Blog >> gumi
Ma megérkezett a négy Sportrac 3, és egy jó órával később már azokon gurult az autó. Végülis még csak július vége van. :)
A szervizben viszon kiderült, hogy időszerű lenne kicserélni a felső lengőkarokat és az első lengéscsillapítókat. Újabb két tétel a "minél előbb elintézni" listán.
72500 km
Keserédes beavatkozás vált szükségessé, miután a remek budapesti utaknak köszönhetően egy azonosítatlan fix tárgy szövetig hatolt a jobb első gumiban. Miután a Kumho Ecsta ára barátságos volt, így mindjárt négy gumit vásároltam. Az új gumik csendesen, zajtalanul futnak és a rugózás is lágyabb lett. Mivel a régiek (Vredestein Sportrac 2) még elmentek volna két évet, így keserédes a történet.
Mivel a hátsó kerékcsapágy csere után nem szűnt meg minden hang, ezért elvittem egy futómá vizsgálatra.
Eredmény: futómű rendben, első fékek rendben, hátsó fékek viszont gyengébbek a kelleténél (üzemi és kézi egyaránt).
A hang forrása pedig elvileg főként a JE gumi, mivel fűrészfogasra van kopva. Utána gondoltam, és bizony rájöttem, hogy a két előző szezont hátul futották ezek a gumik (tavaly elfelejtetetm megcserélni) és ez betett nekik.
Sajnos fel kellett szerelnem a piros pótkereket, mert a jobb első gumim "kipukkadt". Úgy néz ki, sikerült is legyalogolni. Pont jól jött egy komplett futómű felújítás és egy szíjcsere között.
Az hogy meg kellett állni átszerelni, még a legkevesebb.
Azt hiszem, csőd eljárást fogok kezdeményezni magam ellen.
Végre!!!!! 3 hónap lázas keresés, tengernyi ígéret után sikerült egy garnitúrát "becserkészni" köszönet érte admirális cartársnak így ma felkerültek azok a bizonyos grafit QV felnik:-)))))))))))) 225/40 R18 Pirelli PZero Rossok feszülnek rajtuk rejtett szelepekkel ezért meg a szerelésért külön köszönet Attilának és a helyi "Mihók" gumiszerviz lelkes csapatának a gyors és precíz munkáért! A téli kerekek is kaptak egy fém szelep garnitúrát meg egy centírt + lecsutakolva gumiápolóban "úszva" várják a következő szezont!
Liában most már kb 151200 km van éppen. 1000 km-rel korábban Ferkénél kapott új olajat és szűrőket, ezúton is köszönöm neki a segítséget :))
Érdekes, hogy ugyanúgy megy, mint a csere előtt:)) ezek szerint nagyon jó időpontban volt az olajcserém. Selénia WRD került bele, kicsivel több, mint 4 liter. maradt egy kevéske, de ha így megy tovább, nem is fog kelleni, egy csepp olajat nem evett. Meg is értem, én sem szeretnék egy cseppet se meginni:)
Szóval olajcsere és szűrőcsere. Ezen kívül a J1 előtti zajvédő burkolat került vissza a helyére, és kiderült, hogy a középső kijelzőm nem is működik. vagyis nem elromlott, ahogy a "szakszervíz" váltig állította, hanem csak simán nincs beépítve. Hát igen, ilyen a "szakszervíz". Nem viszem oda többet, az tuti.
Ellenben visszakerültek a rég várt nyári gumik:) a téliket kb már kézzel lecsipegettem volna, annyira szét voltak hullva, zúgott, rezonált.... szóval minden zajos volt. Na de most :))
Lia szépen, halkan suhan, nagyon jó ez így:)
Ma némi vasárnap is dolgozó gumis keresés után a Bibendum váltotta a szárnyas cipő márkát:)
Brigi remekül szalad az új pacskerekkel.
Ma végre megjöttek az új nyári gumik. Michelin Energy Saver fog felkerülni a hétvégén, abból is 195/60R15 88 V-s.
Elég későn, de hova siessek felkiáltással visszakerültek a nyári gumik. Halesz mintájára kiszámoltam, hogy 3.972 km-t gurult a téli gumikon. Ez elég sok. Jövőre az előirányzott téli használat: 0 km
Minap a gumisomtól megkaptam a két új Kleber Dynaxer HP3-ast, a két Dayton d210-es még egy két szezonra jó lesz. Útközben egy kavics csapódott a szélvédőmbe, amit másnap ki is javíttattam, de közben esett az eső, úgyhogy a kosz már bekúszott a szélvédőmbe, így maradt nyoma...