Blog >> kipufogó
Már rég volt kipufogósnál,így most erre is sor került. A katalizátor utáni dob cserére szorult,mivel már egy ideje eregette a füstöt ott ahol nem kellett volna.
Ha szerviz, akkor valami esik, vagy eső vagy hó.
Olaj, olajszűrő és a szokásosokon kívül javítva a KH a helyzethelzőben, pótolva lett a kipufogó rögzítő így nem zörög, működik ismét a csomagtér világítás és a tolatólámpa.
Ki sikerült deríteni, hogy hol fúj ki a kipufogó, le volt tépve az egyik tőcsavar vége a kipufogó csonknál. Már számítottam rá, hogy a sortömítést is cserélni kell, így azt egyből megvettem, de nem olyan rendszerű mint a régiek így bizakodtam benne, hogy nem fújta ki. A javítás menete egy anyát hegesztettem a tőcsavar végére, és ki tudtam hajtani. Az volt a szerencse, hogy a gyári anya nem végig menetes, így maradt egy pici csonk amire rá lehetett kapatni a hagyományos anyát, és így könnyen rá is lehetett hegeszteni. Kapott egy másik tőcsavart, erre kettő darab réz anyát húztam rá. Úgy tűnik megszűnt a kifújás, és a ciripelés is.
A sortömítést végül nem cseréltem ki.
A fehérvári Kipufogó Doktor elköltözött ugyan, de még mindig gyorsan és jól dolgoznak. Ma kicserélték nekem a kissé korhadt flexibilis csövet egy csillogóbb darabra. Furcsa, milyen halk lett az Alfa a ma reggeli önmagához képest.
A szerviz amúgy a Haleszról elnevezett park mellé költözött. :)
163.800 km-nél aktuális lett az olajcsere, plusz egy kicsit mélyebben búgott egyszer a kipufogó, ezért megnézettem. Állítólag hegesztettek rajta egy kicsit.
Már egy ideje éreztem, hogy másképp viselkedik az autó, meg mintha hallottam is volna furcsa kipufogóhangot, de mivel szinte csak hétvégén van használatban, így el is feledkeztem róla, meg nem is törődtem a jelenséggel.
Tegnap azonban strandról induláskor ismét hallottam azt a bizonyos fura hangot. Hazaérvén hajtott a kíváncsiság, még járó motor mellett befogtam kézzel a kipufogóvéget és egyből világos lett, hogy ez bizony valahol kifúj. Mivel már későre járt az idő, otthagytam. Ma viszont munka után alámásztam az aknába, apum befogta a cső végét és érezni lehetett, ahogy a flexicső utáni csatlakozást követően egy régebbi javítás szövődményeként elég szépen fúj kifelé. Mivel sajnos nekem csőhöz alkalmas hegesztőm nincs, így szakemberhez vittem a kocsit. Ő egyből ki is flexelte a beteg csődarabot és felrakott a helyére egy másikat. Kb 1 órás művelet volt, amiben benne volt a kezdésként eltelt kb 15 perc hűlési idő is.
Azt tapasztaltam, hogy fürgébb lett az autó, csendesebb, nincs az a fura hang, valamint erőteljesebb visszaváltáskor nem jön be a kocsiba az a büdős kipufogógáz (ne firtassuk ennek okát...).
Fotóim sajnos nincsenek, itthon elfelejtettem készíteni, mesternél meg nem akartam ezzel bezavarni a munkába. De képzelje el mindenki, ahogy szikrák csapnak ki a kocsi alól, majd kékes villanások :D
2012.07.06. Update: gyanús volt, hogy túl nagy az üres rész azon a helyen, ahol tegnap ténykedett a kipufogós. Nyomoztam a neten...nem tartott sokáig. Azon a helyen bizony valaha egy dob is volt (fotón pirossal bejelölve), amit az előző tulaj valami okbol kifolyólag kidobott és egy csővel helyettesítette. Mondjuk nemis bánom, semmiben nem hátráltatja a kocsit. Mivel a katalizátorom is csak egy üres dob így ezek szerint full nyílt rendszerem van végig :) ...lehet kikéne dobnom a katalizátorházat és egy sima csővel helyettesíteni??!! vélemény valaki?
km állás: 154.795
Szerintem sokan vagyunk, akik kultúráltan végzünk változtatásokat az autóinkon. Nem aggatunk szegény párára rettenet műanyag spoilereket, sárvédőszélesítéseket, vasalódeszka alu szárnyakat, több száz méterről, aztán meg közelről is gagyinak látszó utólagos fényeket, nevetséges matricákat, melyektől azt hiszi a szerencsétlen, hogy jó autója lett, közben csak szánalmas. Persze a nem átlagos autóra való vágy még akkor is meglehet bennünk, ha egyáltalán nem átlagos autónk van, mint pl a mi esetünkben az Alfa Romeo.
