Blog >> olajcsere

>> SzervizBence // Alfa 147 1.6 TS 105 LE // 2011-10-30

2011. 10. 24-én hoztuk el az autót 70.700 km-rel.

Mivel a hátsó kipufogó eléggé meg volt rohadva, azt leszedtem, megjavíttattam, feketére lett fújva és kapott egy króm véget is. (6000 Ft)

November elején megtörtént az olajcsere. 5l Mobil1 10W40 olaj +olajszűrű (8000 Ft) km: 70800

Mivel a motortér alulról teljesen fedetlen volt, és a Fiat-ban azt mondták hogy gyárilag kéne lennie motorvédő burkolatnak, ezért rendeltem egyet innen, 13.000 Ft-ért. Másnap fel is raktam, nem volt egyszerű mert az egyik oladal nem illeszkedett rendesen, ezért alakítani kellett rajta kicsit, de jó lett.

A váltókar elég nehezen járt. Középállásba szinte egyáltalán nem tért vissza (mintha nem is lenne benne rúgó), és az 5.et és a rükit nagyon nehéz volt kapcsolni. A Fiatban ezt orvosolták, most már könnyen megy az ötödik és a rükverc is. Csináltak még egy diagnosztikát, ami nem hozott ki semmi problémát, viszont kiírta, hogy az agyában 67000 km van. Azt mondták, hogy gyakran előfordul, hogy kevesebbet mutat mint óra szerint, tehát ez normális jelenség. Viszont most már biztos, hogy az óraállás valós. (váltó+diagnosztika 8000 Ft)

A négy darab használt Maxxis 195/65/R15 téligumihoz vettem 4 db acélfelnit, így meglett a téli cucc is. (gumik 20.000, felnik 15.000, szerelés 3200 Ft)

Pár hónapja már szivárgott, le lett tömítve. Így persze az olaj és a szűrő is cserélve lett (selenia 20K for Alfa). 267e km

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2011-11-18

Végre sor került az olajcserére. A váltóban is ki lett cserélve. A kipufogódobon kellett egy kicsit hegeszteni, és a jobb hátsó keréknél kellett kicserélni a stabilizátor rúd összekötőjét. Valami ropog elöl is, padkára felhajtásnál, kitekert kormánnyal hirtelen elindulásnál. A szerelő szerint féltengelycsukló lesz, de még bírja. Ezeken kívül a futómű tökéletes állapotban van.

Selenia 20K for Alfa, 10W-40, 258e KM.
Most, hogy a csereintervallum csak 3 hónap volt (12e km), talán csak egyszer kellett utántölteni, akkor is max 1 decit...

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2011-09-30

megejtettem az olajcserét az összes szűrővel együtt!Castrol Edge 5W40-es!
km: 171000

>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2011-09-20

Kapott a motore fincsi új seleniát. 259000 Km-nél járunk....

>> SzervizFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2011-09-07

Nemrég megtörtént az olajcsere. Mivel itt nem találtam Selenia olajat, így hosszas keresgélés után ráakadtam egy holland márkára, amelynek termékskálájában szerepel egy 10w60-as olaj, amit kifejezetten olasz autóknak gyártanak.
Ha valakit érdekel itt a specifikáció az olajról
Sokkal halkabb lett a motor, alapjáraton szinte nem is lehet hallani. Ahogy észrevettem azért csipegeti az olajat rendesen a motor. Előtte ugyanebből a márkából sima 10w40 volt benne, azzal sem volt sok gond.

Szerintem megérte átállni a 10w60-ra.

km állás: 191000.

Eddig minden autómnál 8000km után cseréltem az olajat, most Pirinél sincs másképp :) A szokásos Valvoline MaxLife 10w40 került bele, természetesen új olajszűrővel. Folyamatot nem írom le, mert azt mindenki ismeri, fényképezőgép pedig jelenleg nincs nálam :)
km állás: 149123

>> SzervizNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2011-08-08

Mivel valamivel több mint 10 ezer km-t vezettem már a kocsival, és gyanítom hogy az előző tulajék nem az eladás előtt cseréltek olajat, elérkezettnek láttam az időt az olajcseréhez. Természetesen SELENIA 20K for Alfa Romeo-t kapott, 5 literes kiszerelésben sikerült beszerezni, így tartalék is maradt. Az olajszűrő UFI, a típushoz való.

Magam végeztem a cserét, a gépkönyv mellett a fórumból is sok jó tippet, tanácsot kaptam, köszönöm :) Aknából végeztem a feladatot, meglepő módon az egész műveletben a legnagyobb szívás az alsó motorvédő panel leszerelése volt, egy megszorult, körbeforgó csavar miatt. Szerencsére kb. 1 óra próbálkozás után sikerült kicsavarnom.

Az olajcserével kapcsolatban minden flottul ment. Amire még kicsit büszke is vagyok, hogy az előző olajszűrőt sikerült kézzel lecsavarnom :) Nem kellett se szerszámot használnom, se egyéb (csavarhúzós) trükkhöz folyamodnom.
Valamivel több mint 4 liter friss olajat kapott, ekkor lett max közelben a pálca. Pár napig még figyelem, és ha kell után töltök (maradt ilyen célra kb. 1 l).

Km óra állása: 178 485 km

>> SzervizLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2011-07-26

Dokinál volt.
- Olajcsere (Selenia Gold)
- Olaj, levegő, pollenszűrő csere
- Kipufogócső foltozása
- J.e. ajtó tömítésének cseréje, ha nem jó szögben álltam, beázott
- Xenon maradjon, menjen? Kivettük, de a betett izzó a xenon mellett mintha helyzetjelző lett volna, gyorsan visszaraktuk. Valószínűleg a vetítőlencse már öreg, így majd vmi mókolás fog történni vele. Egyre többen mondják, hogy büntetnek a nem gyári xenon miatt, így előbb-utóbb kivesszük. Nagyon fogom sajnálni, mert nagyon hasznos dolog, s az elmúlt három évben még senki nem villantott rám, hogy vakítom - gondolom a projektoros lámpa miatt.
- Tartalék olaj vételezése. Igen, 1-2 litert megiszik olajcserék között, bár a szelepszár-szimering cseréje óta nem figyeltem pontosan, talán javult a helyzet.
- Ktg.: 25.000
- Megint köszönet Zének.
- 197.000 km
- Az autóm továbbra is nagyon jó, nagyon elégedett vagyok vele!
Érdemes írnom a fogyasztásról. Kb. 20% város, többi országút, max.25% klíma, lyukas kipufogó miatt viszonylag óvatos gázadások, 688 km 49,07 L., 7,13L/100km. Mi lesz, ha nem lesz lyukas a cső, s nem kell ennyi klíma sem? Minek ide dízel? :-) A 155-ösben ez a motor képes volt 6,25-ös fogyasztásra is, amit nem hittem volna el, ha nem én csináltam volna tele tanktól tele tankig. Igaz, az egyenletes 100-110 volt, még kevesebb várossal, két személlyel.