Blog >> kipufogó

>> SzervizGábor80 // Alfa 156 TS Distinctive // 2012-03-10

Egy - két hete észre vettem, hogy a kipufogóból furcsa szőrszerű anyag lóg ki. Mikor közelebbről megnéztem láttam, hogy ez az anyag sajnos a dob belső szigetelő anyaga. Vagyis belülről rohad. Felhívtam az illetőt akivel alig több mint 3 éve szereltettem fel ezt a sport dobot. Ő csak annyit tudott ehhez hozzáfűzni, hogy 2 év a garancia a dobra...Pff! Sokat segített, mondhatom!
Körbekérdeztem az autós boltokat, és sikerült jó áron beszerezni egy univerzális dobot. Nem kóranyagból van, viszont teljesen kezelt, korrózió álló dob. A hangja is szép lett, alapjáraton kicsit mélyebb, gázadáskor pedig szépen hallatja a hangját.
Legközelebb kétszer is meggondolom mielőtt ilyen "szakemberhez" viszem az autómat. A gyári dobom amit annó levett talán a mai napig is szolgálna az autómon.

>> SzervizLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2011-07-26

Dokinál volt.
- Olajcsere (Selenia Gold)
- Olaj, levegő, pollenszűrő csere
- Kipufogócső foltozása
- J.e. ajtó tömítésének cseréje, ha nem jó szögben álltam, beázott
- Xenon maradjon, menjen? Kivettük, de a betett izzó a xenon mellett mintha helyzetjelző lett volna, gyorsan visszaraktuk. Valószínűleg a vetítőlencse már öreg, így majd vmi mókolás fog történni vele. Egyre többen mondják, hogy büntetnek a nem gyári xenon miatt, így előbb-utóbb kivesszük. Nagyon fogom sajnálni, mert nagyon hasznos dolog, s az elmúlt három évben még senki nem villantott rám, hogy vakítom - gondolom a projektoros lámpa miatt.
- Tartalék olaj vételezése. Igen, 1-2 litert megiszik olajcserék között, bár a szelepszár-szimering cseréje óta nem figyeltem pontosan, talán javult a helyzet.
- Ktg.: 25.000
- Megint köszönet Zének.
- 197.000 km
- Az autóm továbbra is nagyon jó, nagyon elégedett vagyok vele!
Érdemes írnom a fogyasztásról. Kb. 20% város, többi országút, max.25% klíma, lyukas kipufogó miatt viszonylag óvatos gázadások, 688 km 49,07 L., 7,13L/100km. Mi lesz, ha nem lesz lyukas a cső, s nem kell ennyi klíma sem? Minek ide dízel? :-) A 155-ösben ez a motor képes volt 6,25-ös fogyasztásra is, amit nem hittem volna el, ha nem én csináltam volna tele tanktól tele tankig. Igaz, az egyenletes 100-110 volt, még kevesebb várossal, két személlyel.

>> Tuning és extraHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2011-05-26

Ma végre felkerült a Dinamiték által gyártott egyedi sport hátsó dob, a már korábban megvásárolt végeimmel. Nagyon jól fog festeni az új lökössel, addig is viszont kaptam egy "cserevéget", hogy ne keljen vágni a mostani lökösbe. Ha elkészül, lesz két lökhárítóm, és hozzá két végem, bármikor visszaállíthatom a gyári állapotokat. :) Addig is van 1,5 év garanciám...
Nagyon rendesek voltak, és valóban szinte hangja sincs (1200 és 1800-as fordulat közt ad ki hangot, afelett átveszi a motor a karmesteri pálcát:), autópályán nem fogok megőrülni, mint az elmúlt 12 napban... :)
Emellett ma biztossá vált, hogy a hátsó lökhárítóval felkerül majd még valami az autóra, de erről majd csak akkor. :)

>> Tuning és extrape-Ti // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc // 2011-05-13

Kezdettől fogva halknak találtam a kipuff hangját....hiányzott a feeling ezért Esztergomban miután beszéltem Jimmi T.-vel végleg eldöntöttem be kell szereznem egy Ragazzon dobot! Szerencsére Máté a CSS tuningtól mindenben a segítségemre volt köszönet érte!

>> Szervizbope // Alfa 147 1.6 TS Progression // 2011-04-03

elkeseredtem....:( csőstül jön a baj szó szerint...végre lecseréltük elöl a felső-alsó lengőkarokat ...az jobb alsó lengőkarnál az egyik rész a hegesztésnél már szét is esett...szval ideje volt...kicseréltük még a kerékcsapágyat is mert már mormolt az is keményen....és még mindig kotyogás hallatszik...pedig cirka egy éve volt kicserélve a stabrúdnál lévő kis bisz-basz is :( de öröm az ürömben hogy végre 1év után csendes volt újra az autó...ha kátyú nélküli sima úton menten....egészen egy napig.....ekkor vmi miatt mintha sportkipufogót aggattam volna rá....de a fura hogy alapjáraton semmi..csak ha nyomom neki a gázt....hogy még jobb legyen ez a hét, megint beállt a fék...pedig télen mivel a kézifék befagyott/beállt a kézifékbowden csere volt...és megint beállt...nem hiszem el....most ott tartok hogy sípolok a fék miatt és brummogok a kipufogó miatt....very funny :(

>> EseményHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2011-03-21

Ma elmentem Dunakeszire, és végre elhoztam a kipufogó véget, ami még szebb mint vártam. :) Króm, rozsdamentes acél, és még perforált is, bár ez még mindig nem teljesen tiszta miért jó, de jó. :D Képet sajnos nem tudtam róla készíteni, mert összesen kb. 20 percig volt nálam, már adtam is le a műanyagozás miatt, szóval itt van digitális verzióban. :)
Ha már ott jártam elvittem FanatX-es kontakt emberemhez, Dávid lakásához a lököst, jövő héten neki is esnek remélhetőleg. :) Visszafelé pont jókor csörgött, Váci úton egy balossal már ott is voltam az angyalföldi műhelyüknél, és mindent megbeszéltünk. Volt néhány tervem, végül született egy olyan megoldás, amire eddig nem is gondoltam, de mindent visz! Nagyon jó lesz, már alig várom. :)

A téli belémmenés következménye a halott kipufogórendszer. Thomikának hála, a középső elemet már lecseréltem. Akkor konstatáltam, hogy a hátsó dob a bemeneténél is megadta magát valamennyire. Mostanra teljesen kiszakadt a cső a dobból. Az új dob ASSO márkájó és az Unixból való. Sajna nem Thomikától, mert eddig az összes alkatrész számláját lefűztem és mindent dokumentáltam. Ezért ment az Unixon keresztül. A dob amúgy 20630 Ft lett volna, de volt egy csomó pontkedvezményem. Így a végösszeg 16500 Ft lett. Van rajta krómvég!!! :-DDDEnnyiért egy krómvéget sem kapok. :-D

>> Tuning és extraLacci33 // Alfa 33 1.7 8V I.E. // 2011-03-10

Hát eljött az idő újra lecserélni a kipuffomat. Pontosabban a hátsó dobot. Eddig volt rajta egy amivel vettem az autót, utána kapott egy "újat" ami k.b. egy éves volt, és mai napig az van rajta. kicsit meguntam azt a kétcsüvű akármit, meg nem is tetszik az elhelyezkedése, rászántam magam hogy vegyek egy újat. Mindigis tetszettek nekem azok az imprezás, skyline-os, suprás kipuffok, hát akkor miért ne lehetne nekem is?? Így vettem. Állitólag Tenzo R, de tanusítani nemtudom, mert nincs ráírva semmi. De mind1. Majd ha a verdán lessz, jön hang is. Remélem jó lessz a hangja :)

>> SzervizG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "PIRI" // 2011-02-06

Mivel tegnap elfosta magát a bal első lengéscsillapító, ezért kicseréltem, ha már ilyen fasza idő van. Még mászkálni se kellet utána:)
A satöbbi része érdekesebb a dolognak: kapott új stabrúd szilenteket és a kipufogón is okosítottam. A donoron sportdob volt szögletes véggel, ezért úgy döntöttem, h kicserélem. Kicsit törtem a fejem, h levágjam és a poroltó helyére hegesszem fel, de nem volt kedvem, ezért inkább középdobbal átraktam ahogy volt:) Megberheltem a csomagtér világítást is, ami már kitudja mióta nem működött:) most fasza, meg a túloldalra beraktam egy pótféklámpát az oldalsó műanyag alá (naggyonracsing lett:) Még jó, h volt itthon minden a polcon, csak időt kellet rászánni:D
Ja, és végül felpróbáltam előre is az alufelnit:D

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2011-01-25

Ha már én mostanában kevesebbet foglalkozom a géppel, azért "ő" úgy tűnik folyamatosan résen van. A beépített szervízesedékesség jelző újra működésbe lépett. :)
A kipufogóval kapcsolatban azt monda elég, ne tovább! Így úgy döntött hogy inkább végre szét esik!
Így is lett, Vasárnap este 2 utcával a lakhelyemtől a katalizátor mögötti összetételnél leszakadt a cső. Megálltam az utcában és otthagytam a kocsit.
Másnap szóltam Vittorio pajátsnak hogy levinném a műhelybe a kocsit, és riasztani kéne a kipufogós ismerősünket, azaz "Csöves Imit".
Kedden be is indult a munka.
"Csöves Imiről" tudni kell hogy saválló dolgokat hegeszt AWI-val, meglehetősen magas színvonalon. Gyakorlatilag bármit elkészít, csöveket, kipufogó dobokat, végeket, mindent. Természetesen nem ez a fő profilja, ez csak kiegészítés.
A terv az volt már régen, hogy újra kell tervezni a leömlők és a katlizátor közti csöveket, mert túl alacsonyan futottak, pótolni kell a hiányzó felfüggesztéseket, be kell építeni egy kzépső dobot mert inkább szerényebb hangot szeretnék, és akkor már egy új hátsó dob is illő lenne.
Nos ebből az első rész a bonyolult, ugyanis nagyon passzentos a hely, sokat kell számolgatni, méricskélni hogy kiadja. De a mesternek ez nem akadály.
Miután leszereltem a renszert, döbbenetes látvány fogadott, sokkal több helyen küszködött hiányosságokkal az egész mint gondoltam. Lukak mindenütt, gányolt varratok, kilapult cső, rozsda és sorolhatnám, de beszéljenek a képek helyettem.
Miután mára végztek én még maradtam és leküszködtem az összes tartó konzolt beleértve az üzemanyag szűrőjét is hogy elvihessem galvanizátatni őket.
Folyt. köv