Blog >> olaj

>> SzervizGabesz // Alfa 156 1,6 TS Distinctive // 2011-06-08

Mivel egy 250km autópályás út után elfogyott kb 1 liter motorolajam, végső elkeseredésémben kitaláltam, hogy lecserélem a Selénia 20K for Alfa Romeo-t Castrol 10W40-re és egy kis STP olajadalékot is tegyünk hozzá. Ez a gyűrűzés, szelepszár szimeringezés előtti végső elkeseredés...
Az érdekesség az, hogy 5000km elteltével olyan sötét volt az olaj, mintha 20.000 km-t mentem volna vele. Rengeteg a lerakódás a motorban, csókoltatom az előző tulajt, nagyon rendes volt, hogy elfelejtett olajat cserélni időben, vagy teszkós motorolajat használt...
7 végén egy 500Km autópálya út vár ránk, kiváncsi leszek az eredményre

>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2011-06-16

Lassan cserés az olaj a verdában, így tegnap voltam Ofi-nál beszereztem a gyári olaj + szűrő szettet. Jövő hétre pedig egyeztettem a szervizbe időpontot. Következő tulaj kedvéért számla elrakva. :)

-------------------------------------

Megjött a verda a szervizből:

- olaj+szűrő csere
- helyzetjelző csere
- hűtő takarítás, mert melegedett pályán és dugóban
- első fékbetétek csere
- kézifék bowdenek csere

Összesen anyag + munka = 73000

>> SzervizDemecsab // Alfa 156 Twin Spark 1,6 // 2011-05-19

Az autóm 1998-as évjáratú, első tulajdonos, 150e kilométer.
2011.02.25-én a következőket cseréltettem ki rajta: 2db kézifékkötél, két hátsó fékbetét, hosszbordás szíj.
Először is kifejezném szomorúságom, hogy még mindig ott tartok, hogy megbízható, lelkes szakembert még mindig nem találtam autómhoz, pedig azt hittem. Ezért is ment tönkre a hátsó fékem idő előtt.

Hosszbordás szíj, kézifék közél csere, hátsó fékbetét csere (35e Ft)
A kézifékkötelek berohadása a szerelőm és az én nem odafigyelésem következményeként sikeresen megégett a hátsó fékeket melyekből most (egyenlőre) a fékbetéteket cserélni kellett. A fékbetétek pár ezer kilométert mentek.

Hosszbordás szíj csere.
Mivel a szerelőm sem tudja megmondani mi a vinnyogó hang a feszítőszíjak és görgők felől elkezdtem kísérletezgetni, kezdve a hosszbordás szíj cserével. A hang mérsékeltebben, de megmaradt.

Vezérlés, motorolaj váltóolaj csere (55e Ft)
A következő ötlet, hogy Alfa (nem márka) szervizbe viszem autómat ott majd értenek hozzá kellőképp. Csalódtam. Vezérlés csere történt ahol vezérműszíjat görgőket cseréltek viszont a hang nagy mértékben erősödött! A szerelők tanácsa, sorba minden görgőt (amik egyébként kézzel forgatáskor kifogástalannak bizonyultak) cserélni kell. Na puff. Akkor ők is kísérleteznek? A vezérműszíj a cserélt görgőkön és vezérműtengelyen kívül a vízszivattyút hajtja sztem ez lesz a bűnös. Az motor- és váltóolaj csere meghozta eredményét a sokkal finomabb a hajtáslánc és csendesebb a motor.

>> SzervizH@nß // Alfa 145 TS // 2011-05-07

Az egész történet az autó vásárlásánál kezdődött.
Volt kollégám Vale7 (szintén 145 tulaj) elkísért Bp-re, mielőtt megvettem volna a "kicsit" átnézte nekem.Már ott mondta, h váltó szimering, csöpörészik az olaj.
Aztán telt-múlt az idő, cserélődtek az alkatrészek (vezérlés, fékek, olajok,szűrők stb) de a váltóolaj valahogy mostohagyerek volt...
kb 3 hete rászántam magam:
- motorolaj+szűrő (8e)
- váltóolaj (3e) thx B16A2!
- légszűrő (3e)

Elvittem cserére. (4e)
A váltóból kb 2-3 dl !!! olaj jött ki leeresztéskor...
Mondom "ez aztán tényleg nem sok", 2 liter friss olaj ment a helyére.
Másnap reggel melóba menet alánéztem, h mennyire csöpög
Ennyire O_o :
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1304750474-5134-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1304750504-5134-blog.jpg

Ennek a fele sem tréfa!!
Vale7 segítségével elvittem a kocsit 1 miskolci alfaszakihoz Czap Petihez.
B16A2 (biga) hozott ismét olajat nekem (3e)
3 nap a "kicsi" nélkül, pont aznap mentem dolgozni, buszozás..... :(

Eredmény:
Féltengely gumiharang volt kiszakadva, cserélve mind2oldalon (4e*2)+ munkaköltség, összesen (15e) aminek nagyon örültem (reménykedtem, h a váltót nem kell szétkapni mert az zsebbenyúlós lett volna)
Ennek a kis malőrnek köszönhetően a váltó átmosva :)

>> SzervizDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2011-04-27

Ma sikeresen hazahoztam a kocsim a szerelőtől. Cserélve lett a motorolaj, szervoolaj, termosztát, szervocsövek töröttek voltak, eresztettek, azok helyett is lett más cső berakva, hűtőfolyadék is cserélve lett. Vannak még hibák, de mire eladom szerintem minden kész lesz. :)

>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2011-03-22

Hát, eljött az idő, úgyhogy olajcsere. Ami kifolyt: Valvoline MaxLife 10W-40 ami befolyt Selénia Racing 10W-60 a szűrő pedig gyári, emellett kicseréltem az ablakmosó fúvókáit is, mert szeretek tisztán látni.
Ezeken kívül még kapott az autó két új nyári gumit mert kettő már a halálán volt (2003-as gyári szerelés). Meglátjuk mit tud maj a Uniroyal Rain Expert.
Ami pedig ezután jön, az a lengőkarok cseréje. Alsó és felső mindkét oldalon. Tehát futóműre fel! Nagyon-nagyon-nagyon rossz hangja lett így, hogy visszatettem a 16-os kerekeket. A téliekkel nem is lehetett hallani/érezni. Úgyhogy a következő hónap nagyjavítással indul!

km 109917

>> EgyébRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2011-02-18

Nemsokára aktuális lesz az olajcsere, így kértem a fiúkat a szomszédban, hogy nézzük át úgy, hogy ősszel vizsga, és mi az, amit addig egészen biztosan orvosolni kell!
Olajból végül a Racing mellett döntöttem, hátha kevesebbet csipeget. Most ott tartunk, hogy MaxLifeból megevett 2,5 litert 12e km alatt, ez 1000 km alatt 2 deci. Ez jó-e vagy rossz 100e km alatt, nem tudom, meglátjuk mit csinál a vastagabb full szintetikus olajjal. (Az üzenőfalra várok esetleges véleményeket, tapasztalatokat.)

Amivel viszont elégedetlen vagyok, az a fékbetétek nyikorgása! Szörnyű! Állítólag valamilyen folyadékba áztatva lehet csökkenteni, a hanghatást! Az biztos, hogy minden zebrán alvajáró gyalogos felébred, ha közeledem.

-Gázolajszűrő,-olajszűrő,-levegőszűrő,-motorolaj csere!
Hát nem egy egyszerű művelet, főleg az olajszűrő cseréje....

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-12-18

Második olajcseréje az autónak, a km messze nem volt benne 15K.. De az 1 év az 1 év.
Persze nem volt ez olyan egyszerű. Bár az olajat már régebben beszereztem, mégis még 1 hetet várni akartam a cserével, viszont az autó úgy döntött neki már az új olaj kell.

Nyugodtan autókáztam be a munkahelyemre, ez Karácsony előtti héten volt még, szabin is voltam, egyszer csak elkezd világítani az olajnyomás lámpám.. Hoppá, ilyen még nem volt.. Gyorsan le is állítottam és befordultam egy mellékutcába. Na ez mi lehetett, ennyire elcsöpögtette az olajat a hűtőnél? Bár már kb. 1,5 éve szivárog belőle, ilyen még nem volt. Vagy csak a jeladóval lenne gond? Na akkor nézzünk egy olajszintet. Kiszálltam, és már egy olajtócsa fogadott a kocsi jobb eleje alatt. Lehajoltam, láttam is hogy vhonnan ömlik ki belőle rendesen.
Rögtön az jutott eszembe, hogy kész az olajhűtő eddig bírta, ahol eddig szivárgott nyilván szétnyílt.
Sebaj nem vagyok már messze a melóhelytől, hívtam a havert, vontasson be. Addig felraktam a vontató kötelet, és próbáltam normálisan alánézni hogy pontosan mi történt, és meg is találtam, hát nem a hűtő nyílt szét, hanem lelőtte magáról az olajcsövet.
Hát ezekben a régi vasakban ilyen a szerviz-intervallum jelző. :)
Mivel szükségem volt az autóra, ez pedig Pénteki napon történt, lemondtam ezúttal a gyári olajszűrőről, mert csak következő Szerdára lett volna.
Így maradt az utángyártott de jó minőségű.
Másnap hozzáláttam idebent a cégnél, persze egyúttal lecseréltem a szivárgó olajhűtőt is egy GTV-jére, ami egy ideje felújítva itt pihent a fiókomban. Így mostmár egy csepp olaj sem megy kárba.
Mivel ehhez a művelethez le kellett szedni a lököst is, így rozsdátlanítottam és Budaprimer-eztem az alsó kereszttartót, a hűtő előtti kereszttartót a nyúlványokat, és függőleges nyúlványt ami a lökös széleit tartja.
Olaj 10w60 Castrol Edge Sport került bele.
Olajszűrő: Mann Filter
Levegőszűrő: Tecneco
Km óra állás: nem tom :)

A régi hűtőt elvittem hogy megpróbálják javítani, de sajnos több helyen vérzett, ezért menthetetlen..

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2010-10-29

2010.10.26-án meg lett ejtve a szerviz.

Kapott:
- olaj (Selenia 20K),
- olajszűrő,
- levegőszűrő,
- pollenszűrő.

A futóművet is beállíttattam.
Mivel használtként vettem megnézettem mennyi km van benne valójában.
Óra szerint: 41 519 km. Diagnosztika szerint: 39 432 km