Blog >> gumi
Végre egy kis nyugalom az ünnepek között. Kicsit megkésve, de még idejében felkerült a téligumi garnitúra. A nyári gumik már cserére szorultak egyébként is, nomeg nem is akartam vesződni a két felni szettel, így a gyári 17''-es felniről lekerült a nyári szett és fel a téli. Hosszas ADAC teszt és fórum olvasgatást követően a Michelin Alpin A4-ra esett a választás. Tesztelés indul, tapasztalatok később...
2011. 10. 24-én hoztuk el az autót 70.700 km-rel.
Mivel a hátsó kipufogó eléggé meg volt rohadva, azt leszedtem, megjavíttattam, feketére lett fújva és kapott egy króm véget is. (6000 Ft)
November elején megtörtént az olajcsere. 5l Mobil1 10W40 olaj +olajszűrű (8000 Ft) km: 70800
Mivel a motortér alulról teljesen fedetlen volt, és a Fiat-ban azt mondták hogy gyárilag kéne lennie motorvédő burkolatnak, ezért rendeltem egyet innen, 13.000 Ft-ért. Másnap fel is raktam, nem volt egyszerű mert az egyik oladal nem illeszkedett rendesen, ezért alakítani kellett rajta kicsit, de jó lett.
A váltókar elég nehezen járt. Középállásba szinte egyáltalán nem tért vissza (mintha nem is lenne benne rúgó), és az 5.et és a rükit nagyon nehéz volt kapcsolni. A Fiatban ezt orvosolták, most már könnyen megy az ötödik és a rükverc is. Csináltak még egy diagnosztikát, ami nem hozott ki semmi problémát, viszont kiírta, hogy az agyában 67000 km van. Azt mondták, hogy gyakran előfordul, hogy kevesebbet mutat mint óra szerint, tehát ez normális jelenség. Viszont most már biztos, hogy az óraállás valós. (váltó+diagnosztika 8000 Ft)
A négy darab használt Maxxis 195/65/R15 téligumihoz vettem 4 db acélfelnit, így meglett a téli cucc is. (gumik 20.000, felnik 15.000, szerelés 3200 Ft)
Eljött a nap, amikor átvehettük a nyeremény gumikat. Reggel lemosattuk az Alfát, elvégre nem lehet koszos autóval útra kelni. Ebből az lett, hogy messzirők ordított rólunk, hogy vidékiek vagyunk: a miénk volt a legtisztább Alfa az egész városban. Igen, Halesz, a tiédet is beleértve. :)
Idő előtt érkeztünk meg, mert jó korán indultunk. Olyasmikkel számoltunk, hogy eltévedünk, dugó lesz, lerobbanunk, kitör az atomháború... Ezek közül annyi jött be, hogy úgy másfél kilométeren tényleg araszolni kellett. Egy telefon oda-vissza, és összefutottunk Halesszal, aztán letámadtuk a Michelin főhadiszállást. Készült egy-két fotó is (nem túl szalonképesek, ugyanis a fejem is látszik rajtuk), aztán elindultunk hazafelé. A hazaúton "végre" valóban beütött a krach. Jó vidéki szokás szerint alaposan eltévedtünk. Hébe-hóba láttunk valami ismerős helyet, de éppen nem lehetett arra kanyarodni, amerre szerettünk volna, végül halvány gőzöm sincs róla, hogyan kötöttünk ki az M7-esen. (Szerelmem a háttérben: "És különben is ÉN mutattam meg az utat...") A négy gumi mellé pár ősz hajszállal is gazdagodtunk.
Fehérváron aztán kitaláltuk, hogy egyszerűbb rögtön feltetetni az új gumikat, mint eltenni őket, szóval elkanyarodtunk a szerviz felé is.
A gumikról magukról egyelőre nem tudok beszámolni, mert 3-4 kilométeren, szigorúan 50 alatt nem sok derült ki. :)
Közeleg Tél Tábornok, így védekezésül felraktam a téligumikat. Harmadik szezonjuk lesz, eddig összesen 9.740 km-t futottak.
Szokásos statisztika az utókor kedvéért: 11.966 kilométert tettem meg a tavasszal felkerült, új nyárigumikon, ezek most centrirozva, szépen letisztítva várakoznak a raktárunkban tavaszig.
Érdekesség, hogy ezúttal egyik felnimet sem kellett görgőztetni a nyári szezon után.
A gumiszerelést ismét a Budagumi végezte.
A téli felkészítés jegyében lecseréltem az ablaktörlő gumikat is.
Felkerültek a téli kerekek. Kíváncsian vártam, hogy a csendes futóműért folytatott harcból győztesen kerülök-e ki, mivel a BE kerékcsapágy és féltg csukló csere után is maradt még hang. Egy korábbi vizsgálat során megállapításra került, két nyári gumi fűrészfogasra kopott (figyelmetlenségből két teljes szezont (kb. 25e km) futottak hátul), így elvileg már csak az maradt zajforrásnak. Igen, győztem! :) Bár a téli gumi alapból zajosabb, ugye, de még így is sokkal csendesebb lett az autó. :)
Hirdetésemre Public Enemy ( KriszKing ) cartárs jelentkezett be, és több, mint baráti áron adott el nekem 2 db használt 225/45 R17 méretű, Marangoni típusú gumit. Muszáj volt ráreppennem a projektre, mivel az elsők cseréje nagyon indokolt volt már. Fel is szállította Budapestre a gumikat! :) A döntés meghozatalát nagyban könnyítette egy, a múlt héten kapott defekt is. GabCsiéknál ma át is szerelték a szerzeményeket.
fullosan kipucolva kívül belül...
ajtó gumit múltkor cseréltem, nem akart rendesen záródni az ajtóm, most elméletileg megcsináltam, holnap kiderül
jobb hátsó bizt. övben valami összeért, amikor kihúztam akkor daráló hangja volt, szétszedve, összerakva, zajtalan és működik... megrángattam... fajint
~18ooo együtt eltöltött KM =)
152500 körüli állás
GabCsi alfás barátunknak köszönhetően a taylorgumi.hu-tól, ma újra 4 db 215/45 ZR17-es Hankook Ventus Evo V12-es gumin gurul az autóm. Nagyon szépen köszönöm a segítséget, amit úgy kaptam tőle, hogy olvasta a blogomban, hogy jártam az automax rendelésemmel! Ráadásul, "jóárasítva", 32 500-ért kézhez kaptam a gumit, egy métert sem kellett érte autóznom.