Blog >> gt
Réges-régen (kb. 15 éve) egy olyan cégnél dolgoztam ahol az autóflotta menedzselése is a feladataim közé tartozott. A sok leadott autó az udvaron várta a sorsát. Többnyire Fordok és Volvók voltak, de néha 1-2 izgalmasabb típus is befutott.
Így került hozzánk egy visszaadott, zöld facelift előtti 166-os 2.0TS. Egyszer kipróbáltam, és utána amikor csak tehettem ezzel mentem. A mai napig emlékszem rá, hogy egészen más dimenzió volt mint bármi amit addig vezettem. A kanyart ahol nagyobb tempónál az összes többi autó tolta ki az elejét, ez úgy vette be nyikkanás nélkül, mintha semmi se lenne természetesebb. Azt hiszem, ez volt az a pillanat, ahol átértékeltem amit addig (mások elmondása alapján) az olasz autókról, és főleg az Alfáról gondoltam.
Sok-sok álmodozás után végül tavaly érett meg bennem igazán az elhatározás, hogy szeretnék venni egy Alfát, amíg még lehet autózni, és nem önvezető elektromos autók lesznek csak az utakon.
Már egy ideje nézelődtem HaHun, jóautókon, és persze az Amorén. Benzinest szerettem volna, lehetőleg erős motorral. Először a 159-es berlinákat néztem, mert árban egész jónak tűntek. Persze ha már 159 akkor csakis a 2.2 JTS jöhetett szóba. 3-4 darabot megnéztem kereskedésekben, de elég lerúgott állapotban voltak, többnyire a széria elejéről. Mivel jelenleg van egy családi autónk meg egy kis városi, a feleségem felvetette, hogy még egy nagy autó (ami ráadásul háromszor öregebb a mostaninál) nem biztos, hogy jó ötlet. Esetleg nézzünk valami kisebbet.
A Giulietták nagyon tetszettek, de kívül estek a költségvetésünkön.
A MiTo viszont belefért volna, és ha beválik akkor a városi autót le tudta volna váltani, és akkor egyszerre lehetett volna napi használós és hobbiautó is. El is mentünk megnézni egy 155 lóerős változatot, ami mint kiderült bizományban volt a kereskedőnél. Az ára az egekben. Mondtam egy összeget, ami nagyjából a reális értéke volt az autónak, de kiröhögtek. Ennek kb. 9 hónapja már, és azóta is árulják azt a MiTót, immár 350 ezer forinttal olcsóbban. Sajnos kevés itthon az erős MiTo mert a legtöbben a 77 lóerős junior változatot hozzák be, meg a kisebb multiaireseket (twinair is előfordul néha). Én a 120 vagy a 155 pacis változatot szerettem volna. A MiTohoz közel árultak egy képről nagyon szépnek tűnő szürke GT-t. Gondoltam megnézem, mert nem adják drágán. Kár volt. A 12 éves téligumik leeresztve, az akkui lemerülve, és a belseje agyonkopva. Viszont amikor beleültem, ebben éreztem a legjobban magamat az összes eddigi típus közül. Ráadásul kupé forma, hátulra befér a gyerek (felnőtt is), és relatíve nagy a csomagtartója.
Pár hónapot pihentettük a dolgot, aztán az egyik nap feltűnt egy hirdetés amiben egy kék GT-t árultak egészen közel. Gyorsan elszaladtunk megnézni. Szép állapotban volt kívül-belül. Mivel a feleségemnek is nagyon tetszett, meg nekem is, a következő munkanap visszamentem egy autóvizsgálóval aki rákötötte az OBD-re a tabletjét, végignézte az autót, mentünk vele egy kört és azt mondta, hogy jó (de pár dologgal foglalkozni kell majd). Gyorsan leraktam érte a foglalót és utána 5 hétig nem tudtam aludni az izgalomtól. 5 héttel később átvettem, megtankoltam és hazajöttem vele.
DZ-nél ma reggel 9-re volt időpont, Első-első lambda szonda cserélve, néha dobott 1 hibát,hogy lassú kör, na most már nem teszi:-)
Tanktartó 3.-ik tartója is kicserélve galvánozva lett az is.
Odafelé full dugó de hazafelé jó volt a tempó.
Lassan 3 éve volt az utolsó ezért kértem időpontot a Mestertől, ráállított mert a magyar utak kiválóak ugye... a futómű bírja azért, jó volt hazafelé kicsit megkergetni a ménest:-)
Megvolt ez is. ugyanott, ahol már kétszer is.
166100 Km. Előtte volt egy kis Badacsonyi "olajbejáratós" túra is. :)
Az 1-2-3-as trafókat kicserélte ma Zoli biztos ami biztos, Bremi szett került be / Bosch szalagon készült / tanktartó pántokat is egyúttal amit előtte galvanizáltattam a Galván 92 Bt-vel / Attala /.
Rendben a vas odafelé kifogtam Európa legnagyobb araszolós dugóját...hazafelé a szokásos paripavágta megvolt:-)
Végre eljutottam oda, hogy felrakattam a nyári kerekeket. Mivel nemrég megcsináltattam a két felnim, igy most csak a másik kettőt kellett centíroztatni, ezzel is lehetett spórolni. Ezúttal is a gumidirekt csapatát választottam, kedvesek és profik.
Téli gumikba ment ebben a szezonban 5201 km.
Km állás : 111201
Fogy az utastérben a gyári szürke műanyagok létszáma, a B oszlop került sorra nemrég bevontam karbonszövettel és ma beszereltem a helyére.
Van kis különbség:-)
Időszerű lett már az első fékek komplett cseréje, ezúttal is Boschra esett a választás, így betétek és tárcsák is mentek bele.
Legutóbb egy hosszú út után a garázsban pihenés után vettem észre, hogy picit enged a kiegyenlítő tartályom, főként a kis csőnél ami a blokk felé megy, hát akkor most ennek a cseréjét is megejtettük, így ezzel sem lesz gond.
A duda helyreállítása az kicsit nehezebb lesz, mint gondoltam, így ezt elnapoltuk.
Aztán ha az is megvan, akkor már csak a kipufogó rendszert kell újra cserélni és mehet decemberben műszakizni Gusztávom... :)
Szerelő Olman Zsolt ismét, megint remek munkát végzett
Km állás : 110085