Blog >> olajcsere
A szervó problémának hála égnek nincs komoly következménye és komoly probléma sem volt. A gumicsövem elrepedt és elcsepegett a szervó olaj. Egy füst alatt a motorolajat is ledobattam a vasról elvégre néhány 100km és ideje lett volna. Szóval 159.700 Km. Selenia 20K Alfa Romeo, Gyári Tuela Szervó olaj, és egy gumicső...
Ma lecseréltem az olajat kicsit előbb mint szükséges lett volna, Selénia 20K for AR került bele ismét, valamint gyári olajszűrő, az alaktrészekért nagy köszönet OFI - nak!. km óra állás: 91780 km
A milánói túrára készülve elvittem Csörihez az autót az esedékes olajcserére (Selénia 20K for AR), illetve futómű átnézésre. Gumiharangok, csapágyak, hátsó futómű fele cserélve, plusz egy pár csomagtér ajtóba való teleszkóp behelyezve, futóműállítás megvolt.
Olajcsere 188560 kmnél úgy gondoltam, biztonságosabb, ha friss Seléniát kap. Bele is ment 4 liter. Hamarosan a rángatás okára is fény derülhet. Vagy nem.
Ma egy újabb mérföldkőhöz ért Rómeó.
8 napja hoztam el a kereskedőtől, és végre olaj és szűrőcseréken esett át, emellett tegnap bendix és persely cserék voltak, így az indulás már sima. :) Azonnal meg is hálálta, az eddiginél is jobb vezetni. :)
Ennek örömére most délután alapos külső és belső takarítás, ápolás, bár ez alatt az egy hét alatt nem sok kosz ragadt rá, de hát akkor is. Ápolni kell, meg hát öröm is! :)
A következő lépés kuplung és hátsó lengéscsillapító csere, aztán talán jöhet majd a külseje is... ; )
Újra eltelt 11ezer km, elérkezett az olajcsere ideje.
4,5 liter Petronas 10W40 full szintetikus olajat öntöttem a gépezetbe, remélem szeretni fogja.
Ezen kívül kapott természetesen új olaj/levegő/pollenszűrőt is.
Km. óra állás: 210100
Köztes olajcsere, olajszűrő. Az ülés alatti légzsákcsatlakozót talán már sikerült maradandóan rögzíteni, hogy ne csússzon szét. Rendszámvilágítás izzó csere.
Elsőre jó ötletnek tűnt sétálni egy kicsit, míg az olajcsere tart, de rohadt hideg volt :)
2009.07.10. lett meg a 10000 km. Cserélve lett a motorolaj az olajszűrő, levegőszűrő, gázolajszűrő és a pollenszűrő. Mivel tönkre ment a söfőr ülésben lévő szivacs és előttem ál a nyaralás egypár ezer kilamétere, ki lett ez is cserélve. A szélvédőmosó fúvóka is cserés lett mivel a nyolc lyukból csak haton jött a folyadék.
Ma végre meg volt az olajcsere, már nagyon ráfért...
A szűrő 1200Ft került az olajat baráti szívességből meg kaptam, meg lecserélték ez egy üveg kólába került :)
óra. állás: 185715Km
Ma túl voltam az olajcserén, de ezen az autón az sem gyerekjáték..
1. Ahogy kijött a leeresztő csavar, a 7,5 L olaj szinte kirobbant az autóból, kb. 1,5m-re sugárban, ekkora nyomásra nem voltam felkészülve, persze minden tiszta olaj lett, magamat is beleértve.
2. Mivel a teknő picit előre felé lejt külön meg kell emelni az elejét az autónak amíg kifolyik belőle rendesen.
3. Az olajszűrő lehetetlen helyen van, ugyan a letekeréshez hozzáfértem, kivenni viszont csak úgy lehet ha leszedem az olajhűtő felé menő olajvezetéket is.
KM óra állás: ?
Olaj: Castrol SLX Professional 10W40, 7.5Liter
Szűrő: Gyári