Megvolt az ottalvós buli, úgy néz ki megoldódott az olajfolyás probléma. A hiba fő oka az olajtermosztát ház feldele volt, az kapott egy új tömítéskészletet. Ezenfelül az olajhűtőre menő csövek is cseréve lettek. Így már volt értelme a motortartó cseréjének is.
@186.000km
- Termosztát csere - Behr.
- Friss fagyálló.
- Elrepedt gumicső cseréje a termosztátnál.
- Szervó olaj csere - Mannol Dex3
- Porlasztók felújítása.
- Jobb első felső lengőkar cseréje - TRW (alig 1 évet bírt az előző....)
Régen volt az autó nagy szervizen, pár dolog kijött rajta, volt mit csinálni. Először is olajcsere történt, természetesen szűrővel. Eddig Selénia volt benne, de rábeszéltek, hogy próbáljak ki másik olajat. Sok jót hallottam róla, remélem nekem is beválik, így Motul X-Clean 5W40 olaj került a helyére. Az utóbbi időben kb 1 literrel felment a fogyasztás, ennek az okát is meg kellett keresni. Főleg termosztátra gyanakodtam, mert meg sem közelítette a 90 fokot a hűtővíz. Még a gyári volt benne, kapott új Behr termosztátot. A légszűrő csövénél is volt némi probléma, illetve a katalizátor és turbo találkozásánál is kifújt a rendszer, ezek is rendbe lettek téve, valamint új légszűrő is került az autóba. Cserélve lett még 2 db hosszbordás szíj és a főtengely szíjtárcsa, mert iszonyatosan csörömpölt már. Az izzítógyertya visszajelzője évek óta villogott, és nem segített rajta az sem, amikor ki lettek cserélve a gyertyák. Kábel probléma volt, ez is rendben van most már. A műtét Zé. műhelyében lett végrehajtva. Nagyjából ennyi történt, viszont jövő hónapban folytatás következik, mert a klímakompresszornak is csúnya hangja van, és úgy tűnik, hogy engem is utolér a kettőstömegű lendkerék cseréje. Eddig megúsztam, de tudtam, hogy lassan várható.
Valamint ma elvitték az airride maradék részeit. A 4 gátló volt már csak nálam, egy másik 156 SW-be fog kerülni. Jó áron jutottam az egész szetthez és sikerült is eladni úgy, hogy szinte nullszaldósan szálltam ki belőle. Bár nem egyben ment el, hanem megbontva, lényeg, hogy kipróbáltam, és elmondhatom, hogy Magyarországon az első levegős 156-os az enyém volt. :-)
Pár nappal a vásárlás után természetesen irány a betervezett szerviz. Tapasztalataim szerint mindenki aki autót keres hangoztatja, hogy vásárlás után majd viszi "nagy" szervizre az autót, de valójában nagyon kevesek azok akik tényleg meg is teszik.
Mivel vásárlás előtt átnézettem a kocsit Watz-nál ezért tudtam, hogy az előre betervezett dolgokon kívül mik azok amiket még pluszban cserélni kell.
A szokásos olaj, összes szűrőn (levegő, olaj, üzemanyagszűrő) kívül
cserélve lett még a vezető oldali elektromos ablak motorja mivel vacakolt, cserélve lett a termosztát is mert már az első utakon kiderült, hogy még a nyári kánikulában is elég lassan éri el az üzemi hőmérsékletet a víz, illetve nagyobb tempónál vissza is hűl.
Továbbá komplett fék csere is volt elől, hátul, tárcsástól betétestől.....
Ahogy elnéztem a használt GT kínálatot szinte mindegyiken csere érettek voltak a tárcsák szóval ezzel is kalkuláltam vásárlás előtt.
