Blog >> olaj

13e km volt benne, de inkább lecseréltem. Selenia 20K (183e km)

>> SzervizVerep // Alfa 155 2.0 TS 16V Super // 2008-02-06

167700km-nél olaj(selenia 20K) + olajszűrő csere, valamint a teljes gyertya szett cseréje(NGK Platinum). És a műszakira való felkészítés izzók, kézifék és minden egyéb apróság átnézése.

>> SzervizNCi // Alfa 159 2.4 JTDm SW Dist. aut. // 2007-12-17

Ma elfolyt egy jelentősebb mennyiségű olaj a motorból a földre. Tréler lett a vége. 10720 km. Az Alfa assistance adott egy Zafirát cserébe. Végülis azt irják a garancia füzetben, hogy azonos kategúriájú autó jár. Nem tudtam, hogy ennyire drágák ezek a zafirkák....

>> Szervizystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2007-12-14

Érdekes ez az olajfogyás ügy... Lassan kiderül, hogy semmi nem úgy van, ahogy azt először elképzeltük. Az olaj fogy, de mégsem a kipuffon keresztül távozik, így a gyűrűzés (egyelőre) még sem kell. Legalábbis remélem. Most újra teszt üzem van. A lamdaszondám teljesen megadta magát, különböző hibaüzeneteket küldött a computerre, így az cserés lett. Emiatt is nőhetett meg a fogyasztásom dúrván két lityóval, mivel sokkal dúsabbra szabályozta a keveréket... Na, de az olaj... Úgy néz ki, hogy a szelepfedél tömítésnél jött ki. Úgyhogy az is cserés lett. Remélem, hogy most már végre túlleszek ezzel ezen az olajfogyás mizérián!

>> SzervizLujo // Alfa 156 1.6 TS 16V // 2007-06-21

Megvettem az olajat és olajszűrőt, majd Hari szépen le is cserélte őket nekem. Ezúton is köszönöm neki a szemlét és a cserét, és hogy nem akadt ki a rengeteg kérésemtől. ;)

>> SzervizALFI156 // Alfa 156 2.4 JTD 20V M-JET // 2007-06-18

2007.06.18.-án megvettem az olajat,olajszűrőt,hátsótárcsákat,betéteket.Az olaj természetessen Selénia WR 5W40 amiből 6L vettem és a hozzávaló szűrőt.Ezért fizettem:15100 A hátsótárcsa Brembo ami 5700/db.árba volt.A betét Textar ami 6600/gar.volt.(még egy kép a végről.Csörinél az emelőn készült.)

>> SzervizAttie // Alfa 156 1.9 16V JTD M-Jet // 2007-05-25

2007.04.08-án meglepett az autó, mert egy kuplungolásnál egyszer csak hallottam egy reccsenést, majd a következő benyomás után bent is maradt a pedál. Szerencsére 1-ből 2-be húzásnál történt ez 20 km/h körül. És volt olyan mázlim, hogy pont mielőtt hazaérkeztem volna és így szépen be tudtam csorogni.
A diagnózis: a pedált az alsó kuplungmunkahengerrel egy amolyan gömbcsuklóhoz hasonéó izé tartja össze. Ebben a gumi kikopott és így szét tudott csúszni a "kötés" Nem tudom, hogy más autókban is így van-e megoldva a dolog, de ez egy nagyon hülye konstrukció. Na mindegy. Kihívtam az autóklubot (mikre nem jó, ha az ember MAK tag :) ). A szerelő meg tudta ideiglenesen csinálni, amivel már eljutottam a szerelőig. És mivel úgyis olajat is kellett cserélni azt is megejtettük. 40e lett a mulatság olaj- levegő és pollenszűrővel együtt. Az olajat én vittem. Természetesen Selenia WRD került bele :)