Blog >> kipufogó
Kicseréltettem a kipufogó flexi csövet, mert élettartamának a végéhez ért. Mielőtt visszaraktam az alsó motor burkolatot még kicseréltem az egyik szegecsanyát, mert elforgott már. A csőre 1 év garanciát kaptam. Köszönet a Proex kipufogó szervíznek. Az egész mutatvány kb egy fél órát vett igénybe.
Vettem ma két flakon hőálló festék sprayt. Le is fújtam az új kipufogót. Alaposan vastagon lefújtam egyszer az egészet, utána annyi maradt, hogy az olyan részeket, ahol előszeretettel rohad át a cső, pl hegesztés a cső és a dob között, vagy ahol hajlítva volt a cső, lefújjam mégegyszer. Holnap meglesz a 3 db kipufogó felfüggesztő gumi.
A kocsi egyébként ma került át a karosszériáshoz, pár nap csúszással, mert a szervizben nem tudták beindítani rejtélyes módon az autót. Nem értem... kimentem és nekem elsőre sikerült. Mondták is hogy biztosan hiányoztam az autónak :D Közben kiderült, hogy a szervóolaj hűtőcső is eltörött és kifolyt minden szervóolaj.
Elvileg a jövőhéten kész lesz az autó, már nagyon várom :)
Ma elhoztam az új kipufogó rendszert, legalábbis a katalizátor mögötti részt, mivel az autó összetörése előtt néhány nappal sikeresen leszakítottam néhány úton hagyott fadarab miatt.
A kocsi javításához nagy szerencsémre csak sárvédőt kellett szereznem, mert áll a szervizben egy másik 146 (még a színe is ugyanaz), de arról hiányzik a sárvédő. A sárvédőt a napokban hozza a futár, de az sajnos világosabb, mint az autóm színe, és mivel a többi cserélt elem színe is el fog ütni, nagy valószínűséggel át lesz az egész autó színezve. Úgyis fehér vagy fekete autót akartam, de ennek a hirdetése fogott meg úgy, hogy ezt nézzem meg először aztán el is hoztam egyből.
A kipufogó 26.000 ft volt, a sárvédő postával együtt 10.000 lesz. Mivel nincs semmilyen bevonat a kipufogón, le fogom valamivel fújni, hogy legalább kívülről ne rohadjon el két év alatt.
A frissen vásárolt dobokat jó hosszú száradási időket hagyva lefestettem. A fém részeket és a hegesztéseket először cink sprével, aztán az egészet ezüsttel. Jól mutat.
Nekiálltam a nagy műveletnek, ami végül nem is lett olyan nagy...
A rámpára felállva kényelmesen aláfértem. Az első dob utáni rész szétszedését némi küzdelem után flexel fejeztem be.
A hátsó toldás már simán szétjött, itt már volt párszor szétszedve.
A felrakás simán ment, a két dob precízen passzolt össze. A hátsó dob új függesztő elemeket is kapott.
Végül jött a próba. Elsőre kicsit dörmögősebb a hangja alapjáraton. Másutt nem éreztem változást a pár km-es próba során.
A hőálló festék viszont kissé büdös, de majd elhagyja...
Afri cartárs hirdetett egyet, igaz, vég nélkül. De nem baj, legalább végtelenül jó lesz... :) (Úgyis undorító a kipufogóm mióta megvan az autó...)
Teljesen gyári, hát majd meglátjuk... :) Mindenesetre ennyivel is kevesebb :)
A hátsó dobom már nagyon gatya állapotban volt ,laskára rohadt ,bizonyos fordulatnál rezgett benne valami ,gondolom levált terelőlamella. Pityukoma ajánlott egy embert ,akinek voltak bontott ,de jó állapotú kipufogói .Tőle vettem 2.0-ra való dobot.Gondolkoztam a duplásításon ,de az idén elmarad a gumi-felni kombó miatt.
A szerelést otthon csináltam .A leszedés tartott kb fél óráig ,felrakni az újat kb. 2 perc volt.Végre nem hangos ,és nagyon szép ezzel a króm véggel.
Kivetettem a dobot, illetve http://www.kipufogopillmann.hu/ -nál csináltattam egy króm véget rá.
(Dobot Proexnél vették le, 10000Ft volt.
Króm vég, Pillmann, 12000Ft)
Hát, mostanában több alkalommal is meghangosodott. Egyszer a magyar-szlovén határon... Kerkateskándon találtunk egy nagyon rendes műhelyt, ahol megcsinálták kettőezerötszázér. Meg két sörért... :)
Aztán megint, akkor Gödöllőn, akkor csak a tűzkarikánál fújt ki, az ezer pénz volt, de akkor már hegesztettünk is rajta egy picit, csak a biztonság kedvéért.
Drága autó ez... (Meg kéne egy új rendszer.)