Végre sikerült szeretnem egy szett új mozgókúpos kerékőrt!
Nem egyszerű feladat, főként a mozgókúp végett, másrészről pedig az 1.25ös menetemelkedés miatt.
1.5el Dunát lehetett volna rekeszteni...
Egy szó ,mint száz, végre megvan, postával 4ezerért. Azért barátibb, mint 9.000 máshol.
Most már van aki vigyáz a japan racingre :)
A képen a felni elég retkes (pedig hátsó), háát igen. Fehér felnit mazohistáknak...... :)))
Sokat gondolkoztam a GTA utódján, méltó váltást szerettem volna eszközölni, szerintem maximálisan sikerült.
A választásom egy JAPAN RACING JR3-as felniszettre esett, amit a Red Sun Servise-nél vásároltam meg, 8X17 ET 35-ös méretben, 5x100, és 5x114,3-as lyukosztással, fehér színben.
Konkáv küllői szerintem brutálisan jól néznek ki, és ha vélsz hasonlóságot felfedezni a ROTA GRID DRIFT felni ,és ez között ,akkor a meglátásod helyes, szinte teljesen megegyezik a két típus.
A gumikat megörökölte a GTA-ról ,így maradt a 215/40R17, kapott rejtett szelepeket, a gumizás, és centírozás után a súlyokat is fehérre festettem :D
Ez után következett a dekor, amit ki más, mint GT készített nekem, az én elgondolásom ,és terveim alapján!
Körben minden felni kapott egy 4mm-es rózsaszín felnicsíkot (igen, jól látod, rózsaszín) , és a hátsó felnik Legen WAIT FOR IT Dary feliratot.
A féknyergeket továbbá matt feketére fényeztem, és Rózsaszín Alfa Romeo felirat került rá.
Nekem nagyon tetszik az összkép, már megkaptam az Alfásoktól ezt a "szentségtörő" titulust, de hol is érdekel ez engem?! :D
A futóművet felrakás elött a téli beállításokról lejjebb módosítottam, elöl -15 , hátul -10 mm-el, így a gyárihoz képest körül-belül -90mm ültetést jelent.
Hogy az anyagiakról is szó essen... Fájt, zsír új felniről vagyon szó , ráadásul minőségi is, így karcoljuk a 200,000ft-ot!
Nem mellesleg az autómat Bellának kereszteltem :D
Bella felvételt nyert kiállítóként a 2014. március 21-23 között Budapesten megrendezésre kerülő AMTS (Auto Motor Tuning Show)-n ,így én képviselem a márkát!
De erről majd egy külön blog postban...
Vágjunk bele ,leírom mi cserélődött az autón!
A lényeg, amiért elvittem szerelőhöz,hogy drasztikus lett az olajfolyásom, és kék füst turbóhibára utalt!
Így az elvégzett cserék:
-Turbócsere: Garrett VNT 25 -gyári-
-Olaj : Luqui Moly 5W40
-Olajszűrő: Knect
-Légszűrő: Müller
-Váltóolaj: nem emlékszem, de 75W90
-Komplett bal csonkállvány kerékcsapagyostól ,és ABS jeladóstól (az volt a lényeg, bár a kerékcsapágynak nem tetszik a hangja...)
-Bal féltengely gumiharang
-Légszűrőház (el volt törve)
-Nano energizert öntöttem az olajhoz
-Főtengely csavar
-Olajfolyás rovására: 2kisebb szimering, illetve főtengely szimering, ehez a váltót le kellett kapni a verdáról, a szerelőm valszeg elrágcsált egy levél xanaxot közbe...
Olajfolyás sajnos még mindig van (minimális, de akkor is idegesít)
A régi turbóm, amit rossznak tituláltunk jó nem hordta az olajat, minimális tengely lógása van,a turbócsöveimbe annyi olajpára volt,mint minden turbós autóba...
Egyedül a geometriája volt leragadva, ez magyarázza a 2BAR-os töltőnyomást.