Jó nézelődni itt az amore-n, mert a regisztrált alfás testvéreim 95 %- ban kultúrált, az én ízlésemnek is megfelelő módosításokat hajtanak végre. Márcsak az a kérdés, hogy hol van a választóvonala az ízlésesnek, s a gusztustalannak. Szubjektív dolog, mindenkinek máshol, itt le lehet zárni a témát, pont. Azonban én mégis tovább fejtegetem, az én ízlésem szerint.
Általános meglátásom nincsen, mert a válasz típus-, kivitel-, s tulajdonosfüggő. A 155-ösöm esetében a mai napig jó gondolatnak tartom, hogy feltetettem rá egy leömlőktől kezdődő sportosított kipufogó rendszert, s talán még a sportlégszűrő is belefért. Egy 2.0 t.s. változatról van szó. Akkora élményt nyújtott, hogy a mai napig visszasírom, s ha tovább maradt volna nálam, még egyéb okosítás is lett volna. A mai napig nem felejtem annak a gyereknek a fejét, aki lenyalta apja autójának az ablakát, hogy megnézhesse, milyen versenyautó húz el mellettük a Soroksári úton. (és ez csak egy példa).
A mostani autómban ugyanez a motor van, mégis más a szitu. A 164 annyira nem alkalmas a tuningra, a változtatgatásokra. (Esetleg, ha v6tb…, vagy QV…, de azt meg minek…) Ez az autó másról szól. A vérében van a száguldás, az erő, igen, még a ts-nek is, de talán még jobban a fenséges vonulás, melyben benne van, hogy ha akarja, tudja hozni a teljesítményt. Idáig megengedtem magamnak, hogy egy kicsit sportosított rendszer zenéljen, egy nagy ovál krómvéggel, de elkezdett elrohadni, így jött a kérdés: továbbra is engedem magamnak, vagy jön a gyári verzió? Elmélkedés, bizonytalanság, tudtam, hogy egyik szemem sírni fog, a másik nevetni. Most a gyári rendszer muzsikál, s nagyon jó. A gyári csőre húzott gyári krómvéggel, de majd talán azzal is megbékélek...:-) Még a sokak által lenézett t.s. verziónál is bevarázsoltak a mérnökök egy kis sportos hangot, mert nagyobb gázadásra, illetve pörgetésnél ott van a twin spark motor morgása. Alagutakban ugyan vége a visszhangos gyorsításoknak, de a döntés jó volt.
Ne értsen félre egyik Alfás testvérem se, lehet ízlésesen hozzányúlni a 164-hez is! Még ha T.S., akkor is! Az amore-n ráadásul ez a jellemző.
Ezért az én autómon már csak a következő dolgok nem egyeznek a futószalagról lejött állapottal:
- riasztó: nincs más választás, ha nyugodtan akarok aludni
- xenon: sokat járok sötétben, erdőben, hegyek között, életmentő cucc… (nyáron kiszerelve)
- rádió: rácsukom a fedelét, s nem látszik
- 2 db kígyó matrica, ezt megértitek.
- a kislányomra figyelmeztető Luca feliratok
Ja, a kipufogó csere ktg-e kb. 40.000 volt, katalizátortól hátrafelé.
sárospataki tuning találkozón indultam a kipufogóhang versenyen, 132,4 decibellel a harmadik helyen végeztem.
Ma végre, jó sok halogatás után eljött a pillanat, amikor is ki lett cserélve a picit kifújó flexicső.
Bosal 265-331 került be. Ez tökéletesen illik a gyári helyre. (54mm a gyűrűinek belső átmérője - így ráhúzható a gyári csövekre - és 200mm a teljes hossz.)
Az nagyon pozitív, hogy a szakasz, amelyben a flexicső található, kiszerelhető. Így kényelmesen, az autón kívül lehet a cserét elvégezni. (Csak az összepontozás idejére kell betenni.)
A végdob előtti csőrögzítést is újrahegesztették. Ez 10 évesen már eléggé elkorrodált, így érdemes rendbetenni.
Budafokon, Felényi Laci bácsi műhelyében cserétettem ki, akik precízen és baráti áron dolgoznak. (A legkorrektebb kasztnis, akit ismerek.)
A legközelebbi kipufogóval kapcsolatos akció valószínüleg a végdob (esetleg a katalizátor?) cseréje lesz...
Grando tapasztalatai szerint egyes MTS dobok táblája alatt ott figyel az Alfa logó is, úgyhogy jó esély van rá, hogy ilyen lesz a végdob. Elvégre 10+ évet kibír a gyári és még halk is. Szóval itt nem akarok feltétlenül elkezdeni kísérletezni.
A hátsó dob elengedte magát a csőről, ami már egyébként is csereérett volt, mármint a cső és a dob is. Kipufogó klinikára vonultunk, ahol legyártottak helyszínen minden elemet; kiváló hely a Fogarasi úton, csak ajánlani tudom. Végül középső dobot is cseréltük. Gyönyörű lett az egész, és mindössze 70 percig tartott. Króm véget nem tettünk rá egyelőre, majd talán később.