Blog >> gumi

>> EgyébÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2009-11-14

Ma lecseréltettem a gumikat. Idén sem jött össze, hogy vegyek egy garnitúra felnit a téliek alá, így maradt a csere. De legalább nézegethetem a szép AWS-t fagyban is.
Amennyit használom, úgysem lesz semmi baja.

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2009-10-12

Egy ingyenes átvizsgálás során hívták fel a figyelmemet arra, hogy a két első gumiabroncsom életveszélyes, mert hosszában mindkettő ki van hasadva szövetig több helyen. Az is kiderült, hogy a bal oldali kormány összekötő karom adta meg magát. Ez szombaton volt, és én már hétfő reggel a futóművesnél voltam a 2 csere abronccsal és a kormány összekötővel.

Most már nagyon jó, és így utólag érzem, hogy eltűnt rengeteg zavaró dobáló, rázó vibráció, és egy furcsa csörgő hang menet közben, ami szép lassan alakult ki kb 2-3E km alatt. Azóta keresem az okát annak, hogy miért torpangat az autó kettes fokozatban olyan 2500-as fordulat körül. A rossz gömbfej miatt nagyon széttartottak a kerekek, tehát hol az egyik ment egyenesen, míg a másik kicsit ferdén, hol pedig fordítva. Valószínűleg ettől voltak a torpanások, illetve a kihasadt gumik nagyon ütöttek. Ezek a jelenségek egyértelműen összefüggésbe hozhatóak a cserélt alkatrészekkel, mert a javítás óta megszűntek. Nem gondoltam volna, hogy a torpanásokra a választ a futómű környékén kell keresni. Sajnos az utóbbi időszakban nagyon sokat foglalkoztam ennek felderítésével feleslegesen. Kínlódás volt így vezetni az autót. Szóval tényleg igazán nem gyengén tropa volt már az összekötő is és a gumik állapota is. Talán még komoly baleset is lehetett volna belőle, ha nem az emelőn derül ki a turpisság.
Még a gyertyákat is kicseréltem idő előtt gyári NGK platinákra.

>> EseményStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2009-07-29

Új nyári gumik kerültek fel. Sajnos az előzőek már nem bírták volna ki a szezont ezért a régi Dunlop Sport SP1-ek helyére új gumik kerültek 4db Vredestein Ultrac Cento személyében. Ez a 3. szett az autón. Az első (gyári szerelésű) Firestone Firehawk, valamint a második Dunlop Sport SP1 is 40-40 ezer km-t bírt...
Mivel az utóbbi időben elég nagy volt a gördülési zaj és egyenetlennek is tűnt a futás, ezért a felnikre is gyanakodtam, hogy tojás alakúak. A gumicserével viszont kisimultak az utak, eltűnt a zaj és a tojásérzet... HURRÁ!!!!!!

>> Tuning és extraBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2009-07-22

Két nyílt nap versenypályán, 2 nyári szezon plusz egy tél. Ennyit bírt az előző garnitúra. Egy cseppet sem csalódtam bennük, így maradtam ugyanennél. Tegnap megjött, ma felkerült a 4 új Pirelli P-Zero Rosso abroncs, igen baráti áron a Strausz Gumi által. Ajánlom őket mindenkinek, érdeklődés esetén mondjátok, hogy az Alfa Amore tagjai vagyok, megéri :)

>> Tuning és extramesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-06-26

A Thule tetőcsomagtartó kicsípte a kédergumit mindkét oldalon, 3 helyen. Mivel ronda volt - igaz csukott ajtónál nem igazán látszott, de ENGEM zavart -, kénytelen voltam lecserélni őket, párban. Hiba nélkül sikerült is felpattintanom a helyükre. Most jó, joooóóó! :)

>> Tuning és extraGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2009-06-08

Az SW spoilergumijának eltávolítása röviden.

Arról a gumiról van szó, ami a hátsó szélvédő és a spoiler között van gyárilag. Arra szolgál, hogy ne folyjon mindenhol a víz a szélvédőn, csak a széleken (és középen?).

Eltávolítása: 6 spoilerrögzítő anya lecsavar. Spoiler pár cm-ret megemel, így már hozzáférhetőek a patentok. Egy hegyes késsel benyúlni a patentok közepére és kipiszkálni a középső pöcköt. (Ha ez be van nyomva, akkor szétfeszíti a patentok belsőrészét->rögzíti azt.) Tehát középső pöcköt hozzáférhetővé tesz, majd csípőfogóval teljesen kihúz. (Úgy mint egy fogat. :) Innentől már csak be kell dugni a kést a patent pereme alá és kicsit megfeszíteni. Ekkor ki kell esnie. A művelet után nem árt (fekete) power-tape négyzetekkel leragasztani a lukakat. (Én legalábbis így tettem.)

Képek jönnek.

>> EgyébDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2009-04-24

Sikeresen boltoltam Sanyi kartárssal egy garnitúra nyári gumit. Már ideje volt, mert nagyon sajnáltam már a téli gumiimat koptatni a meleg aszfalton. Addig maradnak ezek a gumik, míg nem találok ízlésemnek megfelelő felniket, vagy míg el nem kopnak... :)

 
>> SzervizHalesz // Alfa GT 1,9 mJTD // 2009-04-10

Ismét felkerültek a nyárigumik, újra durván látványos az autóm :)

A felniket a Larivánál rakattam rendbe, mind a négy keréken peremjavítás volt. (lecsiszolták, feltöltötték, fényezték) Kettőt egy kicsit görgőztetni is kellett.

A téligumik most a megszokottnál kicsit később kerültek le, ezen a télen 6.175 km-t futottak. Vicces, gyakorlatilag pont annyit, mint tavaly, mindössze 98 kilométerrel többet :)

>> EgyébVerep // Alfa 155 2.0 TS 16V Super // 2009-03-14

A nyári kerekek rendbe hozva, új ContiSport1 gumikkal szerelve, felkerültek az alfira.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-03-19

Tegnap rendeltem meg a nyári gumikat, és ma már itt is vannak. Meglepett a gyorsaság. :-) Mindenesetre köszönet Erhardnak a kontaktért! :-)
Nos, a gumikról pár szó:
Kumho Ecsta Supra 712-es gumik, 215/45 ZR17 87W méretben. Kellemes összegért sikerült hozzájutni. 16500 Ft/db áron jöttek Kaposvárról a Reifen & S-Line Kft-től, 4000 Ft postaköltséggel.