A töltőnyomásom most a gyári érték, tehát 1BAR!
Azért örülök is, meg bosszús is vagyok egyben ,de most aránylag rendben van az autó!
Képek most nem nagyon készültek, csak a turbóról...
Anyagiak... uhh, nem merem összeszámolni ,de kb 150.000ft...
Gazdára lelt a GTA szettem, be kellett számolnom egy garnitúra Ti szettet az árába. Voltak rajta esztétikai sérülések, eladni így csak rossz pénzért tudtam volna, így lefényeztem Gun Metálra, és meghírdetés után 15percel már jelentkeztek rá.
Jó helyre került mind két garnitúra felni szettem!!!!
Az új felniket elő rendeltem, zsír újak lesznek, jövőhéten megérkezik, erről post majd csak később, lehet,hogy csak AMTS-en (Auto Motor Tuning Show) lesz leleplezés.
...Nos ,mint előző blogposztomban olvashattad, olajfolyás után,most gázolaj folyásom van/volt. Csodás. Autót megemeltük, majd ragasztószalaggal betekertük,hogy hazáig talán nem folyik el annyi (halottnak a csók).
Megvoltam róla győződve, hogy az a műanyag L alakú elágazó törött el, szereztem csere darabot is hamar-gyorsan.
Ma apámmal alábújtunk aknán, és nem ez volt a gond.
Úgy tűnik valaki már kivágott az üzemanyag csőből előttem valamikor egy darabot, és egy nagyobb keresztmetszetűvel helyettesítette, melyet ráhúzott a régire, és bilincsezte, amivel nem is volna gond , csak ez közben elöregedett, és folyatott.
Már nekiálltam telefonálgatni ,hogy szerezzek üzemanyag csövet, holnapig bakon maradt volna az autó, de közben rájöttünk (na jó, fateré a dicsőség :D) ,hogy van egy kb. fél elbontott JTD-m a garázsban ahol szereltünk ,és a gázolajszűrőn mit ad isten rajta voltak a csövek, amik pont jónak bizonyultak. Egy bilincs jó volt ,egy használhatatlanul összerohadt. Az volt a legtöbb idő ,míg szétszedtünk.
Összerak ,felső bilincs meghúz, teszt! Nem folyik, hazajöttünk ,most ezt megírtam, és végre kezdek megnyugodni.
Kb. 2hónapja kartercsere történt az autómon , bizonyos okokból ,ami szerintem világos.
Vettem egy bontott kartert, majd egy cimborámra bíztam a cserét.
10óra fáradságos munka után lecserélte, hát ugye megfelelő szerszámok hiányában lassan megy a móka...
Úgy tűnik nem lett tökéletes, mi több napról napra jobban folyatta az olajat.
Már KUL-on is elég drasztikus volt a helyzet.
Töltögettem utána a friss olajat. Az olajfogyasztásomban szerepet játszik még a turbóm ,ami már az utolsókat rúgja, de egyszerűen sehol sem találok normális turbót...
Úgy voltam vele,hogy majd turbo cserekor újra tömítjük a kartert is, már megvettem az olajat (Liqui Moly5w40 ,6l) , olajszűrő, légszűrő, LOCTITE tömítő egy vagyonért.
Már 1hónapja ott áll a garázsba a sarokba a beépítésre váró olaj, én pedig szorgosan töltöm utána, és apám szentségelését hallgatom nap-mint nap az olajfoltok miatt (jogos) .
Nem várhattam tovább, felhívtam a cimborám ,hogy most ráérek, segítek, de csináljuk meg,mert ez nem állapot.
Így is lett elérkezett a nap, tegnap mentem hozzá ,és nekiláttunk.
A garázsa neki is ilyen ház alatti, hát egy vicc volt lejárni, de végül sikerült. Itt-ott leért, nemgond, megszoktuk már.
