Blog >> olaj

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2012-04-13

Letekertük együtt az elso tízezret. Amikor elhoztam az autót, 157 ezer volt az órájában, és kapott egy olajcserét. Most, 167-nél, eljött a második csere ideje. A Selénia Racinget jó étvággyal nassolgatta, szóval teszt jelleggel Valvoline-t kapott helyette. Szintén 10w60, dícsérték is páran... majd meglátjuk. Ha nem válik be, a következő cserével visszatérek a Seléniára.
A gyújtáshibáról kiderült, hogy mégsem a trafó okozza. Tankoltam egyet, és Csöri javaslatára beleborítottam egy flakon injektor tisztítót, aztán "autót szerelünk!" jelszóval beletekertem az Autóba egy jó százast. Alapjáraton még hisztis, de 50-nel gurulva már csend van. Majd párszáz kilométer múlva ezt is meglátjuk.
A 10 ezren felbuzdulva írok egy kicsit a fogyasztásról is, ugyanis azt is vezetgetem, amióta együtt vagyunk. Az eddigi átlag 10.2 lett, computer szerint 9.1 (LOL), javarészt városban, néhány hosszabb úttal. A legrosszabb egy tankra vetített átlag 13 liter volt, tisztán városban, lyukas kipufogóval, a legjobb 8.2, javarészt országúton. A kipufogójavítás óta rendre kevesebbet eszik. Legújabban meg alig akar 10 fölé menni. Lehet, jobban kéne taposnom? :)

>> Szervizpiktortom // Alfa 156 2.4 JTD // 2012-03-19

Megszületett a döntés: Le kell cserélni a vátóba a zolajat! Saját kezűleg meg is történt. Aknára fel, mérőpálca, leeresztő csavarok ki, és már folyt is ki a régi olaj. Kicsit megijedtem, mondjuk, ugyanis nem számítottam ekkora sugárra! :D Aztán kábé 1-1,5 m hosszi tömlő plusz tölcsér segítségéve úgy egy óra alatt bele is töltöttem az új olajat. A lefolyási sebessége lehetett vagy egy deci per öt perc! Nagyon lassú. 2 liter ment bele. Az eredmény magáért beszél. Azóta mint forró kés a vajban, úgy lehet váltani, finoman, nem mint azelőtt markolva, erőlködve.

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2012-03-16

Egy év és 15ezer kilométer megtétele után, most magam végeztem az olajcserét egy barátom segítségével. Elvégeztem a légszűrő és pollenszűrő cserét is, ezek egyszerűbbek voltak mint azt elsőre gondoltam. Sajna a pollenszűrő takaró műanyaga el volt törve, és mindössze csak egy csavarral volt rögzítve. Jelenleg is csak kettő fogja, de majd ha rendesen megkötött a ragasztó majd akkor megkapja a harmadik csavart is.
Négy liter Seleniát még tavaly vettem 8000Ft-ért az olajszűrőt nemrég vettem 1200Ft volt, az egy liter konzerv Seleniat ma vettem 3133Ft, a légszűrő 2461Ft volt. A pollenszűrőt még ALFI156 kollégától bizniszeltem, ebből van még egy garnitúra, illetve még egy csomagrögzítő háló is, ez már nem tudom mennyibe volt :)

>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2012-03-12

Ma megvolt a tervezett olaj + olajszűrő + légszűrő csere. Gyári szűrők kerültek bele. Az ECU-ban a szerviz intervallum lenullázásra került a diagnosztikai programmal. Legközelebb 30K múlva fogja dobni a menü: "change engine oil" jelzést, de azt nem várom meg max 15K és csere.

Az egész úgy kezdődött, hogy hétfőn délután lemosattam az autót, mert hiába tetszik nagyon a 156-os fehérben, a só azért más a fényezésen...
A januárban vásárolt alkatrészek egy része ma kerültek beszerelésre:
olaj+szűrő, kipufogó leömlő, termosztát és a hűtővíz feljavítása (-30°C), légzsák hiba és csatlakozó.
A féltengely csukló és az önindító elmaradt. Valószínű, hogy nem a féltengely csukló miatt van a kerregés, kattogás, mert kinyomott kuplungnál elhallgat. Ez akkor lett biztos, amikor kijöttünk a műhelyből és pár erősebb próbakanyar után sem adott semmi hangot, ellenben előjött még egy, vagy egy másik légzsák hiba.
Annyi változott, hogy állóhelyzetben szűnik meg a kattogás kinyomott kuplungnál, menet közben nem.
A féltengelycsuklót egyelőre nem szereltetem be és az önindítót is csak márciusban.
Pár napja feltöltöttem az ablakmosót is, de az ablakig nem jutott belőle. Megnéztük azt is, forró vizet is kapott, de semmi.
Ma (szerda) szétszedtem a szélvédő alatti takarót és kiszedtem a csöveket is, azt a kis elosztó műanyag csövet is, amelyik bal és jobb oldalra vezeti a vizet. Kifújattam levegővel, ezután szépen jött is a víz, de a bal oldalon lévő fejből még mindig semmi. Levágtam egy kicsit a csőből, ami a fejre csatlakozik, mert ott folyt el a víz. Most jobb, de még mindig maradt benne kosz, de már csak akkor szedem szét újra, ha megvettem az újabb takarólemezeket.

km: 204.208

>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2012-02-10

Újabb 10e km került a kocsiba, így esedékessé vált az olaj és szűrők cseréje, illetve ha már szerelőnél volt a kocsi, megejtettünk egy vezérlés cserét is.

Km: 110500

>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2012-01-18

Kisebb beavatkozás az autóba az olajcserével összekötve, hogy ne legyenek olajcseppek az autó alatt. Váltó le, kuplung ki, kinyomócsapágy ki, váltó oldali szimering kuka. Új szimering be, új kinyomócsapágy be, új kuplung be, váltó vissza, folyadék utántöltve.
Motorolaj: Selénia 20K for AR, szűrő: Bosch, szimering: Reinz, kuplung szett+kinyomó csapágy: Luk

Tapasztalható eredmény: a kuplung olyan puha, hogy nem is voltam benne biztos, hogy működik.

km 120796

Ma az szervo kormány olaját cseréltem le gyárira(1L) ,mert már iszonyatos hangja volt illetve a minimumon volt az olajszint.
Az eredmény + minden halk és könnyű a kormányzás !

Miután megcsináltam az olajfolyást a motoron, már kaphat rendes olajat is. Thomika ajánlatára Agip olajat vettem a Norautóban. Sajna szűrőjük nem volt, így az az Unix polcáról jött.
Olaj:

 
>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2011-10-04

Nagyszerviz: olajcsere, vezérműszíj,, vízpumpa, felső lengőkar szilent csere, hátsó kereszt merevítő csere, izzító gyertya csere, egr tisztítás.
Vére megszűnt a nyikorgás elől, és már nincs karácsonyfa a műszerfalon sem a kiégett lámpa, az izzítógyertya és az egr miatt.