Vezérműszíj és görgő csere is be volt tervezve de az előző tulaj azt mondta, hogy az kb 1évvel ezelőtt volt rajta cserélve. A vezérműszíj fedelén valóban rajta van, hogy kb20ezer km-el ezelőtt volt cserélve. Biztos ami biztos Watz ránézett a szíjakra és megállapította, hogy azok valóban nem rég leettek cserélve mert még olyan mintha új lenne ráadásul egy jobb minőségű szíj van benne szóval annak a cseréje még bőven ráér..
Majdnem 7 liter Selénia 20k borult bele a V6-ba, új szűrővel és termosztáttal egyetemben. Döbbenetes dolgokra képes azóta az autó. Például be tud melegedni, és nem hűl vissza menet közben.
További jó hír, hogy a gátlóim gyáriak, csak a rövid rugókat kell normálisakra cserélni. Már csak be kéne szerezni őket.
Szamosi szerviz, naná.
Kilométeróra állása: 124 130
Ismét eljött egy nagyobb szerviz ideje. Amik cserélve lettek:
- vezérlés (gyári került bele), kivétel a hosszbordás szíj és annak feszítője, mivel azok tavaly cserélve lettek.
- vízpumpa (gyári)
- termosztát (Wahler)
- vízhűtő (Nissens)
- fékbetét előre (Textar)
- hűtőfolyadék (3 liter Praflu Up)
- olaj (5 liter Selénia Racing)
- olajszűrő (gyári)
- légszűrő (gyári)
- pollenszűrő
- 1 pár ablaktörlő (gyári)
- 1 db csavartakaró műanyag patent szerű izé a jobb1 előtti műanyag fedélbe
- 28 db gyári patent a 4 ajtókárpithoz, mindkét oldali (ezeket majd magam kicserélgetem)
A munkálatokat ismét a Csörgő Autószerviz végezte.
Km: 141472
A termosztátot, és a fagyállót tegnap előtt cseréltem ki a csomagtérnyitó teleszkópokkal együtt. A szervó olajat ma cseréltem ki, kicsit körülnéztem a tartálya alatt és feltűnt, hogy nem jó helyen vezették el a visszatérő csövét mert nekiért a váltó rudazat bakjának és már nagyon kidörzsölte, jó hogy nem lyukadt ki... így legalább ezt is megigazítottam. A fékolaj még várat magára.
Az egész úgy kezdődött, hogy hétfőn délután lemosattam az autót, mert hiába tetszik nagyon a 156-os fehérben, a só azért más a fényezésen...
A januárban vásárolt alkatrészek egy része ma kerültek beszerelésre:
olaj+szűrő, kipufogó leömlő, termosztát és a hűtővíz feljavítása (-30°C), légzsák hiba és csatlakozó.
A féltengely csukló és az önindító elmaradt. Valószínű, hogy nem a féltengely csukló miatt van a kerregés, kattogás, mert kinyomott kuplungnál elhallgat. Ez akkor lett biztos, amikor kijöttünk a műhelyből és pár erősebb próbakanyar után sem adott semmi hangot, ellenben előjött még egy, vagy egy másik légzsák hiba.
Annyi változott, hogy állóhelyzetben szűnik meg a kattogás kinyomott kuplungnál, menet közben nem.
A féltengelycsuklót egyelőre nem szereltetem be és az önindítót is csak márciusban.
Pár napja feltöltöttem az ablakmosót is, de az ablakig nem jutott belőle. Megnéztük azt is, forró vizet is kapott, de semmi.
Ma (szerda) szétszedtem a szélvédő alatti takarót és kiszedtem a csöveket is, azt a kis elosztó műanyag csövet is, amelyik bal és jobb oldalra vezeti a vizet. Kifújattam levegővel, ezután szépen jött is a víz, de a bal oldalon lévő fejből még mindig semmi. Levágtam egy kicsit a csőből, ami a fejre csatlakozik, mert ott folyt el a víz. Most jobb, de még mindig maradt benne kosz, de már csak akkor szedem szét újra, ha megvettem az újabb takarólemezeket.
km: 204.208