Blog >> kipufogó
Ma végre, jó sok halogatás után eljött a pillanat, amikor is ki lett cserélve a picit kifújó flexicső.
Bosal 265-331 került be. Ez tökéletesen illik a gyári helyre. (54mm a gyűrűinek belső átmérője - így ráhúzható a gyári csövekre - és 200mm a teljes hossz.)
Az nagyon pozitív, hogy a szakasz, amelyben a flexicső található, kiszerelhető. Így kényelmesen, az autón kívül lehet a cserét elvégezni. (Csak az összepontozás idejére kell betenni.)
A végdob előtti csőrögzítést is újrahegesztették. Ez 10 évesen már eléggé elkorrodált, így érdemes rendbetenni.
Budafokon, Felényi Laci bácsi műhelyében cserétettem ki, akik precízen és baráti áron dolgoznak. (A legkorrektebb kasztnis, akit ismerek.)
A legközelebbi kipufogóval kapcsolatos akció valószínüleg a végdob (esetleg a katalizátor?) cseréje lesz...
Grando tapasztalatai szerint egyes MTS dobok táblája alatt ott figyel az Alfa logó is, úgyhogy jó esély van rá, hogy ilyen lesz a végdob. Elvégre 10+ évet kibír a gyári és még halk is. Szóval itt nem akarok feltétlenül elkezdeni kísérletezni.
A hátsó dob elengedte magát a csőről, ami már egyébként is csereérett volt, mármint a cső és a dob is. Kipufogó klinikára vonultunk, ahol legyártottak helyszínen minden elemet; kiváló hely a Fogarasi úton, csak ajánlani tudom. Végül középső dobot is cseréltük. Gyönyörű lett az egész, és mindössze 70 percig tartott. Króm véget nem tettünk rá egyelőre, majd talán később.
A múlt nyár vége óta többet és hosszabban kell utaznom a munkám miatt, így kezdett zavaró lenni a kipufogó hangossága. Győrben a Bánfi kipufogó szervízben rendeltem meg az új doobot. Első körben egy natúr dob lett volna, amit a kipufogós szerel be és lát el véggel. A kipufogóklinika volt a szállító. Megbeszéltük, és abban maradtunk hogy megrendeli. Este hívott, hogy van a szállítónál egy kész dob 156-ra, gyakorlatilag pont olyan mint amit szeretnék, és olcsóbb. (gondolom megmaradt nekik). Küldött képeket, rábólintottam, 2 nap múlva meg is érkezett és fel is szerelte. Nagyon kellemes hangja van. Sokkal halkabb, de azért maradt néma morgás is.
Szóval majdnem egy év után, itt van az igért hang az új kipufogóról..
hangtompítóval
hangtompító nélkül
én nemtudom eldönteni, hogy melyik jobb :)
Már jó ideje szenvedek a kocsival, ugyanis ha esőben mentem vele, akkor elkezdett dadogni 1 idő után, majd leállt, és kb fél órás szenvedés után indult el, akkor is 1-2-3 henger, majd utána talán mind a 4.
Szombaton is így jártam, mentünk Karácsondra, de a gyöngyösi tankolásom után a kocsi nem akart indulni. Kb fél órás szenvedés, elindultunk tovább, de az eső esett, és 2-3 hengerrel mentem tovább, leparkoltam,és kész. Vasárnap arrébb kellett vele állni, semmi baja nem volt.
Hétfő reggel indultam volna haza, de csak kínkeservesen indult el, szerintem max 3 henger. De gondoltam dolgozni menni kell, ezért elindultam, lassan, erőlködve :S
Elértem egészen Hatvanig, ahol is leállt alattam a kocsi, és a mellettem lévő kocsiból kiabáltak, hogy ég a kipufogó. Mondom faxa. Próbáltam ronggyal eloltani, de szerintem volt ott sok elégetlen üzemanyag, és az is égett, meg már a lökhártóm is, szóval esélytelennek tűnt. Integettem az arrajövő autósoknak, de nem állt meg senki hogy rohadjanak meg, pedig látták, hogy lángol az autóm. Szerencsémre megállt 1 jólelkű Suzukis és hozott poroltót, amivel sikerült eloltani a lángot. Ezekután hazamentem még a kocsival, és megpróbálom kideríteni az okot, először is gyertya + gyertyakábel csere lesz, aztán meglátom mire jutok.
Június első hétvégéjén indultam haza a Balatonról, amikro feltűnt valami halk búgás hátulról. Először kipufogóra gyanakodtam. Elvittem egy mesterhez, nézze át. Nem talált zajt okozó hibát rajta. Javasolta a csapágyak ellenőrzését. Ez meg is történt, és kiderült, hogy valóban elkoptak, de még bírják. Eltelt fél év, és már igen zajos volt (az én fülemnek), így megejtettük a cserét.
