tekerőo
-hamutartó (2 csarlakozó van mögötte)
-további 2 csatlakozó az elakadás jelzőnél
-váltószoknya
-egy halom csavar
-végül maga a középkonzol borítás
Miután ezzel megvagyunk kivesszük az óracsoportot. Semmilyen bonyolult dolog nincs benne, hátul egy csatlakozó található, azt kihúzzuk.
Bemenekülünk a januári hidegből , nekiállunk szétszedni az órát.
Elöljáróban az átlátszó műanyagot vesszül le, majd egy fekete részt. (apró csillag csavarok fogják,és tartó fülek)
A technika ugyan az,mint ezelött. Mutatók le, számlap le, számlap csiszolás, piros fólia ragasztás, majd összeszerelés.
Minden mehet össze, látszólag minden rendben!
Ráadom a gyujtást, a vízhőfok alapból felmegy 60fokra, üzemanyag is nagyon fals értéket mutat.
Kiműtettem megint majd bennt szétszedtem-összeraktam 3x, még mindig nem jó.
Mérgemben úgyhagytam, gondoltam majd holnap!
Volt egy elméletem ,hogy akkor valószínület gyujtáson kell visszarakni a helyes értékekre a mutatókat. Nálam ez teljesen bevált, a fals értékek már a helyeset mutatják.
Itt nagyon fontos ,hogy az üzemanyag szintet vagy jelölt be, vagy fotózd le, meg is jegyezheted, lényeg, hogy tudd hova kell visszatenni a mutatót!
Tanulj a hibámból ,így jár az az ember aki kisérletezik :D
Lényeg ,hogy minden klappol, sok sikert !




Mindig is tetszett a sportcsomagos órája, a piros világítás miatt.
Lehetőségem adódott egyszer ,hogy lecseréljem, de nem tettem.
Azért nem, mert a fekete óra magában nem tetszik ,snassz, az ezüst sokkal jobb.
Csak ,hát ugye ronda zöld a világítása.
Elhatároztam ,hogy átépítem valahogy pirosra.
Vettem T5 piros SMD ledeket, ami persze nem passzoltak a foglalatba, így ezt a tervet el is vetettem.
Tegnap viszont egy ismerősöm nekiállt a Fiatját átalakítani zöldről fehérre. A megoldás képekben illusztrálva volt.
Annyi a lényeg,hogy a számlapot valamilyen úton-módon meg kell szabadítani a zöld festéktől.
Vegyszerrel, vagy csiszolással. Én az utóbbit alkalmaztam.
Miután le van csiszolva a zöld festék ,megkezdődhet a színezés.
Gondolkoztam ,hogyan lehetne, eszembe jutott ,hogy a Puntóm után még maradt piros lámpafóliám, így azt ráragasztottam a számlap hátoldalára.
Nagyon jól színez, anno azért is szedtem le a lámpáról ,mert az index is piros lett tőle.
Egyedüé a KM számláló világításával nem vagyok megelégedve, ugyanis nem sikerült szétszednem ,így magára a "kijelzőre" ragasztottam lámpafóliát!
De legalább nem zöld...
Szerintem így is frankó ,bár kapni fog új izzókat mindenhova, mert valahol fényesebben világít picit (na ott jó az izzó :D)
Középkonzol még hátra van, de jó is lesz....... (:



Várom már a tavaszt, hogy a Novitec-et visszarakhassam (bár a jövője bizonytalan)
Kis apróságot már kapott is, fém alfás szelesapkákat!
Van a szetthez egy kis kulcstartó, mely egyben villáskulcs.
Jól rálehet húzni, így a nem felkészült(10-es villásal felszerelt) kis hülye gyerekek nem tudják levenni.
Meg még jól is mutat a kulcsom mellett.
Ja , és van még 1 szettem , eladó!
És ez itt a reklám helye! :)))



Pótoltam a hiányzó gyári, sportcsomagos középkonzol egy fontos részét, a hamutálat.
Amikor a fa -hatású- középkonzolt kevlár -hatású- ra cseréltem ,nem járt hozzá hamutál, így ideiglenesen lefóliáztam a fa tartót carbon fóliával.
Ma sikeres csere történt.
Gyerekjáték , korom sötétbe 3perc alatt megvolt.
Lenyitod, felül 2 csavar fogja, kihúzod, 2csatlakozót széthúzod a hátulján ,az újjal összedug, visszarak a helyére,csavarokat szintén, és kész.


Nagyon kattogtak már a féltengelyeim, egy szerelő barátom kicserélte őket, tökéletes állapotú bontottra! A gumiharangok is tökéletesek voltak, azokat se kellett venni.
Nagyon jó munka lett, bye bye kattogás!
Hátsó féktárcsák is cserélve lettek, betétbe 1000km van, így azok maradtak amik voltak.
A szervóolaj fekete volt, nehéz volt tekerni a kormányt, , így mondtam a szerelőmnek azt is cserélje le. Tökéletes lett. Mintha más autóba ülnék!
Ja , és a szelepfedél tömítést is cseréltettem, Victor Reinz-re!