Blog >> olaj
Nemsokára aktuális lesz az olajcsere, így kértem a fiúkat a szomszédban, hogy nézzük át úgy, hogy ősszel vizsga, és mi az, amit addig egészen biztosan orvosolni kell!
Olajból végül a Racing mellett döntöttem, hátha kevesebbet csipeget. Most ott tartunk, hogy MaxLifeból megevett 2,5 litert 12e km alatt, ez 1000 km alatt 2 deci. Ez jó-e vagy rossz 100e km alatt, nem tudom, meglátjuk mit csinál a vastagabb full szintetikus olajjal. (Az üzenőfalra várok esetleges véleményeket, tapasztalatokat.)
Amivel viszont elégedetlen vagyok, az a fékbetétek nyikorgása! Szörnyű! Állítólag valamilyen folyadékba áztatva lehet csökkenteni, a hanghatást! Az biztos, hogy minden zebrán alvajáró gyalogos felébred, ha közeledem.
-Gázolajszűrő,-olajszűrő,-levegőszűrő,-motorolaj csere!
Hát nem egy egyszerű művelet, főleg az olajszűrő cseréje....
Második olajcseréje az autónak, a km messze nem volt benne 15K.. De az 1 év az 1 év.
Persze nem volt ez olyan egyszerű. Bár az olajat már régebben beszereztem, mégis még 1 hetet várni akartam a cserével, viszont az autó úgy döntött neki már az új olaj kell.
Nyugodtan autókáztam be a munkahelyemre, ez Karácsony előtti héten volt még, szabin is voltam, egyszer csak elkezd világítani az olajnyomás lámpám.. Hoppá, ilyen még nem volt.. Gyorsan le is állítottam és befordultam egy mellékutcába. Na ez mi lehetett, ennyire elcsöpögtette az olajat a hűtőnél? Bár már kb. 1,5 éve szivárog belőle, ilyen még nem volt. Vagy csak a jeladóval lenne gond? Na akkor nézzünk egy olajszintet. Kiszálltam, és már egy olajtócsa fogadott a kocsi jobb eleje alatt. Lehajoltam, láttam is hogy vhonnan ömlik ki belőle rendesen.
Rögtön az jutott eszembe, hogy kész az olajhűtő eddig bírta, ahol eddig szivárgott nyilván szétnyílt.
Sebaj nem vagyok már messze a melóhelytől, hívtam a havert, vontasson be. Addig felraktam a vontató kötelet, és próbáltam normálisan alánézni hogy pontosan mi történt, és meg is találtam, hát nem a hűtő nyílt szét, hanem lelőtte magáról az olajcsövet.
Hát ezekben a régi vasakban ilyen a szerviz-intervallum jelző. :)
Mivel szükségem volt az autóra, ez pedig Pénteki napon történt, lemondtam ezúttal a gyári olajszűrőről, mert csak következő Szerdára lett volna.
Így maradt az utángyártott de jó minőségű.
Másnap hozzáláttam idebent a cégnél, persze egyúttal lecseréltem a szivárgó olajhűtőt is egy GTV-jére, ami egy ideje felújítva itt pihent a fiókomban. Így mostmár egy csepp olaj sem megy kárba.
Mivel ehhez a művelethez le kellett szedni a lököst is, így rozsdátlanítottam és Budaprimer-eztem az alsó kereszttartót, a hűtő előtti kereszttartót a nyúlványokat, és függőleges nyúlványt ami a lökös széleit tartja.
Olaj 10w60 Castrol Edge Sport került bele.
Olajszűrő: Mann Filter
Levegőszűrő: Tecneco
Km óra állás: nem tom :)
A régi hűtőt elvittem hogy megpróbálják javítani, de sajnos több helyen vérzett, ezért menthetetlen..
2010.10.26-án meg lett ejtve a szerviz.
Kapott:
- olaj (Selenia 20K),
- olajszűrő,
- levegőszűrő,
- pollenszűrő.
A futóművet is beállíttattam.
Mivel használtként vettem megnézettem mennyi km van benne valójában.
Óra szerint: 41 519 km. Diagnosztika szerint: 39 432 km
Ma egy éti csiga társaságában (aki a jobb első kerék felett utazott) sikeresen megérkeztem a Large Autóhoz a vásárlást követő, tervezett vezérlés cserére 80 240 km-nél. Megtörtént a vezérműszíj, az ékszíj, a feszítő csapágyak és a vízpumpa cseréje. Kapott új olajszűrőt és persze az olajat is lecseréltük.
Km: 80.240
Ki lett cserélve a szervokormány folyadéka, és a váltóolaj.
A váltóé szép tiszta volt, de a szervo a szép piros helyett valami sötét sár szerű lé volt. Most a folyadékok mindenhol felfrissítve.
km: 103001
Elérkezett a 2010-es olajcsere ideje is. A km órában 95661 km volt. Ahogy szoktam most sem tettem meg 10.000 km-t az utolsó olajcsere óta :)
Cseréltünk még: olajszűrő, levegőszűrő, bal első tompított izzó, rendszámtábla világítás izzó, riasztótávirányító elem.
A tolatáskori féknyikorgás is orvoslásra került. Szorult egy kicsit a hátsó betét.
Plusz ami meglepetés volt az autó felemelésekor az az, hogy eltört/elrohadt egy kipufogó tartó elem. Ez meg lett hegesztve.