Egyúttal beszereltettem a két napja vett bontott ablaktörlőmotort is.
Walkerék kicsit elszabták a hátsódobhoz vezető csövet, épp annyira, hogy rossz úton a vég nekiütődjön a lökhárítónak. Ma végre eljutottam a Kipufogó Doktorhoz, hogy igazítson rajta egy kicsit. Teljes siker, hátul végre kuss van.
Csütörtök este visszakaptam a kocsit. Ahhoz képest, hogy már szerda estére kész volt. Mindegy. Munkadíjat nem is kellett fizetni. 7.300 HUF-ot adtam érte. De ez is az alkatrész árak. Kézifékkötelek, fékcsövek (ezt nem használtuk fel, mert halasztottuk a hátsó féknyereg cseréjét)
Futómű nagyon király lett. Tetszik az Eibach. Jövő héten írok róla többet, addig tesztelgetem. Eddig az úttartás, vezetési élmény, ... stb, stb minden sokkal jobb az előzőtől. Mintha könnyebb lenne a kormányt is tekerni. Ha jól emlékszem 6 éve Merwede rugók kerültek bele. Ami nem tetszik (kezdek vele megbarátkozni), hogy magasabb az előző ültetésnél. De lehet nem is kéne ezen siránkoznom, mert az alsó toronymerevítőre vigyázni kéne. :-P
Felső lengők perselyezve. Nem kopog most semmi. Meglátjuk meddig bírja.
A felső toronymerevítő is bekerült. Második nekifutásra csak. Nem tudom mi volt az oka, hogy először nem ment fel. A bejelölve a nulla állás és merre feszíthető.
Hátsó dob elé rakattunk egy új bilincset, mert ott mindig kifújt és szét is csúszott időnként. Kipufogó hővédőlemez ismét alátétezve nagyobbal. :-) Folyamatosan kiszakad.
Bal első ABS kábel meggyógyítva.
Fotót hamarosan töltök fel. Elég koszos a kocsi ahhoz, hogy ne legyen fotogén. Elég dokker szag van belül is. :-)
Amit észrevettem, hogy fújja az olajat megint a szelepfedél tömítésnél. Fenébe is! Hátul keresztlengőkart kell cserélnem...na jó le kell kezelni az alját is, mert a napon megbarnult. :-/
Jöhet a szélvédőcsere! Utána a karosszéria fóliázás!
(azért azt leírnám, hogy a 2005-ös évjáratú 307-esünknek nincs kevesebb gondja. Csupa kopó alkatrész neki is: turbó már olajos, lengéscsillapító, kézifékkötél, kuplung, termosztát...szóval nem szarolasz)
166.892 km
A Hátsó dob végleg az enyészeté lett a kipuff végemmel. Megette a só :o( 22k Egy bontott kipuff. Új kipufogó vég, a régi nem lett volna elég jó :(. Új gömbfejek a előre 6k. Elrozsdált !!!! (Éljen a sóóóó) Futómű állítás 5k. (A kormányra sikerült nem figyelni így nem középen van az egyenes :o( Megy vissza javításra. Nem értem hogy nem vették észre) Kis munkadíj 8k
Megszűnt a nyikorgás a futóműből kanyarodáskor!!! :o)
A hardware nem sokat változott, csak minden más. :)
Elugrottam a kipufogóshoz időpontért, javíthatatlan optimistaként az új dobokkal a hátsóülésen. Alig 10 percet kellett várnom, mert éppen egy Alfa volt az emelőn. Régi-új Amore tag 33-asa, ha minden igaz, épp most regisztrál újra.
Maga a szerviz nem tartott tovább, mint a vigyorgásom a hörgő boxertől. Amikor beültem, és végre elfordítottam a kulcsot, hirtelen nem tudtam mire vélni a történéseket. Az első gondolatom az volt, hogy milyen szép hangú autó indult be a szomszéd utcában. :) Amilyen hangosak voltak a régi dobok, annyira civilizáltak az újak. Több motorhang van, mint kipufogó, selymes, mesés, isteni... imádom. Hazafelé épp útbaesett a déli elkerülő. 20 kilométernyi kerülő igazán belefér egy másfél kilométeres úton... Mit mondjak, fordulaton így is istenien szól, ráadásul érzésre sokkal felszabadultabban pörög fel. Mégis utazóautó ez, csak annyi kellett hozzá, hogy ne legyek hallássérült 90-nél. :)
Napi horrornak feltolok két képet a régi hátsódobról. Szigorúan 18+.