Blog >> olaj

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-07-08

Ma Erhard 242 (Dark Side) cartárs feladta a csomagom. Selénia20K AR + összes szűrő. Hétfőn ha igaz már itt is lesz. Költségem: 14000+1700 posta

Észrevettem, hogy az autó alatt egy kis olajfolt van és amikor tekerem a kormányt, akkor nyikorgó hangot ad. Gondoltam ennek fele sem tréfa, irány Largék. Megnézték és kiderült, hogy a szervócsövet kell javítani, mert szivárgott a szervóolaj.

A javítás után ismét hang és folt nélkül szalad Brigi:)

Km: 88.354

>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2011-06-21

98000km össz.olaj össz. szűrő csere (SELENIA WR PE)
olaj szűrő:3500, levegő szűrő:5500,gázolaj szűrő:7800,pollen szűrő:4000, olaj:15000

>> EgyébGabesz // Alfa 156 1,6 TS Distinctive // 2011-06-18

Na megvolt egy Nyírkércs-Balatonboglár oda-vissza út. Főleg autópálya, Budapesten átvágva. A hungaroringi pihenőnél megálltam olajszintet ellenőrizni, félve húztam elő a nívópálcát... és csodák csodájára nem tapasztaltam olajfogyasztást, az út végén ismét megnéztem, kb 1cm-el ment lentebb. ott még kocsikáztunk az egy hét alatt kb 100km-t, aztán következett a hazaút, ezúttal Budapesten ellenőriztem, még akkor is megmaradt a szint, majd otthon, ahol ismét kb 1cm hiányzott belőle. Ez nem olyan drasztikus, mint az előző Pesti útnál. A szerelőm gyűrűzéssel ijesztget, de ezzel még kivárok. Ismét kezd besötétedni az olaj szine. Kb 8000Km után cserélni fogom, hagy tisztuljon a rendszer. 2 hét múlva megint megtesszük ezt a távolságot. Ez a nyár a teszti időszak :)
Egyébként a fogyasztással is meg vagyok elégedve, indulás előtt teletankoltam, ott rátöltöttem 10L-t, és éppen hazaértünk, amikor felvillant a benzin szintjelző lámpa. 910km-t mentem. Számításaim szerint 7L/100 Km, ami nem is rossz egy Ts-től.

 
>> SzervizGabesz // Alfa 156 1,6 TS Distinctive // 2011-06-08

Mivel egy 250km autópályás út után elfogyott kb 1 liter motorolajam, végső elkeseredésémben kitaláltam, hogy lecserélem a Selénia 20K for Alfa Romeo-t Castrol 10W40-re és egy kis STP olajadalékot is tegyünk hozzá. Ez a gyűrűzés, szelepszár szimeringezés előtti végső elkeseredés...
Az érdekesség az, hogy 5000km elteltével olyan sötét volt az olaj, mintha 20.000 km-t mentem volna vele. Rengeteg a lerakódás a motorban, csókoltatom az előző tulajt, nagyon rendes volt, hogy elfelejtett olajat cserélni időben, vagy teszkós motorolajat használt...
7 végén egy 500Km autópálya út vár ránk, kiváncsi leszek az eredményre

>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2011-06-16

Lassan cserés az olaj a verdában, így tegnap voltam Ofi-nál beszereztem a gyári olaj + szűrő szettet. Jövő hétre pedig egyeztettem a szervizbe időpontot. Következő tulaj kedvéért számla elrakva. :)

-------------------------------------

Megjött a verda a szervizből:

- olaj+szűrő csere
- helyzetjelző csere
- hűtő takarítás, mert melegedett pályán és dugóban
- első fékbetétek csere
- kézifék bowdenek csere

Összesen anyag + munka = 73000

>> SzervizDemecsab // Alfa 156 Twin Spark 1,6 // 2011-05-19

Az autóm 1998-as évjáratú, első tulajdonos, 150e kilométer.
2011.02.25-én a következőket cseréltettem ki rajta: 2db kézifékkötél, két hátsó fékbetét, hosszbordás szíj.
Először is kifejezném szomorúságom, hogy még mindig ott tartok, hogy megbízható, lelkes szakembert még mindig nem találtam autómhoz, pedig azt hittem. Ezért is ment tönkre a hátsó fékem idő előtt.

