Blog >> kipufogó
Alfa Romeo 156 2.0 TS Selespeed
2 Gyári dob átalakításával 2 kivezetésű kipufogó rendszer elkészítése. A fő vonal az hogy ne legyen egy szar Lada hangú akármi alapjáraton ! Legyen szép halk az alapjárata de ha kell akkor amikor a paripák dübörögnek akkor azok hangját felerősítse.
Figyelve arra hogy megmaradjunk az ALFA jellegzetes hangjánál ! :)
Itt a link a videóhoz :
Alfám hangja :D
Sziasztok!
A következő heti tervemet gondoltam megosztom veletek. :)
Arról volna szó hogy az egyes rendszert dupla végűre cseréljem. Félre értés ne legyen ez csupán annyit takar hogy egy darab gyári hátsó dob és ahhoz hozzá hegesztve még egy vég kimenetel a túl oldalra. Szép lesz esztétikailag , szerintem :) Hangilag pedig majd csinálok vidit ha elkészül :D
Mint ahogy az gyárilag is kialakított megvehető rendszer kinéz :
Link az oldalra ahol a cumó van.... ;)
Ti mit gondoltok ? :D
Erőt vettem magamon és elvittem a kocsit egy normális helyre, ahol átnézettem és kijavíttattam/lecseréltem a kipufogót. Egy picikét feszült az egész. Ez is meg lett igazítva. Kifújások eltüntetve. Katalizátor nem lett most visszarakva. Hátsódob Paragira cserélve, amit Kka kollégától vásároltam 15 pénzért. Katalizátor helyett gázgyorsítódob van. Nem tudom mi ez. A cég, ahol csinálták - Török&Török Felsőzsolca Ajánlani tudom. Nekem is ajánlották. Szerdánként vállalnak autókat...a hangjáról rakok videót hamarosan. A zenét hangosabbra kell tekerni.
Ez lett belőle (telefonos videó, szóval minőséget nem fikkantani)
Ennek is eljött az ideje. 200+ ekm és 11év után nem lehet tovább halasztani a hátsó kipufogódob cseréjét.
MTS dob lesz hátul, könnyen lehet, hogy gyárilag is ilyet használtak. A márkás posztban tettem be linket az MTS-hez. Egy meglehetősen profi olasz cég a jelek szerint. A termékeik nem kimondottan olcsóak, de nagyon meggyőző, az a sok információ amit a tartósság (nem örökélet) növelése érdekében tesznek. (Egy cartársnak az MTS tábla alatt az Alfa-pajzs is látható.)
A 115LE-s JTD kipufogója amúgy csavarozva van. Elvileg tehát hegesztés nélkül is lehet cserélni. Igaz a dob elején a csövek egy bilinccsel vannak egymáshoz rögzítve. Itt lehetnek gondok. A kasznisom "nyílt láng használatával" bírta jobb belátásra.
Képek jönnek.
Update: Nincs még 1 éve, hogy felkerült az új dob az autóra. Lehet, hogy ez is ki fog bírni 10 évet, de, hogy addigra teljesen barna szinű lesz, az hétszentség...
Igen, csalódott vagyok, mert az MTS-től (mint gyári beszállítótól) többet vártam. Sokkal többet. Elhiszem, hogy a felületi rozsda nem komoly dolog, de engem zavar. Legyenek szívesek szánják rá még azt az 1-2 eurót, hogy úgy legyen konzerválva, ahogyan 2001-ben is csinálták...
Legközelebb más márkát fogok kipróbálni. Talán az IMASAF-ot, talán a Eberspächer-t. A másik tanulság pedig az, hogy a jövőben beépítés előtt lefújom a kipufogóalkatrészeket cink sprayvel, utána pedig ezüst sprayvel. Mert az autóm Alfa és megérdemli.
Az utastérbe bejött a füst, főleg piroslámpáknál, dugóban. Lementem az aknába hogy felderítsem a helyzetet, de egy perc után kifolyt a szemem. Azért azt még láttam hogy a flexicső tiszta korom, és rendesen kifúj.
Körülnéztem a neten, a Bárdy-Unix és más kipufogós cégek is drágábbak voltak mint az Alba Autó. 2930 brutto (plusz postaköltség)áron háromrétegű csövet küldtek nekem, aminek azért örültem mert a gyári is csak kétrétegű volt.
Lekaptam, kivágtam, fölraktam, megpöttyöltem, leszedtem, végigvarrtam, megint fölraktam. Na azért nem volt ilyen gyors, két órát eltöltöttem vele, és úgy néztem ki mint a kéményseprők.
A következő a hűtőcsere lesz mert porladnak a lamellák, komplett sorok eltűntek már. De amíg nem látom a vízhőfokon a változást, addig marad.
Képek:
A mai délelőtt végre ( november óta vártam időpontra..:-) felfaragta a Mester ( Koncz Szervíz***** ) a dupla DTM véget.
Nem volt egyszerű, de nagyon korrektül megoldotta, igaz 3 órát elvett az idejéből.
Viszont:
Lökös kiszélesítve, pár fokos csőcsatlakozó legyártva, be és körbehegesztve, horgany spray-vel lekezelve, beállítva.
Abszolút 5*****-os munka.
A végeredmény pedig ég és föld:-)
A mai napon ki lett cserélve a hátsó dob és a hozzá tartozó csődarab.
Az idő vasfoga egy percre sem pihen :(
-MAP szenzor tisztítás
-kipufogó felújítás
-fenékborítás felszerelése
U.I.: Kérek mindenkit hogy a képeken látható módon senki sem emelje az autót!!!
Tank: ez folyt mint állat, az alján 8 lyukat számoltam és eresztett még az illesztésnél is. Iszonyat szerencsével egy bontóban találtam egy másik tankot, bár amikor ránéztem voltak kételyeim. Hazahoztam, nyomáspróbáztam, nem folyt, ezért hirtelen fel is újítottam. Csupasz fémig levakartam róla mindent, a minimális maradék rozsdát a megfelelő szerekkel kezeltem, majd kapott 4 réteg alapozót, 2 réteg rücsit és 3 réteg festéket. Fel is került az autóra, bár egyedül eltartott egy darabig. Nem bonyolult mutatvány, csak hirtelen elgondolkoztam azon, hogy miért nem vagyok polip:)
Kipufogó: lyukas volt, de nagyon. Próbáltunk hozzá idomokat keresni, de 45 fokban hajlítottat szinte sehol sem árulnak, csak 90est. Végül a Janó-dob csapata lehajlította minta alapján egy darab csőből. A régi dob maradt rajta, de előbb vagy utóbb le lesz cserélve, igaz, hogy szép hangja van, de egy kicsit számomra hangos.
Felkerültek a nyári gumik.
Plusszban még kapott egy teljes mosást.
Megfúrtam 3 helyen a hátsó kipuffdobot...ezt ajánlom mindenkinek, aki főleg városban használja, éveket lehet így rátenni az életére. Kitud folyni a rövid távok miatt lecsapódó kondenzvíz, ami ha bennmarad belülről rohasztja szét a dobot.