Blog >> olaj
Akkora a klíma kifejezés túlsúlya a blogom szófelhőjében, hogy az már elképesztő. Ez van...
Az történt tehát, hogy nagyon nehezen kiszerelték a nehezen hozzáférhető és rendesen berohadt hibás csövet. Aztán a helyére beforrasztottak egy új csövet; nem gyári, de jópár évig tuti kitart, ameddig a kocsi is még talán.
Aztán jött a próba, meg a kompresszor olajjal feltöltése. Ekkor derült ki, hogy az addigi szerelések alatt az egyik elektromos csatlakozó sérülhetett, mert a kompresszor nem akart bekapcsolni. Hibakeresés, és kiderült: a minimum nyomáskapcsoló csatlakozója sérült. Nem csoda, szét van az is rohadva, mit minden egyéb: ha hozzáérsz, szétesik. Még jó, hogy nem kell gyakran hozzányúlni... Forrasztás, miegymás, összerakás.
Újabb próba, a rendszer láthatóan nem ereszt. Ekkor olaj töltés, csúnya régi gáz töltés (rémes nevét le sem írom, bocs, Föld...), és minden frankó.
A kiszedett cső még gyári volt, rajta a dátum: 1992. 02.18. Mondjuk elég jól bírta a szar olasz. :)
A klímásnak ment mindennel együtt a 20-as, a szervízbe a sok macerárért a 15.
Végül elvégeztem a fertőtlenítést is, még a múltkor megvett cuccal.
Nem volt szükségszerű, de mint kiderült nem a gyári olajat tettük bele legutóbb, ez került orvoslásra 10w60 Racing.
szemét fűtéscsap megint megadta magát. Úgy tűnik, ezek legfeljebb két évet bírnak. Ezúttal teljesen eláztatta a kárpitot, fogalmam sincs, hogyan fogom kiszárítani.
Műhely hamar rendbe tette, és pótoltak még pár folyadékot is (fék, motorolaj).
Minden újra szép; kérdés, meddig lesz így...
Utólagos kiegészítés: Norbi tanácsára a kárpitot elkezdtem újságpapírral kezelni. Gyakori cserélgetéssel valóban egyre szárazabb.
Mindig tanul az ember, s válik egyre tapasztaltabb Alfa-tulajjá -
Olajszint mindig legyen maxon. Ennyi.
Köszönöm a segítséget Wadwirágnak, Wickeynek, Wilinek, WSatyának, hogy csak a W-vel kezdődőeket említsem:))
A tali nagyon kellemes volt, Gábor GTjében csodásan szól a muzsika, már csak egy box/írt program kell a rosso gépnek. Egyébként meglepően halk belül a kocsi, kívülről egész más a motorhang élménye. Ezért pláne jó, hogy remek a hangtechnika, meg amúgyis, nekem is kell majd ilyesmi, ha nagy leszek.
Egy kis rosszmájú megjegyzést a végére: ha 20méterrel előttem mész az autópályán, nyugodtan kapcsold ki a hátsó ködzáró fényt. Köszi. Ezt talán nem olyan nehéz megtenni. Ja még annyit, hogy a GTV-n nem égettem a ködlámpát, csak alant pilácsol a helyzetjelző.
PS2: kell egy 75. majd. majd-majd. avgy egy gtv6...is:)
Meg még
- katasztrofálisan rajtoltam, csak pörgött a kerék- ezt még tanulni kell, főleg az 1.6TS után
- Ravlik! majd jövőre fordítva leszünk a képen:D
Tegnap megvolt a motorolaj+szűrő cseréje...
km állás 174600
Eltelt több mint egy év, ideje volt lecserélni a (Selénia) olajat. Egy milliméternyi vonással sem volt lentebb az olajszintem - igaz csak 4 000 km-t tettem meg az autóval.
Most kapott (nálam) jól bevált Q8 F1 10W50-es olajat Champion extra méretes olajszűrővel (képen a normál szűrő van)
Ma lecserélődött a váltóban az olaj, mivel hirtelenbe nem kaptam Tutelát, mert tegnap jött az elhatározás. így Agip került bele, de a minősítési adatok megegyeznek...
km óra állás: 172700
2008.06.12.Az autóba 110000Km.van.Le lett cserélve az olaj(seléniaWR 6L.),váltóolaj(Tutela matryx 3L.)olajszűrő,levegőszűrő,üzemanyagszűrő,pollenszűrő.Beszerzési forrás:Erhard A belsejéről pár kép.
Havertól kaptam 5 lityó olajat. 700 volt literje. :-O Jó ár. (nem gagyi teszkós)
De még nem cserélek. Most figyelem, hol csöpög az olaj, de lehet meg van a ludas, mert tegnap volt blokk tisztítás pont emiatt. Találtam egy cseppet. Ismét szelepfedél tömítés? Hmmmm....ha ez meg van utána jön a klíma...megint. Nagyon olajos a kompresszorom.
a mai olaj szint ellenőrzésnél kicsit alacsony volt az olajszint az alsó jel alá esett 1.5 litert kelett utántölteni.
Valvoline 10w-40 2 litert vettem így maradt még fél liter, a következő olajcseréig már kibírja :)
0
699