Blog >> olaj
Nnna szóval 260 000 km-nél lecseréltem a kipróbálásra beleöntött, és 5000 km-t bírt olajat, Selenia 20k Alfa-ra.
Feltettem egy gyári olajszűrőt is. Ilyet még úgysem csináltam eddig...
Aaasszem, a héten le kell hogy cseréljem az olajat vala.
5000 körül járok vele, de mintha kissé alul teljesítene.
Ma keringtem a belvárosban mint a gólya..., mert össze vissza alakították a Felszab környékét, és mire a motor igen forró lett, az olajnyomás eltűnt, de rendesen. 2000-es fordulaton még épp eléri az 1 bárt, ami nem sok, alapjáraton viszont fittyed a mutató, mint nyugdíjas pornósztár lelkesedése, hajnal négykor...
Holnap megyek Selenia-ért...
Aztán felírom százszor a táblára: "Sosem veszek olcsó olajat"
12 ezer km volt az utolsó olajcsere óta. Akkor még 10-60 ment bele, merthogy ha már az a gyári, akkor legyen benne az. De nem nagyin szerette, mert zabálta, mindegy is.
Most sima 20k-t kapott, hátha ez jobb lesz neki, vagy nem, ez van.
A pollenszűrő is csereérett lett, az is egy éves, a légszűrővel egyetemben.
Azt ennyi.
Ma kicseréltem az olajat, mert a szerelők a szomszédban azt mondták, ha van hozzá kedvem, csináljam meg magamnak. Volt hozzá...
Tehát a mai naptól új "vér" csörgedezik az autóban. No és persze új szűrő. Gyárival megegyező utángyártott , mert ahogy a képeken is látszik, a gyárit is a Clean Filters gyártja.
km: 96 619
Eljött az olaj csere ideje is + még 1-2 apróság. A hosszbordás szíj + a hozzá tartozó feszítők lettek cserélve. Selenia20K kapott a vas + az összes szűrő(pollen,levegő és olaj) Az óra szerint 224436 km-nél.
Olajcsere, légszűrőcsere előkészítve.
Valvoline MaxLife 10W-40 5 l
Clean Filter olajszűrő
Clean Filter (olasz) levegőszűrő
km: 95 566
Mai nap megtörtént az olajcsere, Selénia WRD-t kapott a trakesz! :)
Ma 9-re mentem Ber-doékhoz. 1.5 órásra tervezett fék és olaj + szűrők cseréje délután 4-kor fejeződött be. Ott kezdődött, hogy valószínüleg félreértettük egymást mert tegnapelőtt voltam náluk és leegyeztettem hogy mit kell majd cserélni és hogy meg is várom ott helyben a dolgot. Azonban ők csak ma rendelték meg az anyagokat mert "hitelbe" nem mernek semmit elhozni. A futár rohadt későn jött és ráadásul rossz féket hozott. Illetve a számítógép rossz féket adott ki az én autómhoz. Úgyhogy vissza és hoztak egy nagyobb féket. Délután 2 körül neki is tudtak állni felszerelni az új fékeket és utána az olajat és a szűrőket (olaj, levelgő, gázolaj, pollen) lecserélni.
Az autó Brembo tárcsát kapott Textar betétekkel. A fék 30e Ft volt a munkadíj 15000. A többi az apróságok ára.
Hazafelé nem nagyon akart húzni az autó. Visszamentem. Kiderült, hogy nem volt jól visszadugva a LMM csatlakozója. Visszadugás után megérkezett a teljes ménes :)
Nem, nem volt lánykérés sem esküvő...
Ette az olajat, nagyon, remélem ezek után nem fogja, mert akkor ...
Akkora a klíma kifejezés túlsúlya a blogom szófelhőjében, hogy az már elképesztő. Ez van...
Az történt tehát, hogy nagyon nehezen kiszerelték a nehezen hozzáférhető és rendesen berohadt hibás csövet. Aztán a helyére beforrasztottak egy új csövet; nem gyári, de jópár évig tuti kitart, ameddig a kocsi is még talán.
Aztán jött a próba, meg a kompresszor olajjal feltöltése. Ekkor derült ki, hogy az addigi szerelések alatt az egyik elektromos csatlakozó sérülhetett, mert a kompresszor nem akart bekapcsolni. Hibakeresés, és kiderült: a minimum nyomáskapcsoló csatlakozója sérült. Nem csoda, szét van az is rohadva, mit minden egyéb: ha hozzáérsz, szétesik. Még jó, hogy nem kell gyakran hozzányúlni... Forrasztás, miegymás, összerakás.
Újabb próba, a rendszer láthatóan nem ereszt. Ekkor olaj töltés, csúnya régi gáz töltés (rémes nevét le sem írom, bocs, Föld...), és minden frankó.
A kiszedett cső még gyári volt, rajta a dátum: 1992. 02.18. Mondjuk elég jól bírta a szar olasz. :)
A klímásnak ment mindennel együtt a 20-as, a szervízbe a sok macerárért a 15.
Végül elvégeztem a fertőtlenítést is, még a múltkor megvett cuccal.