Rutinból 4óra alatt végetünk már vele, Loctite-al tömítve, hát rohadtul remélem,hogy 4ezerért (kedvezménnyel) tudja is majd a dolgát :)
Kész, autó összerak, új olaj bele (ja igen ideiglenes olajat míg nem kap turbót 10w40-et kapott) , alul nézegetés, nem folyik, úgy néz ki jó. Kijárás a garázsból, kabaré ismét, de sikerült. Nézzük a betont bazdmeg valami folyik.
Hát rájöttünk ,hogy ez bizony gázolaj, egyik hibát elhárítva előjött egy másik.
Erről a következő blogbejegyzésemben fogok beszélni.
Felutaztunk Budapestre a Paul Walker tiszteletére megrendezett autós felvonulásra.
A rendezvény Dunakeszin lévő Auchan parkolóban vette kezdetét ahol megközelítőleg 3000 ember gyűlt össze, és több száz autó. Innentől ment volna a menet megrendezett útvonalon az Aréna parkolóig. Mi 10percel 22 előtt indultunk , így picivel előbb odaértünk az Aréna parkolóba. Kis idő múlva pedig sorban gyűltek az autók, brutális szép számmal, ami aztán ahhoz vezetett ,hogy kiterelték a pláza parkolóból az autósokat a rendőrök , és nem is engedtek le többet, mert CO veszély volt a rengeteg egyszerre érkező autó miatt.
A rendőrök nem szóltak senkinek semmiért, a hiedelmekkel ellentétben, sőt mi több, lehúzott ablaknál hallottam ,hogy odaszólt az egyik rendőr a másiknak ,hogy "Nézd már milyen jól néz ki matt feketében" :)
Volt pár alfa is , 3db 156-os , 2db GT, és 1db 159, már amiket én láttam.
A legjobban ami tetszett, az egy Nissan GTR volt ,aminek az egész hátsó szélvédőjét beborították Paul képével.
Ezen felül volt egyedi készítésű 400le-s sportautó, EVO VIII, Subaruk, Skyline, GTR, Camaro...
Mindösszesen 550km-t utaztam, ezen filmek miatt lettem nagyrészt autófüggő, és velem együtt még rengetegen.
Csináltattam matricát én is a sokat emlegetett idézetéből...
R.I.P. Paul!
Egy tuning fórumon volt téma, a gewinde (tehát az állítható futómű) védelme télen, és volt egy ilyen megoldás.
Azért kell ,mert a sós latyak miatt ,össze tudnak gyógyulni az állító anyák, és a menetek is károsodást szenvedhetnek.
Egy nagy magyar, japán autókat tuningoló cégnél (szándékosan nem írom le melyik az) lehet vásárolni valami 16,000ft-os áron 4db-ot.
Úgy gondoltam ,hogy inkább veszek anyagot, és megcsináltatom.
Megvettem a szükséges kellékeket, (tépőzár,gyorskötöző,vízhatlan anyag)
Megcsináltam a terveket, méregettem, de csak nagyjából tudtam lemérni, ennek következtében 2db hátsót újra kell varratnom ,mert hátul a rugó felfele szélesedik, és nem tudom össze tépőzárazni a tetején.
Hát ilyen ez az egyedi gyártás :) Sebaj.
Frankón kitaláltam ,hogy gyors kötözővel fogom összehúzni ,ennek varrattam is helyet, felhajtattam 5mm-t alul felül. De alul sajnos a lengéscsillapító szárára kell húzni ,ami olyan vékony, hogy úgy nem megoldható, így kívülről kellett megoldanom.
nem olyan szép ,mint ahogy eredetileg kitaláltam ,de tökéletesen használható.
Remélem jó szolgálatot fog tenni ,majd kiderül...
Költség kb. 3,000ft.
...Pár kép, csak mert szép még téli cipőkön is, (szerintem) .
Az idei téli kollekció így néz ki, Veszprémben lőttem róla pár képet.
Nekem a télikkel is tetszik :)
Tavasszal változunk, az,hogy milyenre még fogalmam sincs, de drasztikus lesz! :)