Blog >> olajcsere
Sajnos túl keményfejü voltam és a februárban megvásárolt kocsiba erővel 5-40-es olajat kértem. Mint később kiderül nagyon rossz választás volt. Ráadásul valami takony olaj is volt, 1000km-en elnyelt 1 litert is (!) Füstölt váltáskor, nagy gázfröccsnél...szóval elég ramaty volt :S Remélem ennél nem lesz ennyire durva a helyzet.
Végül megelégeltem és hosszadalmas utánnajárás, olvasgatás után a VALVOLINE Maxlife 10w-40 olaj melett döntöttem. Mivel 140.000 van a kocsiban, ezmeg direkt 100.000km feletti kocsikba való, így ez még dobott egy lapáttal a választása. Ja, és neve is van a gyereknek :P Azmég tetőzte a jót, hogy céges számlán keresztül nagyon, de nagyon jutányos áron jutottam hozzá literjéhez (750ft).
Az olajszürő elég szépen rávolt gyógyulva a motorra, úgyhogy azzal elég sokat elidőztem.







Norvég túra után aktuálissá vált az olajcsere, egyben megnézték a futóművet is. Egyelőre egy kis zsírozással megúsztam, de valószínű a féltengely környékén is cserélni kell a dolgokat. Először gumivásárlás következik.
A benzintank szivárgás sajna ismét előjött, állandósult. Csörire bíztam a megoldást, ami úgy néz ki sikerült is, az AC tömítését kellett cserélni. Ha már Várpalotán állomásozott a gép, kapott új olajat (Selénia 20K AR) és szűrőket, illetve műszakit újabb évre. A vizsgabiztosok morogtak a gumik miatt, amik valóban kellően kopottak, ráadásul a belső oldalt megette a futóműállítás előtt. Szóvan nem voltam jó ügyfél, elnézést is kérek miatta, de a lényeg hogy minden rendben volt, nem kellett szerelni semmit. A xenon-ba nem kötöttek bele, igaz megvolt minden hozzá (gyűjtőlencsés lámpa, mosó, bólint).
185.000km
- olaj csere
- olaj szűrő
- légszűrő
- 4 lengéscsillapító
- első ablaktörlő karok
- csomagtartó ajtó állítás
Ma megejtettem a 20 ezres olajcserét az Autóház Budaörsnél.
Egyben orvosoltak egy garanciális problémát is: kicserélték a vezetőülés háttámláján a bőrhuzatot. Pár hete észrevettem, hogy a háttámla oldalán, a légzsáknál lett a bőrön egy kb 2-3 centis repedés. Az okát nem igazán tudni, talán az ülés szivacsa türemkedett ott túlságosan ki és kidörzsölte a bőrt - ami ott a légzsák esetleges nyitása miatt eleve el van vékonyítva.
Most még egy-két helyen gyűrőtt, de a bőrnek köszönhetően újra újautó-illat van :)

Volt egy olajcserém, Selénia Racling 10W60 5 liter, Bosch olajszűrő, új csavar és alátét.
Sajnos úgy néz ki, hogy a következő cserénél le kell venni a teknőt és új menetet fúrni bele.
A szervó problémának hála égnek nincs komoly következménye és komoly probléma sem volt. A gumicsövem elrepedt és elcsepegett a szervó olaj. Egy füst alatt a motorolajat is ledobattam a vasról elvégre néhány 100km és ideje lett volna. Szóval 159.700 Km. Selenia 20K Alfa Romeo, Gyári Tuela Szervó olaj, és egy gumicső...
Ma lecseréltem az olajat kicsit előbb mint szükséges lett volna, Selénia 20K for AR került bele ismét, valamint gyári olajszűrő, az alaktrészekért nagy köszönet OFI - nak!. km óra állás: 91780 km
A milánói túrára készülve elvittem Csörihez az autót az esedékes olajcserére (Selénia 20K for AR), illetve futómű átnézésre. Gumiharangok, csapágyak, hátsó futómű fele cserélve, plusz egy pár csomagtér ajtóba való teleszkóp behelyezve, futóműállítás megvolt.
Olajcsere 188560 kmnél úgy gondoltam, biztonságosabb, ha friss Seléniát kap. Bele is ment 4 liter. Hamarosan a rángatás okára is fény derülhet. Vagy nem.
0
507
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Szerelőműhely
- Spider
- Adok-veszek
- 155
- Virtuális Romeo
- Coffee - Minden ami kávé
- GT coupé
- Alfa reklám
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8