2010.08.02.A kocsiba 63.650 km van.Lecseréltettem a szervó olajat.Ha már ott voltam ki lett szedve az EGR egy takarításra meg a légtömegmérő is.Hátha kicsit megnövelem az élettartalmát ezzel.Az olaj 2.500 volt a munkadíj pedig 6.000.
30.-31.-én ismét alfás barátokkal voltunk kirándulni,strandolni.(Csekőcsalád,Zümicsalád)30.-án Kiskunmajsán 30.-én pedig Balatonon.KlikkAugusztus 8.-án pedig Tihanyba.Klikk
A fennmaradt két zajforrásról végre kiderült, hogy melyiket mi adja. Fékezésnél a fékbetétek mozdulnak el, az pattan egyet egyet. Ez könnyen orvosolható hiba.
A csörgőszörgőskaristolós hangot pedig valamelyik szinkrongyűrű (vagy rugóslemez?) adja ki a váltóban. Első körben reméltük, hogy egy sűrűbb váltóolaj enyhíti, így kicseréltük az előírtnál egyel vastagabb olajra (Tutela ZC90) (ami nem ásványi olaj, így cserélni kell 15ezrenként). Ez nem segített sajnos, úgyhogy marad a váltó szétbontása.
Mivel a probléma nem akut, csak esztétikai hiba, ezért várakozásra intettek, egészen addig, amíg nem lesz napirenden a diffi csere.
Ráadásként tegnap este egy nyiszogó hangra lettem figyelmes. Először futóműre gondoltam, természetesen, de hazaérve megringatva az autót nem szólalt meg semmi, csak mikor becsaptam az ajtót..Gyanítom ez valami apróság, amit még talán én is tudok orvosolni :)
Hát, őszintén, nem tudom, hogy ha tartom magam az eredeti tervhez és valami régebbi örömautót veszek, akkor azzal mikor értem volna el oda, hogy önfeledten élvezzem. Valószínű egy teljes szétszerelés és összerakás után. Ahhoz képest, hogy egy teljesen jó állapotú kocsit vettem, már egy másik autó árát beletoltam a szervizébe, és mindig van valami apróság ami felüti a fejét és nem hagy nyugodni. Ha így folytatja, eléri hogy a téli szünetben ízeire szedetem szét és újra összerakatom. Max nem veszek ajándékot senkinek :)
Még mindig szervíz. Már kurvára unom. 3. hete nincs autóm. Mindig olvasom a szar poénos rendszámtáblákat ratyiszuzukikon, hogy "Inkább ezzel járok, mint gyalog!" Hát a nagy ló....t. Ma már annyira kész voltam, hogy inkább sétálni akartam, mint a PUGot használni. Mindjárt sírok. Kocsi hátulja kész. Lengéscsillapító, keresztlengő (sajnos nekem kettő meghajlott, amit vettem abból is kettő hajlott volt. Összehozta a szerelő. Azt mondta a többinek semmi baja nem volt. Árba simán benne volt.) hosszkitámasztó (6.000 Ft / pár). Mi volt még? Nem emlékszem. Eleje még nincs teljesen kész. Eddig a szelepfedéltömítést cserélte. Azt nézegeti, hogy olaj hova hányódik szép. Termosztát is kipattant. Tovább megy a mutató, mint 70 fok, de nem áll 90re. Na hova s.-rjak. Még az olaj, olajszűrő, kormánystabrúd és alsó lengők cseréjét műveli az inas.
Beszereztem még ablaktörlőt és pollenszűrőt, amit a PUGba rendeltem. :-DD Mindegy, Alfába fontosabb. Hátulja nem lett olyan, amilyet szerettem volna, mert a jobb oldala belerugózik még mindig. Fa***mba, mérges vagyok. Peremezve lesz. Slusszpassz vagy mi. Mi volt még? Semmi. Reggel PUGgal megyek dolgozni. Már nem azzal akarok!
Lengéscsillapító: 9.000 Ft / pár postával
A többi az meg 29.300 Ft postával (Termosztát, ablaktörlő, pollenszűrő, 2 L oil, csonkállvány szilent. ki találja ki ezeket a birka neveket? és szelepfedéltömítés, ha volt még valami, akkor elfelejtettem...olajszűrő :-D ) Megyek eszek valamit.
A rendszámtáblám most sincs meg. Van egy rahedli víz még mindig az aknában, de minek? Máshol meg szomjan halnak.
Hazahozom és televerem a kúton 352 Foritnos benzinnel....
Ja még egy megjegyzés, mert már kezd idegesíteni, hogy ahol van az autó mindenki a birka rétegvastagság mérővel arcol és méregeti a kocsit. Majd nagy flegmán bevágja, hogy hol mutat többet a műszer. Kit érdekel. 12 éves az autó. Tudom minden szarját, hogy hol volt törve. Jobb hátulja, és a bal hátsó ajtó is fújva volt. Ez változtat valamit, hogy a tulaja vagyok/leszek? Nem értem a dolgot. Már azt várom, ha egyszer eladásra viszem, hogy milyen gyökér fogja méregetni és okoskodni. Kajak felidegel...és még biztos, hogy lesz fújva, mert valami paraszt unatkozik és összecsikargatja plussz még akik nem tudnak parkolni és úgy gondolják nem eléggé van legömbölyítve a sarka a lökhártónak. Szóval akinek nem tetszik az ve......