Blog >> olajcsere

>> Szervizkiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2012-07-10

Behalt az utángyártott légtömegmérőm, így gariba cserélték egy ugyanolyanra. Időközben egy kedves barátommal tettünk egy kört laptoppal, és kiderült h az első két lambda szondám meg se mukkan, és az e-gázpedálnál érintkezés hiba van. Ma orvosoltam, mind a két gyári ám bontott lambdaszondát kicseréltem, és a kijelzőt is , de már az ujét raktam bele ami nem melegszik és látszódni fog minden időszakban.

Eddig 8,8-9 liter volt az átlagfogyasztásom, meglátjuk h mit produkál a működő lambdaszondákkal. 700km kb és 90.000-es olajcsere.

>> Szervizcsontz // Alfa 146 T-Spark // 2012-07-03

163.800 km-nél aktuális lett az olajcsere, plusz egy kicsit mélyebben búgott egyszer a kipufogó, ezért megnézettem. Állítólag hegesztettek rajta egy kicsit.

>> AutóápolásFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2012-06-25

A szokasos holland Alfa-csoda olajat isment megkapta a vas. Egyre profibban megy az olajcsere, szereztem egy masik emelot is es egy olajjeereszto talat is az esemeny elott:)

A nap masik feladata a lampa restauralasa volt, amit az elobbi blogbejegyzesemben leirtak szerint sikerult szepen osszekarcolni, hogy kb nem is lehetett mar atlatni rajta.

Ehhez a Turtle Wax Headlight Restorer termeket hasznaltam. Eleg durva sikalasba torkollott a muvelet a kis csiszololapkakkal amit adtak hozza. Azert sokkal jobban nez ki az egesz, de persze nem olyan mint egy teljesen uj lampabura. Igazabol itt a keszlethez adott Clarifying compound az igazi asz.

Meglatasom szerint a 3M ugyanezt a celt szolgalo termekcsomagja hatekonyabb lehet, mivel ott a furoba illesztett csiszolofejek sebessege gyorsabb nem is beszelve a polirozasrol.
De ennek ellenere nem bantam meg, hogy a Turtle Wax-ot valasztottam, csak bebizonyosodott bennem, hogy legalabb egy kisebb polirozogep azert hasznos a haztartasban :D

km allas: 212600 km

kovetkezo lepes: muszaki vizsga, bal felso lengokar csere, a bal hatso tengely (?) meg mindig "zakatol" es a helyzetjelzok folyamatosan kiegnek igy lehet hogy ott ledesites lesz a moka vege.

>> SzervizGábor79 // Alfa 156 1.8 TS SW // 2012-05-21

Km: 94.780
Eltelt az 5 év a legutóbbi vezérlés csere óta, így esedékessé vált a dolog. Albaalkatrésztől rendeltem a cuccot (vezérlés szett + vízpumpa), minden simán ment.
Miután leszedtük a régit, látszott rajta ugyan a kopás, de amúgy bírta volna még egy jó darabig. Persze a vezérléssel nem játszunk: ha eljön az idő, cseréljük.
Ha már arra jártunk, ékszíj csere is megtörtént, valamint olaj+szűrő csere is.

Költségeket nehéz összeadni, mert már korábban megrendeltem az alkatrészeket, de azért megpróbálom...:
Vezérlés: 25.200
Vízpumpa: 8.500
Ékszíj + olajszűrő: 5.500
Olaj: nem tudom, kb. 7.500-10.000 (régebben vettem, amikor accciós volt)

Azt azért megjegyzem, hogy sikerült elég olcsón hozzájutnom a dolgokhoz... pl. jelentős alkudozással az alkatrész-kereskedőnél :-)

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2012-05-02

2012.04.27. újabb szerviz.

Cserélve lettek:
- olaj (Selenia 20K Alfa Romeo),
- olajszűrő,
- levegőszűrő,
- pollenszűrő,
- hátsó fékbetét.

A futóművet is beállíttattam.

Óra szerint: 61 041 km

Selenia 20K for Alfa + szűrő.
275000km

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2012-03-12

Elérkezett az idő egy motorolaj cserére. Majdnem Selenia 20K lett, de végül a 10W-40 helyett 5W-30-asra beszéltek rá. Mivel sok jót hallottam az ENEOS japán motorolajokról, és idén a Yamaha Motogp csapat főszponzora is ;-), továbbá az ára sem rossz - mellette tettem le a voksom.
Nagyon finom lett a csere után a motor járása -ez szuper, viszont sokkal jobban "átjön" a futómű hangja :(. Jó lenne tudni, hogy már végleg marad a jó idő, és lehetne nyugvó pályára állítani a téli gumi szettet ...

>> Szervizpiktortom // Alfa 156 2.4 JTD // 2012-03-09

Mielőtt elgurulok Egerbe, meg vissza, gondoltam lecserélem az olajat. Ma meg is történt a vérfrissítés, mondjuk már ideje volt :S.
6 liter belement, cseréltem olajszűrőt, üzemanyagszűrőt, meg légszűrőt is. A pollenszűrő még vissza van.
Km: 262500.

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2012-02-13

Elérkezett a negyedik olajcserém időpontja. Úgy tűnik, ráálltam a 15 ezres olajcsereperiódusokra, a bejáratás utáni 4000-es olajcserét követően mindig úgy jött ki, hogy 15 ezrenként cseréltettem. Ez jó, hiszen rövidebb, mint a gyár által előírt 20 ezer, de azért az ideális a 10 ezrenkénti lenne.

Az Elaforgnál vettem a szerviz szettet (olaj, olajszűrő, pollenszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő), Karcsiék adatai szerint a gyár az 1,9-es, 170 lovas dízelhez már a Selenia Sport 5W-40 olajat ajánlja, így most ez került az autóba. Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e érezhető különbség... egy kicsit halkabb motorhangnak például örülnék :)

A szervizelést ismét az Autóház Budaörs végezte. Most került sor az első és a hátsó fékbetétek cseréjére is, érdekes módon kb. egyszerre koptak el...

Garanciában cserélték a váltógombot , ugyanis az alsó fele elkezdett mattulni. Megigazították a lógó motorvédő műanyagokat is és a kilincseken is állítottak kicsit, télen a hidegben ugyanis néha nem ugortak vissza a helyükre.

Köszönöm Horváth Lacinak és Rohodi Misinek az ügyintézést és az odafigyelést!

>> Szervizbizi // Alfa 166 2.4 MJTD Distinctive // 2011-12-15

Olaj- és légszűró csere.
Nem tudom már mikor volt pontosan.
Km óra: ~130.000