Blog >> olaj
2008.06.12.Az autóba 110000Km.van.Le lett cserélve az olaj(seléniaWR 6L.),váltóolaj(Tutela matryx 3L.)olajszűrő,levegőszűrő,üzemanyagszűrő,pollenszűrő.Beszerzési forrás:Erhard A belsejéről pár kép.




Havertól kaptam 5 lityó olajat. 700 volt literje. :-O Jó ár. (nem gagyi teszkós)
De még nem cserélek. Most figyelem, hol csöpög az olaj, de lehet meg van a ludas, mert tegnap volt blokk tisztítás pont emiatt. Találtam egy cseppet. Ismét szelepfedél tömítés? Hmmmm....ha ez meg van utána jön a klíma...megint. Nagyon olajos a kompresszorom.
a mai olaj szint ellenőrzésnél kicsit alacsony volt az olajszint az alsó jel alá esett 1.5 litert kelett utántölteni.
Valvoline 10w-40 2 litert vettem így maradt még fél liter, a következő olajcseréig már kibírja :)
És igen... Ismét a karter... Az Újhegyi úton mentünk a Kozma utca felé. Egy kamion ment előttünk kb. 30-cal. A Maglódi úti kereszteződésben az út ritka szar minőségű, hullámos. Az első hullám megdobta az autót, próbáltam korrigálni, de nem sikerült, így a második hullámra sikeresen ráestünk. Szép hangja volt... Egyből elkezdett füstölni a kocsi, ahogy az olaj ráfolyt a kipufogóra. Pár métert még gurultunk, majd félreálltam. Ennyi. Zsé145 a tanúm, nem mentem gyorsan, lehetetlen volt kivédeni a bajt, se figyelmeztető tábla az úthibákra, se sebességkorlátozó nincs arra. Felhívtam a rendőröket, helyszínelést kértem. Küldtek egy autót, bár azért várni kellett rájuk. Jó fejek voltak a rendőrök, mondták, hogy itt már nekik is vérzett el autójuk. Bár ez engem nem vigasztal... Készült a kárról bejelentés, holnap megyek a Fővárosi Közterület Fenntartó Zrt-hez bejelenteni a panaszom. Beszéltem ma velük telefonon, a hölgy nagyon kedves volt (meg is lepődtem), holnap is normális hozzáállást remélek.




13e km volt benne, de inkább lecseréltem. Selenia 20K (183e km)
167700km-nél olaj(selenia 20K) + olajszűrő csere, valamint a teljes gyertya szett cseréje(NGK Platinum). És a műszakira való felkészítés izzók, kézifék és minden egyéb apróság átnézése.
Ma elfolyt egy jelentősebb mennyiségű olaj a motorból a földre. Tréler lett a vége. 10720 km. Az Alfa assistance adott egy Zafirát cserébe. Végülis azt irják a garancia füzetben, hogy azonos kategúriájú autó jár. Nem tudtam, hogy ennyire drágák ezek a zafirkák....
Érdekes ez az olajfogyás ügy... Lassan kiderül, hogy semmi nem úgy van, ahogy azt először elképzeltük. Az olaj fogy, de mégsem a kipuffon keresztül távozik, így a gyűrűzés (egyelőre) még sem kell. Legalábbis remélem. Most újra teszt üzem van. A lamdaszondám teljesen megadta magát, különböző hibaüzeneteket küldött a computerre, így az cserés lett. Emiatt is nőhetett meg a fogyasztásom dúrván két lityóval, mivel sokkal dúsabbra szabályozta a keveréket... Na, de az olaj... Úgy néz ki, hogy a szelepfedél tömítésnél jött ki. Úgyhogy az is cserés lett. Remélem, hogy most már végre túlleszek ezzel ezen az olajfogyás mizérián!
Megvettem az olajat és olajszűrőt, majd Hari szépen le is cserélte őket nekem. Ezúton is köszönöm neki a szemlét és a cserét, és hogy nem akadt ki a rengeteg kérésemtől. ;)

0
846
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- 159
- 155
- Zenebutik
- Alfa történelem, híres ...
- Filmek
- Coffee - Minden ami kávé
- Fotózás
Típusok
