Blog >> olaj
Újabb 10e km került a kocsiba, így esedékessé vált az olaj és szűrők cseréje, illetve ha már szerelőnél volt a kocsi, megejtettünk egy vezérlés cserét is.
Km: 110500
Kisebb beavatkozás az autóba az olajcserével összekötve, hogy ne legyenek olajcseppek az autó alatt. Váltó le, kuplung ki, kinyomócsapágy ki, váltó oldali szimering kuka. Új szimering be, új kinyomócsapágy be, új kuplung be, váltó vissza, folyadék utántöltve.
Motorolaj: Selénia 20K for AR, szűrő: Bosch, szimering: Reinz, kuplung szett+kinyomó csapágy: Luk
Tapasztalható eredmény: a kuplung olyan puha, hogy nem is voltam benne biztos, hogy működik.
km 120796
Ma az szervo kormány olaját cseréltem le gyárira(1L) ,mert már iszonyatos hangja volt illetve a minimumon volt az olajszint.
Az eredmény + minden halk és könnyű a kormányzás !
Miután megcsináltam az olajfolyást a motoron, már kaphat rendes olajat is. Thomika ajánlatára Agip olajat vettem a Norautóban. Sajna szűrőjük nem volt, így az az Unix polcáról jött.
Olaj:
Nagyszerviz: olajcsere, vezérműszíj,, vízpumpa, felső lengőkar szilent csere, hátsó kereszt merevítő csere, izzító gyertya csere, egr tisztítás.
Vére megszűnt a nyikorgás elől, és már nincs karácsonyfa a műszerfalon sem a kiégett lámpa, az izzítógyertya és az egr miatt.
Eljött a nagyszervíz ideje. A szokásos olaj és szűrő cserén kívül mostanra volt betervezve a vezérlés csere is + az eltört hátsó kilincs és ablakemelő gomb cseréje is. Így tehát irány Szamosiékhoz. Délután hívtak, hogy baj van, mert a hűtő folyik és a jobb hátsó kerékcsapágy is rossz.
Ugyan én nem vettem észre idáig, hogy folyna a hűtő, mert utántölteni nem kellett és tócsa se volt az autó alatt sosem. Viszont azt olvastam, hogy a 156-osok hűtője 8 éves koruk körül meghal. Hát ez nálam is bejött. A kerékcsapágyon viszont meglepődtem, mert én nem hallottam morgást. Biztos a jó hangszigetelés miatt :) Szóval akkor ez a 2 dolog is cserés lett.
Ja és ezen kívül mondtam, hogy nézzék meg az ékszíjakat és a hozzájuk tartozó alkatrészeket is, mert én még nem cseréltettem őket az elmúlt 4,5 évben. A diagnózis: az egyik hosszbordás szíjat kell cserélni, a többi OK.
Szóval a cserélt alkatrészek:
- Hűtő
- Kerékcsapágy
- Ékszíj
- Vezérműszíj
- Feszítő görgők
- Vízpumpa
- Olaj + szűrő
- Pollenszűrő
- Levegőszűrő
- 2 db izzó
- Kilincs, ablakemelőgomb
Az oljaleeresztő csavarnál csöpögött az olaj. A szerelőnél kiderült, hogy már a múltkori olajcserénél is látszódott, hogy gond lehet. Le kellet szedni az egész öntvényt, a csavar perselyét odahegeszteni, és összerakni.
Jani barátom Erhardnál járt, és felajánlotta a segítségét így rendeltem pár cuccot a következő szervízhez:
5L Selénia 20K AR
olajszűrő
2L Tutela ZC 75 Synth
Levegő és pooenszűrőm már van.
De régen írtam ide... A válság az válság. Ma az olaj és a szűrők cseréje megtörtént, kapott egy jófajta adalékot is a nagyvad. Következik az első futómű és fék rehab. Tendereztetek... :)
Délelőtt megérkezett a szerviz szett az Elaforgtól. Belapátoltam mindent a csomagtartóba, aztán végre kialudtam magam.
Délután aztán bemutattam a mestert és az autót egymásnak. Utóbbi kapott finom friss olajat meg szűrőket, és még egy csomagtérajtó bugfix is belefért.