Hosszbordás szíj, kézifék közél csere, hátsó fékbetét csere (35e Ft)
A kézifékkötelek berohadása a szerelőm és az én nem odafigyelésem következményeként sikeresen megégett a hátsó fékeket melyekből most (egyenlőre) a fékbetéteket cserélni kellett. A fékbetétek pár ezer kilométert mentek.

Hosszbordás szíj csere.
Mivel a szerelőm sem tudja megmondani mi a vinnyogó hang a feszítőszíjak és görgők felől elkezdtem kísérletezgetni, kezdve a hosszbordás szíj cserével. A hang mérsékeltebben, de megmaradt.

Vezérlés, motorolaj váltóolaj csere (55e Ft)
A következő ötlet, hogy Alfa (nem márka) szervizbe viszem autómat ott majd értenek hozzá kellőképp. Csalódtam. Vezérlés csere történt ahol vezérműszíjat görgőket cseréltek viszont a hang nagy mértékben erősödött! A szerelők tanácsa, sorba minden görgőt (amik egyébként kézzel forgatáskor kifogástalannak bizonyultak) cserélni kell. Na puff. Akkor ők is kísérleteznek? A vezérműszíj a cserélt görgőkön és vezérműtengelyen kívül a vízszivattyút hajtja sztem ez lesz a bűnös. Az motor- és váltóolaj csere meghozta eredményét a sokkal finomabb a hajtáslánc és csendesebb a motor.

>> SzervizH@nß // Alfa 145 TS // 2011-05-07

Az egész történet az autó vásárlásánál kezdődött.
Volt kollégám Vale7 (szintén 145 tulaj) elkísért Bp-re, mielőtt megvettem volna a "kicsit" átnézte nekem.Már ott mondta, h váltó szimering, csöpörészik az olaj.
Aztán telt-múlt az idő, cserélődtek az alkatrészek (vezérlés, fékek, olajok,szűrők stb) de a váltóolaj valahogy mostohagyerek volt...
kb 3 hete rászántam magam:
- motorolaj+szűrő (8e)
- váltóolaj (3e) thx B16A2!
- légszűrő (3e)

Elvittem cserére. (4e)
A váltóból kb 2-3 dl !!! olaj jött ki leeresztéskor...
Mondom "ez aztán tényleg nem sok", 2 liter friss olaj ment a helyére.
Másnap reggel melóba menet alánéztem, h mennyire csöpög
Ennyire O_o :
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1304750474-5134-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1304750504-5134-blog.jpg

Ennek a fele sem tréfa!!
Vale7 segítségével elvittem a kocsit 1 miskolci alfaszakihoz Czap Petihez.
B16A2 (biga) hozott ismét olajat nekem (3e)
3 nap a "kicsi" nélkül, pont aznap mentem dolgozni, buszozás..... :(

Eredmény:
Féltengely gumiharang volt kiszakadva, cserélve mind2oldalon (4e*2)+ munkaköltség, összesen (15e) aminek nagyon örültem (reménykedtem, h a váltót nem kell szétkapni mert az zsebbenyúlós lett volna)
Ennek a kis malőrnek köszönhetően a váltó átmosva :)

>> SzervizDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2011-04-27

Ma sikeresen hazahoztam a kocsim a szerelőtől. Cserélve lett a motorolaj, szervoolaj, termosztát, szervocsövek töröttek voltak, eresztettek, azok helyett is lett más cső berakva, hűtőfolyadék is cserélve lett. Vannak még hibák, de mire eladom szerintem minden kész lesz. :)

>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2011-03-22

Hát, eljött az idő, úgyhogy olajcsere. Ami kifolyt: Valvoline MaxLife 10W-40 ami befolyt Selénia Racing 10W-60 a szűrő pedig gyári, emellett kicseréltem az ablakmosó fúvókáit is, mert szeretek tisztán látni.
Ezeken kívül még kapott az autó két új nyári gumit mert kettő már a halálán volt (2003-as gyári szerelés). Meglátjuk mit tud maj a Uniroyal Rain Expert.
Ami pedig ezután jön, az a lengőkarok cseréje. Alsó és felső mindkét oldalon. Tehát futóműre fel! Nagyon-nagyon-nagyon rossz hangja lett így, hogy visszatettem a 16-os kerekeket. A téliekkel nem is lehetett hallani/érezni. Úgyhogy a következő hónap nagyjavítással indul!

km 109917